Acht jaar alweer!!! - Reisverslag uit Salta, Argentinië van piet lagarde - WaarBenJij.nu Acht jaar alweer!!! - Reisverslag uit Salta, Argentinië van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Acht jaar alweer!!!

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

02 November 2013 | Argentinië, Salta

Salta, zaterdag 2 november 2013

Beste allemaal,

Jullie hebben al weer een aantal dagen niets van mij gehoord maar zoals altijd heeft dat een reden. Vier dagen zijn wij op tour geweest rondom Salta. Wat een wonderschone omgeving. De tweede reden is dat internet heel zwak is en ik bijna niets verzonden krijg. Heb al een aantal mailtjes proberen te sturen naar mijn kinderen maar de email krijg ik niet verzonden. Hopelijk komt dit verslag wel door.

De verhalen van de afgelopen dagen volgen later want de komende dagen zitten we weer in de bus op weg naar de watervallen van Inguazu.

De afgelopen dagen gaan mijn gedachten nog intenser terug naar 2 november 2005. De dag dat alles veranderde. Niets was en is meer vanzelfsprekend en vertrouwd. En niet alleen 2 november. Het zijn de drie maanden van 2 augustus 2005 tot 2 november 2005 waarvan ik me nog elk detail kan herinneren. Drie maanden van een intens afscheid van mijn Connepon.
Gisteren reed verbleef ik in het stadje Parmamarca, het stadje met de zevenkleurige berg. Symbolisch? Want ik heb de ruim 33 jaren met Conny als zeer kleurrijk ervaren.
Maar zoals Conny die drie maanden vaak zei: De wereld draait door en dat hoort ook zo. En dat zinnetje helpt mij tot op de dag van vandaag om zin aan het leven te geven. Ik doe dat op mijn manier. Het reizen en het verwerken van de reizen zorgt dat ik niet in een klein wereldje terecht kom. Dat ik een "oude zeurpiet" word. Dat was en is altijd mijn grote angst geweest.
Het reizen relativeert en leert mij nog meer dat we op een ongelooflijk mooie aardbol leven met ontzettend veel lieve, aardige mensen die allemaal op een eigen manier zin geven aan het leven.

Beste allemaal, een oude man in Nieuw Zeeland zei mij op mijn eerste reis het volgende: Wat is een lach waard als er geen tranen zijn geweest.

Dus leef en geniet van de momenten die je hier krijgt.

En extra warme knuffel vandaag en de kleurrijke foto' s volgen later.

Piet

  • 02 November 2013 - 12:09

    Jane Van Der Heijden:

    Hoi Piet,
    Fijn dat het je je leven op deze manier kunt verder leven, rijk en kleurrijk. Het gemis blijft.
    31 oktober was Jan jarig. Ook al weer het achtste jaar zonder hem.Ik heb het samen met Charlotte, Madelon, Peter en lieve broers en zussen en mijn vriendin gevierd. Dat voelt goed.
    Fijn e reis verder
    lieve groeten,
    Jane

  • 02 November 2013 - 12:28

    Herman En Hanny:

    Lieve broer, er brand een kaarsje vandaag bij ons lief schoonzusje. En inderdaad 8 jaar geleden wat een tijd, en inderdaad je kleurt je leven op je eigen manier, Conny zou trots op je zijn. Hanny

  • 02 November 2013 - 12:46

    Ria:

    Lieve Broer,
    Ook wij hadden het er van morgen overTheo en ik.
    Kaars brandt bij haar foto en de amarilys staat er mooi bij.
    Nu komt ons meisje voor de eerste keer naar ons op de koffie.
    Kus van ons.Theo en Ria


  • 02 November 2013 - 15:46

    Riek:

    Ha broer, ik had je zojuist gemaild. Nu lees kk het verhaal. Dus lees je mail maar dan kun je zien dat we aan je denken.

  • 03 November 2013 - 09:44

    Coby :

    Hoi Piet een dagje later een berichtje van mij,ik heb gisteren extra aan Conny gedacht.
    Gisteren naar de musical geweest van Love Story in Haarlem erg mooie.
    Kus X

  • 03 November 2013 - 12:40

    Tom:

    Ook wij hebben gisteren veel aan jou en Conny gedacht. We waren in Vught op een bezinningsdag ter gelegenheid van Allerzielen. Fijn de we Conny nog hebben leren kennen. We wensen je nog een mooie reis!

  • 03 November 2013 - 22:07

    Ans Den Ouden :



  • 04 November 2013 - 10:00

    Maria:

    Mooi Piet!
    Het is waar: wat is een lach waard als er geen tranen zijn geweest.
    Fijn dat je Conny met je meedraagt maar ook fijn dat je weer midden in het leven staat en ervan kunt genieten. Dat zou Conny ook gewild hebben. Als je het kunt, is dit veel beter zo.
    Ik bewonder je, voor mij ben je een inspirerend voorbeeld.
    Nog een fijne tijd met het reizen. En inderdaad: leef en geniet:-)!
    Liefs, Maria.

  • 04 November 2013 - 20:30

    Ine:

    Een wat late reactie. In herinnering nu even naar 2 november. Nog altijd een bijzonder moment toen wij bij jullie binnen kwamen, Conny was er nog gewoon bij, alles werd door jou met haar besproken, zelfs de voetbaluitslagen, alleen.............Conny reageerde op niemands aanwezigheid. Een bijzondere afscheidsavond van een bijzondere vrouw.
    Gelukkig heb je de draad van het leven weer snel kunnen oppakken, iets wat Conny's motto was.
    Fijne reis voor jou en Susan.
    Liefs Marcel en Ine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

piet

Beste allemaal, Na 8000 prachtige kilometers door Nieuw Zeeland in 2008/2009 en 6000 facinerende en indrukwekkende kilometers door China, Vietnam, Cambodja en Laos in 2009/2010 begint in november mijn derde fietsavontuur. Deze keer zullen de vele (?) fietskilometers mij leiden door Birma (Myanmar), Thailand, Laos en Nepal. Ik hoop jullie weer regelmatig verslag te doen van al mijn avonturen. Voor nu een lieve leef en geniet groet. Piet

Actief sinds 16 Juli 2008
Verslag gelezen: 505
Totaal aantal bezoekers 1988016

Voorgaande reizen:

10 Juli 2023 - 15 September 2023

Een echt avontuur.

06 Juni 2022 - 10 Augustus 2022

Op een andere manier.

24 September 2018 - 06 September 2019

Voor de tweede keer.

22 November 2017 - 06 Maart 2018

Acht in een?

05 Oktober 2016 - 16 Januari 2017

Naar de andere kant .....

11 September 2015 - 18 December 2015

Rondtrekken door midden Europa met de tent.

16 September 2014 - 17 December 2014

Op weg naar Afrika.

20 Mei 2012 - 24 Januari 2013

"Een lach kent alle talen"

27 September 2011 - 20 Januari 2012

Totaal anders maar .......

27 November 2010 - 27 Maart 2011

Het Vervolg

14 Oktober 2009 - 28 Maart 2010

Een nieuw avontuur

26 September 2008 - 13 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: