Vlaggen en nog eens vlaggen. - Reisverslag uit Valparaíso, Chili van piet lagarde - WaarBenJij.nu Vlaggen en nog eens vlaggen. - Reisverslag uit Valparaíso, Chili van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Vlaggen en nog eens vlaggen.

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

01 Oktober 2013 | Chili, Valparaíso

Vlaggen en nog eens vlaggen.

Valparaiso, maandag 30 september 2013

Beste allemaal,

Een rustige dag. Vandaag zouden we nog een heuvel gaan beklimmen. Dat wil hier in de stad dus zeggen. Trapje op trapje af. Vandaag zien we een paar prachtige muurschilderingen. Maar na een uur of vier houden we het voor gezien aangezien we onze kuiten en knieën behoorlijk beginnen te voelen.
In ons hostel had men ons aangeraden om de bus te nemen maar daar voelden we ons toch nog iets te jong voor.

Voordat ik het vergeet wil ik nog een paar dingen vertellen die je hier opvallen.
In elke kustplaats zie je overal waarschuwingsborden staan voor een eventuele tsunami. Men geeft de zones aan waar men zo snel mogelijk heen moet gaan als er een tsunami waarschuwing afgegeven wordt.

Toen we Chili binnenkwamen viel ons meteen de vele Chileense witte, rode en blauwe vlaggen op. Bijna bij elk huis. Later hoorden we dat iedereen op 18 september, nationale feestdag, verplicht is om een Chileense vlag zichtbaar voor het huis te hebben. De meeste mensen beginnen daarom maar de hele maand september te vlaggen. Dan kan men het zeker niet vergeten want er schijnt een flinke boete op te staan als men de vlag niet buiten of voor het raam hangt. Wat ook opvallend is dat ook de kerken binnen voorzien zijn van vele Chileense vlaggen maar ook van vele rood,wit blauwe slingers. Zo te zien zijn kerk en staat heel nauw met elkaar verbonden.

Beste mensen ik ben weer een beetje bijgewerkt met mijn verslagen. Een paar dagen niet zoveel zin gehad om te schrijven omdat mij het bericht van het zo plotseling overlijden van Jan van Gorp mij toch wel beziggehouden heeft. Vele herinneringen komen dan weer bovendrijven.

Daarom eindig ik ook nu weer met de woorden; Leef en geniet van de momenten want morgen kan de dag er weer heel anders uitzien.

Piet.

  • 01 Oktober 2013 - 11:55

    Riek:

    Ja, dat is heel triest. Zo weggerukt worden uit dit leven.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

piet

Beste allemaal, Na 8000 prachtige kilometers door Nieuw Zeeland in 2008/2009 en 6000 facinerende en indrukwekkende kilometers door China, Vietnam, Cambodja en Laos in 2009/2010 begint in november mijn derde fietsavontuur. Deze keer zullen de vele (?) fietskilometers mij leiden door Birma (Myanmar), Thailand, Laos en Nepal. Ik hoop jullie weer regelmatig verslag te doen van al mijn avonturen. Voor nu een lieve leef en geniet groet. Piet

Actief sinds 16 Juli 2008
Verslag gelezen: 544
Totaal aantal bezoekers 1988079

Voorgaande reizen:

10 Juli 2023 - 15 September 2023

Een echt avontuur.

06 Juni 2022 - 10 Augustus 2022

Op een andere manier.

24 September 2018 - 06 September 2019

Voor de tweede keer.

22 November 2017 - 06 Maart 2018

Acht in een?

05 Oktober 2016 - 16 Januari 2017

Naar de andere kant .....

11 September 2015 - 18 December 2015

Rondtrekken door midden Europa met de tent.

16 September 2014 - 17 December 2014

Op weg naar Afrika.

20 Mei 2012 - 24 Januari 2013

"Een lach kent alle talen"

27 September 2011 - 20 Januari 2012

Totaal anders maar .......

27 November 2010 - 27 Maart 2011

Het Vervolg

14 Oktober 2009 - 28 Maart 2010

Een nieuw avontuur

26 September 2008 - 13 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: