Van 4500 naar 2500 naar zeeniveau - Reisverslag uit La Serena, Chili van piet lagarde - WaarBenJij.nu Van 4500 naar 2500 naar zeeniveau - Reisverslag uit La Serena, Chili van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Van 4500 naar 2500 naar zeeniveau

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

01 Oktober 2013 | Chili, La Serena

Van 4500 naar 2500 naar zeeniveau.

La Serena, woensdag 25 september 2013

Beste allemaal,

Vandaag niet zo veel te vertellen. Wij gaan verder naar het zuiden met de bus. En dat is meer dan 17 uur!!!!!!
Om twee uur bracht onze hospita ons naar het busstation. Om drie uur vertrokken we. Konden we het eerste gedeelte nog van de omgeving genieten. En die was wederom schitterend.
We stopten twee keer onderweg om af en toe iets te eten en te drinken. Niet teveel want als je naar de toilet moet in de bus dan is dat meestal geen pretje met al dat op en neer geschok. Zeker op de tweede verdieping.
De bussen hier in Chili zijn heel comfortabel. Je krijgt een kussen en een deken, er wordt een film opgezet en tussendoor krijg je af en toe een snack.
Het is een semicamabus, maar wij kunnen daar redelijk goed in slapen.

Om 8 uur in de morgen komen we in La Serena aan. Wij lopen meteen naar ons hostel. Wij kunnen meteen terecht in onze kamer en nemen meteen een douche want we willen vandaag La Serena meteen gaan verkennen.
Het is een rustige stad aan de Pacific Ocean. We bezoeken een paar kerken en wandelen een paar uur naar het strand.
Voor het eerst sinds heel lange tijd zien we geen blauwe lucht. Het is veel vochtiger. Wij gaan vandaag ook meteen naar het toeristenbureau voor informatie wat we in de omgeving kunnen gaan bezoeken.
La Serena, de naam zegt het al, is een hele rustige plaats. De lange kustlijn is alleen druk bezet in januari en februari. Dan is het hier zomer.
La Serena is gegroeid dankzij de koper en zilvermijnen en van de groenten uit de Elqui Valley.

Wij boeken voor de komende twee dagen de Alqui Valley tour en in de avond de sterrenwacht.
En voor de dag erna naar het nationale park van de Humboldt pinguïns.

Na een bustocht van zeventien uur is het vandaag vroeg naar bed.

Dus voor nu een warme groet van ons en leef en geniet van de momenten.

Piet.

• 01 Oktober 2013 - 11:46