Stapje voor stapje. Step by step. - Reisverslag uit Udenhout, Nederland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Stapje voor stapje. Step by step. - Reisverslag uit Udenhout, Nederland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Stapje voor stapje. Step by step.

Door: Piet lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

13 November 2012 | Nederland, Udenhout

Udenhout, dinsdag 13 november 2012.

Dear everyone,

Thank you for all your nice words. Madelon is still in hospital and she is still very tired. BUT it goes step by step a little bit better. She can already walk a few meters, she is already 2 hours a day out of her bed. She eat already more and more. Now she is waiting for a rehabilitation centre. It is almost 3 weeks ago she have that terrible and heavy operation. It is still a long way to go but we are happy she make every week a few steps on this long road.

So I started this week again with the stories and pictures from Peru.

Warm greetings and live and enjoy the moments of the days.
(The pictures you see we make this week in the surroundings from Udenhout. So nice and colourful.)

Beste allemaal,

Nog even een kort verslag voordat ik de komende dagen weer aan de verslagen ga werken.
Madelon gaat heel stilletjes vooruit. Ze is nog wel ontzettend moe en dat zal nog een hele tijd zo blijven. Maar ze loopt met ondersteuning al een klein eindje op de gang. Ze mag al 2 uur buiten het bed vertoeven. Ze kan al wat vast voedsel eten en ook in het praten zit vooruitgang. Maar bezoek ontvangt ze nog zo min mogelijk omdat dat nog steeds te vermoeiend is. Het slapen gaat ook beter. Het focussen op bijvoorbeeld lezen of op iets of iemand is ook nog moeilijk en vermoeiend.

Het is nu bijna 3 weken geleden dat zij die ontzettend spannende en zware operatie ondergaan heeft. Zelf ervaart en ziet ze de vooruitgang niet zoals anderen die zien maar dat is ook logisch als je het grootste gedeelte van de dag moe op bed ligt en vooral aangewezen bent op anderen. Nu is het wachten of er een plek vrij komt in een revalidatie centrum. Ik denk dat wij met zijn allen al blij zijn als er de komende tijd kleine stapjes gezet gaan worden en Madelon het geloof in haar eigen lijf weer terug voelt komen.

Beste allemaal, ook namens Madelon en Sjoerd bedankt voor die ongelooflijk vele fijne reacties, in welke vorm dan ook. Sjoerd gaat de komende tijd weer aan het werk. Volgende week komt die lieve Djuna ook weer een paar dagen naar Udenhout.

Ik ben ook ontzettend blij dat Susan een weekje geleden weer in Udenhout aangekomen is. Lief en leed delen is toch wat gemakkelijker dan dat in je eentje te moeten doen. Het is meteen ook weer veel gezelliger in huis. En deze week hebben we meteen kunnen genieten van die prachtige herfstkleuren. (zie foto’s)

Dus lieve allemaal de komende tijd ga ik toch weer aan de verslagen werken want in januari willen we proberen of we het laatste gedeelte van onze reis in Zuid Amerika kunnen hervatten. Het laatste gedeelte zou 3 weken Cuba zijn. De tickets zijn betaald en nog steeds geldig en het zou jammer zijn om die zomaar te laten verlopen. Voor die tijd wil ik de foto’s en verslagen bijgewerkt hebben.

Een warme groet en leef en geniet van de momenten,

Piet

• 13 November 2012 - 18:05

Riek En Tonnie:

Hoi Piet en Susan, ja stilletjes aan weer een beetje genieten hopen we. Zijn deze mooie plaatjes bij jullie in de buurt? Altijd schitterend he, dat vinden wij ook als we hier rijden of fietsen. Groetjes

• 13 November 2012 - 18:26

Coby:

Hoi Piet
    Fijn om iets te horen van Madelon.
    Ja, ze heeft nog een lange weg te gaan in gedachten ben ik bij jullie.
    Wat heerlijk dat Susan bij je is en ben je niet meer zo alleen.
    Knuffel CobyX

• 13 November 2012 - 19:11

Jac Peeters:

Dag Piet,

We zaten op een berichtje van je te wachten en ... gelukkig zet de positieve ontwikkeling door. Ook al gaat het - begrijpelijk - allemaal 'stapje voor stapje' zoals je schrijft. Fijn dat Susan ook weer terug is. Heel veel groeten aan Sjoerd en Madelon. We blijven erop vertrouwen dat het uiteindelijk allemaal weer goed komt. Hartelijke groet, Jac en Hanneke

• 13 November 2012 - 20:02

Iris:

Hoi Piet,

Fijn weer te lezen dat het ietsje beter gaat. Krijg jij mijn mailtjes wel? De laatste heb ik op 1 november heb gestuurd. Zou zonde zijn als ze niet door komen..

Geniet samen lekker van de herfst en de plannen. Sterkte voor Madelon.
    Liefs,
    Iris

• 13 November 2012 - 20:54

Piet Lagarde:

Hoi Iris,
    Nee ik heb je mailtjes niet gehad. mijn mailadres is: p.lagarde@hotmail.com
    Misschien heb jij nog mijn oude mailadres. piet.lagarde@hotmail.com maar dat is ooit gekraakt.
    Leef en geniet,
    Piet

• 13 November 2012 - 22:27

Jane:

Hoi Piet,
    Wat een fijn bericht dat Madelon langzaam vooruit gaat. Spannend blijft het vast nog een tijd.
    Gelukkig dat Susan weer in Nederland is. Heel veel groeten voor jullie allemaal
    liefs Jane

• 13 November 2012 - 22:44

Claar:

Wat een fijn nieuws! Kan me voorstellen dat het voor Madelon langzaam gaat.
    Ook fijn dat Susan weer aan je zijde is.
    Ik ben wel heel benieuwd waar die prachtige foto's genomen zijn, wil je dat vertellen?
    Liefs en geniet van de herfst die zo bijzonder is!
    Claar

• 13 November 2012 - 23:07

Anja :

Dag Piet,

Bedankt voor dit bericht, fijn te horen dat Susan er weer is en bovenal ben ik blij dat het met Madelon langzaam aan wat vooruit gaat. Het zal een lange en zware weg zijn maar ze is sterk en jong , hopelijk gaat ze elke dag een stapje vooruit en blijft ze erin vertrouwen.
    Veel groeten uit Nijmegen!

• 14 November 2012 - 22:15

Ad De Swart:

Piet,
    Gelukkig een hoopvol bericht. Het belangrijkste is dat er vooruitgang in zit, al is dat begrijpelijkerwijze traag, heel traag. Als er nu eens snel een plaats vrijkomt in een revalidatiehuis, dan kan ze mogelijk meer gerichte hulp krijgen. Piet veel sterkte en groeten aan Sjoerd .
    Ad

• 14 November 2012 - 22:15