Een spannend einde!!! - Reisverslag uit Cuenca, Ecuador van piet lagarde - WaarBenJij.nu Een spannend einde!!! - Reisverslag uit Cuenca, Ecuador van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Een spannend einde!!!

Blijf op de hoogte en volg piet

12 September 2012 | Ecuador, Cuenca

Cuenca, dinsdag 11 september 2012.

Beste allemaal,

Al vroeg opgestaan, ontbeten en om 8 .15 uur stonden we op straat te wachten op onze gids. Maar er waren weer tientallen mannen op het plein op zoek naar werk. De werkgevers met hun
grote auto’s onderhandelen over het uurloon en als ze genoeg mannen bereid gevonden hadden reden ze weg. Toch wat anders dan onze sociale voorzieningen.
En ja hoor de van (busje) stopt met een Japanner Chikara, Stefan uit Oragon,US en Helen uit Californie. Een mooie kleine groep. Patricia is onze uitstekende gids voor deze dag.
Op weg naar het national Park Cajas wat zoveel als koud betekent. En we waren gewaarschuwd dat het op 4000 meter hoiogte heel koud kan zijn en het er heel hard kan stormen. Vooral dit Park staat bekent om de natte en mistige dagen. Wij hebben volgens Patricia veel geluk want meestal is het zwaar bewolkt en loop je in de mist. Ook hoeven we geen laarzen aan want het is het droge seisoen wat niet wil zeggen dat het dan niet regent. Het park telt 250 meren die allemaal met elkaar in verbinding staan. Ze schitteren als juwelen tegenover de ruige bergwanden van 4000 meter hoogte. Soms vraag ik mij af; “ Kan het nog mooier?” Het is al seen sprookje en ik hoop dat de foto’s wat van deze fascinerende tocht over kunnen brengen. Door het unieke klimaat en deze hoogte heb je ook een unieke plantengroei, unieke vogels en dieren. Beren, wolven, slangen en wilde lama’s. Vooral het aantal unieke vogels is enorm.
Patricia was een uitstekende gids en heeft ons heel wat bijgebracht.
Maar op het einde van de “hiking” beleefde we nog een paar angstige momenten. Wij zagen op zo’n 100 meter afstand 3 prachtige lama’s. Altijd mooi voor een paar mooie’foto’s. Er kwam zelfs een lama op ons afgelopen en wij wilden die wel eens van dichtbij zien. Maar deze reusachtige lama had andere plannen. Hij kwam dreigend op ons af en als je op 5 meter afstand staat dan is het echt een groot dier. Hij plaatste zich v l a k voor mij met zijn voorpoten op een rots en zijn kop recht omhoog. Patricia, onze gids wild eons omhoog de berg op hebben. Dat lukte een paar van ons. Ik wist dat ik hem rechtaan moest kijken en mij nog groter moest maken want hem de rug toekeren dan zou hij meteen een aanval plaatsen. Hij ging naar Patricia, klein van stuk, Patricia keerde zich o mom weg te lopen en meteen besprong hij haar. Met zijn hoeven beukte hij op haar in. Het geschreeuw van haar deed hem even aarzelen en zij kon gelukkig opstaan en de berg opklimmen. Als zij alleen geweest was, had zij dit niet overleefd. Groter dan een stier. Zij was helemaal overstuur en had overal pijn. Snel naar de uitgang en gemeld bij de autoriteiten. Dit was nog nooit voorgekomen. Meestal blijft het bij wat spuwen. Toevallig had Susan er nog een foto van gemaakt en konden we er later allemaal om lachen. Susan moest deze unieke foto natuurlijk naar iedereen doorsturen.
Na een super lunch keerden we allemaal voldaan en met veel indrukken weer terug naar Cuenca.
Patricia zou voor de zekerheid nog foto’s laten maken want de pijn bleef toenemen.
Ik zal de foto’s ook plaatsen die ik van deze prachtige lama op 5 meter afstand gemaakt heb.
Morgen trekken we er weer op uit maar dat horen jullie later wel weer. Geen lama’s maar ruines van de Inca’s.

Een lieve leef en genietgroet van ons en geniet van de verkiezingen morgen. Ik ben heel benieuwd.

Piet

• 12 September 2012 - 07:51

Ria Koning:

Piet,
    Wat een schitterende natuur.
    En wat een spanning. Gelukkig is het goed afgelopen.
    Ik geniet telkens weer van die mooie verslagen en foto's.
    Groetjes van Ria.

• 12 September 2012 - 11:19

Bauke:

Oeh...spannend!!! Maar waar is die foto van susan nou???

• 12 September 2012 - 11:22

Jasper:

Opa piet j..j.jggv gh,cc. Nmgvvbbhdddvvscaccasvcmfbnnthmtnhyuyuuyttrreeeeewswqsdegfgbv. Vfbrghthmhmm'j 'm44(44(44444(4)((());444555554444)(3(((3rrrrrrrrrbrrrrf fgjjgfffrrrrrfgg bbnnbhhjjmmmjoO
    OI
    IIIUKLLKL&€,k"""¥&i,ii,i,i,ii,iiiii.i

• 12 September 2012 - 11:25

Yyp opa piet tdtdtttttstt

• 12 September 2012 - 11:25

Yyp opa piet tdtdtttttstt

• 12 September 2012 - 11:26

Bauke:

Jasper kan dus echt in zijn eentje "opa piet" schrijven he!!!!!

Maar wat fijn dat het met die lama fijn is afgelopen. Hij ziet er wel heel groot uit!!!

• 12 September 2012 - 17:32

Betsy:

Wat een spannend avontuur,brrrr....
    Maar gelukkig met een goed einde en mooi om na te vertellen;-)
    De foto's zijn weer zeer indrukwekkend en mooi,
    denk dat je daar in die prachtige natuur zeker even stil wordt van al die schoonheid.
    Het is voor mij steeds weer genieten van de mooie foto's en verhalen erbij,dank je wel.
    Piet en Susan geniet verder en blijf gezond.....