Op weg naar ????? - Reisverslag uit Cudillero, Spanje van piet lagarde - WaarBenJij.nu Op weg naar ????? - Reisverslag uit Cudillero, Spanje van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Op weg naar ?????

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

08 Juli 2013 | Spanje, Cudillero

Cudillero, vrijdag 7 juni 2013

Beste allemaal,

Het had de hele nacht geregend maar de ochtend begon droog en met wat hulp van de zeem was de tent rond 11 uur redelijk droog om ingepakt te worden. Wij zouden voor een groot gedeelte de kustweg nemen. En dat was een goede beslissing want regelmatig maakten wij een stop bij een van de vele "viewpointen". Voor de lunch zochten wij vaak een rustig plekje. Heel toevallig kwamen we bij de Catedrais beach. Een stuk wonder van de natuur. Het zijn door de eeuwen heen uitgeslepen rotsformaties. Sommige staan los andere hebben diepe grotten gemaakt en hun vorm heeft wat weg van ee kathedraal. Vandaar hun naam. Je kunt er met laag water heerlijk tussendoor lopen over prachtig wit zand. Er waren veel bezoekers maar dat had je niet zo in de gaten want het is heel uitgstrekt. Maar na een paar uurtjes met open mond gelopen te hebben gingen we weer verder op weg naar ????

We wilden ergens voorbij Gion blijven overnachten. Wij vonden een camping in Cudillero waar ze ook kleine bungalows verhuurden. Voor één of twee nachten gebruiken we de tent niet. Vanuit deze camping wilden we een bezoek brengen aan Oviedo. Rond 6 uur kwamen we op de camping aan en men had inderdaad leuke bungalows met een keukentje. 's Avonds was het binnenbliven want het miezerde onafgebroken. De volgende dag op weg naar Oviedo.

Oviedo, zaterdag 8 juni, 2013

's Morgens rond de klok van achten is er altijd vers stokbrood. Daarna een uurtje rijden naar Oviedo. Een mooie stad met heel veel kunst op straat, plaza's en in de parken. Oviedo zal mij vooral bijblijben door de vele prachtige standbeelden EN door de machtige kathedraal. De santa Iglesia Catedral Basilica Metropolitana Oviedo. Er was juist vandaag een festival van aan de gang ter ere van Inmaculado Corazón de Maria. Er was een indrukwekkende mis aan de gang met een rechtstreekse TV uitzending. Het was er stampvol maar je mocht wel rondlopen maar uiteraard mochten er geen foto's genomen worden.
e hebben de hele middag rondgelopen door al die nauwe straatjes, soms met paraplu.

Tegen zevenen vonden we op de terugweg nog een supermarkt en zijn we nog even gaan wandelen in het prachtige vissersdorpje Cudillero.
Morgenvroeg, voordat we verder trekken willen we nog een paar uurtjes door dit prachtige dorpje lopen.

Dus tot morgen en leef en geniet van de momenten.

Piet

De foto's van de standbeelden spreken voor zich.
Foto 2403 en 2430: een groep in kelderdracht gaven een uitvoering met doedelzakken en trom.
2391,2392 en 2395: een kerk van buiten en van binnen met een prachtig versierd plafond.

De natuurfoto's zijn allemaal van de Playa de las Catedrales.

2365 en 2371 zijn langs de kustweg gemaakt.

• 08 Juli 2013 - 16:22

Riek:

Zit je niet buiten in de zon! Of doe je dit allemaal tussendoor, broertje.?
    Leuk verslag. Kus

• 08 Juli 2013 - 22:44

Annie:

wat een prachtige kiekjes.Een fijne voortzetting van je reis.

• 15 Juli 2013 - 09:46

Jac:

Ook weer heel bekend voor me. Het roept fijne herinneringen op aan vroeger jaren. Het is immers al bijna vijftien jaar geleden, dat ik er voor het laatst was! Wat gaat de tijd toch snel!
    Groet, Jac