Van + 35 naar - 5. - Reisverslag uit Udenhout, Nederland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Van + 35 naar - 5. - Reisverslag uit Udenhout, Nederland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Van + 35 naar - 5.

Door: Piet lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

25 Januari 2013 | Nederland, Udenhout

Udenhout, vrijdag 25 januari 2012

Beste allemaal,

Wij zijn weer terug in Nederland. De zomerkleren worden nu gewassen en opgeborgen want van + 35 naar - 5 is toch wel een hele overgang. Van de witte stranden naar de witte sneeuw, ook al hebben wij geen dag aan of op het strand vertoefd. Van de armoede naar de rijkdom. Van de overvolle straten in de avonden en nachten met volop muziek naar de stille verlaten straten in Nederland waar iedereen zich warm probeert te houden achter de ramen. Van de lege winkels naar de overvolle supermarkten. Van een land met leuzen en borstbeelden naar een land met graffiti. Van een waar automuseum op de weg naar een land met APK-gekeurde auto's. Van een land waar men alles mag denken maar NIET mag zeggen naar een land waar men alles mag denken EN alles mag zeggen.
Wij hebben 3 fantastische weken gehad waarin wij veel gezien en geleerd en gedacht hebben. Ook hebben wij vele foto's gemaakt die wij nu aan het sorteren zijn.
De komende weken probeer ik jullie op de hoogte te brengen van onze belevenissen in Cuba. Susan gaat eind januari weer voor ruim 3 maanden terug naar haar familie.

Velen vragen hoe het nu gaat met Madelon. Zelf schreef ze deze week in een update de volgende woorden.

2013! Een nieuw jaar..nieuwe...

Per 1 februari ga ik weer helemaal terug naar Amsterdam en revalideren in het OLVG. Volgende week sluit ik de revalidatie bij de Trappenberg in Naarden af. Weer een mijlpaal!
Gek eigenlijk wat je lichaam allemaal aankan in bijna 3 maanden tijd.
Ik merk nog steeds herstel. En langzaam begint mijn 'geest' zich ook weer bij mijn 'lichaam' te voegen.
Het overlevingsmechanisme gaat wat meer plaats maken voor reflectie en emotie.
Maandag 11 februari is een spannende dag omdat ik dan de uitslag van de controle MRI (28 januari) krijg.
Dan kan de neurochirurg zeggen of de tumor geheel verwijderd is of dat ik nog bestraald moet worden.
Voor nu, weer tijd om een gezin te zijn en me te richten op Sjoerd en Djuna.
Graag zou ik mijn normale leven weer oppakken, doen alsof er niks is gebeurd, naar de toekomst kijken.
Maar dat gaat helaas niet.. en trap ik ook geregeld in de valkuil, terwijl ik er misschien pas/al voor 65% ben!

Liefs, Madelon.


Ik sluit nu af want er moeten nog de nodige boodschappen gedaan worden.

Voor nu een "warme" groet van ons en leef en geniet van de momenten.
De foto's zijn alvast een opwarmertje voor de komende verslagen.

Piet














  • 25 Januari 2013 - 17:58

    Coby:

    Welkom terug Piet en Suzan,het zal voor jou wel wennen zijn Piet als Suzan terug gaat voor drie maanden.
    Maar ze komt weer terug en de tijd gaat snel Piet.
    Gaan jullie dan weer reizen Piet?
    Groetjes aan Suzan liefs je zusje Coby X

  • 25 Januari 2013 - 18:54

    Riek:

    Ha broer en Susan,
    Welkom thuis. Geniet nog enkele dagen van elkaar en van de kinderen. wij zijn gisteren thuisgekomen uit Frankrijk. Ik probeer morgen even te skypen, want dadelijk gaan we naar onze Harry een kaartje leggen. Groetjes

  • 25 Januari 2013 - 19:41

    Jane:

    Hoi Piet en Susan,
    Welkom in ons koude kikkerlandje. Dikke truien zijn vast geen overbodige luxe voor jullie. Geniet nog "even"van het samenzijn.
    Misschien tot gauw?
    Alle goeds voor Madelon, Sjoerd en Djuna
    Liefs Jane

  • 25 Januari 2013 - 21:32

    Herman En Hanny:

    Fijn dat jullie weer goed thuis gekomen zijn, ik kan me zo voorstellen dat de tegenstrijdigheden groot zijn. Hier alles prima, we gaan de komende dagen naar wat hogere temperaturen, dat is voor jullie wel fijner.
    Lieve groetjes van Herman Hanny en Keetje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

piet

Beste allemaal, Na 8000 prachtige kilometers door Nieuw Zeeland in 2008/2009 en 6000 facinerende en indrukwekkende kilometers door China, Vietnam, Cambodja en Laos in 2009/2010 begint in november mijn derde fietsavontuur. Deze keer zullen de vele (?) fietskilometers mij leiden door Birma (Myanmar), Thailand, Laos en Nepal. Ik hoop jullie weer regelmatig verslag te doen van al mijn avonturen. Voor nu een lieve leef en geniet groet. Piet

Actief sinds 16 Juli 2008
Verslag gelezen: 454
Totaal aantal bezoekers 1994340

Voorgaande reizen:

10 Juli 2023 - 15 September 2023

Een echt avontuur.

06 Juni 2022 - 10 Augustus 2022

Op een andere manier.

24 September 2018 - 06 September 2019

Voor de tweede keer.

22 November 2017 - 06 Maart 2018

Acht in een?

05 Oktober 2016 - 16 Januari 2017

Naar de andere kant .....

11 September 2015 - 18 December 2015

Rondtrekken door midden Europa met de tent.

16 September 2014 - 17 December 2014

Op weg naar Afrika.

20 Mei 2012 - 24 Januari 2013

"Een lach kent alle talen"

27 September 2011 - 20 Januari 2012

Totaal anders maar .......

27 November 2010 - 27 Maart 2011

Het Vervolg

14 Oktober 2009 - 28 Maart 2010

Een nieuw avontuur

26 September 2008 - 13 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: