Een rondje San José. - Reisverslag uit San José, Costa Rica van piet lagarde - WaarBenJij.nu Een rondje San José. - Reisverslag uit San José, Costa Rica van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Een rondje San José.

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

02 December 2017 | Costa Rica, San José

Dag negen.

Een rondje San José.

San José, donderdag 30 november 2017, 26 graden en half bewolkt

Beste allemaal,

Vanmorgen op tijd opgestaan want we hebben één dag om San José te bezoeken. De rugtas met waardevolle spullen hebben we altijd bij ons. In twintig minuten lopen zijn we in het centrum. Het is goed uitkijken. Ten eerste voor het verkeer want er zijn geen stoplichten of zebrapaden. Toch leer je al snel tussen de rijdende auto’s de andere kant te bereiken. Ik kijk de automobilist meestal vriendelijk aan en dan lukt dat meestal. Maar het is ook uitkijken waar je loopt. Overal gaten in het trottoir. Putdeksels die verdwenen zijn of gewoon grote gaten waar je tot je kuiten in verdwijnt. Ook loopt er geen stoep recht. En er liggen en zitten overal mensen langs de weg die er hun handels uitgestald hebben of er gewoon liggen te slapen.
Maar alles went.
We hebben als eerste het beroemde Teatro Nacional bezocht. De trots van San José. Met een gids kregen we een duidelijke uitleg in het engels.
Daarna de toeristische route gelopen. De kathedraal bezocht en er kaarsjes opgestoken.
80 procent van de Costa Ricanen zijn katholiek en dat praktiseren ze ook. In de kerken zitten de hele dag vele mensen te bidden. Er was zelfs een wachtrij voor de biechtstoel.

Een traditionele hele zoete koek gegeten en het nationaal museum bezocht. Dit vertelde de hele geschiedenis van Costa Rica. En er was ook een vlindertuin en dan is het altijd een uitdaging om die fladderende beestjes goed voor je lens te krijgen.

Op onze wandeling door de stad kwamen we ook nog een beeld van Anne Frank tegen en ook John Lennon zat in het brons ergens op een bankje in een park.

Voor het donker naar ons hotel en daar weer de nodige voorbereidingen getroffen voor morgen. Om tien uur een auto ophalen en dan uit deze chaotische stad, wat verkeer betreft, zien te komen.
Wij zijn benieuwd waar we morgenavond terecht gaan komen.

Voor nu een warme groet uit San José.

Piet

• 03 December 2017 - 09:08

Riek:

Nu met auto verder? Spannend. Geniet van alles. Prachtige vlinder,

• 03 December 2017 - 20:23

Hanny:

Kon je vorige verslag niet openen kreeg er twee achter elkaar.