Waarom zijn er geen ....... - Reisverslag uit Coffs Harbour, Australië van piet lagarde - WaarBenJij.nu Waarom zijn er geen ....... - Reisverslag uit Coffs Harbour, Australië van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Waarom zijn er geen .......

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

25 November 2016 | Australië, Coffs Harbour

Coffs Harbour, vrijdag 25 november 2016

Beste allemaal,

Het wordt weer tijd om weer iets van ons te laten horen. Na vele prachtige wandelingen, steden, dorpen, kusten maar bovenal vele prachtige landschappen zijn we nu weer aan de kust aangekomen. De landschappen zijn werkelijk indrukwekkend. Ze wisselen zo snel van elkaar. Zo zit je in een regenwoud en zo ben je in een vruchtbare vallei of rij je door een droge vlakte.
De meeste mensen volgen de kustroute. Vooral jonge mensen. Want de zon en de witte stranden met de grote golven trekken velen naar de zee.
Maar het binnenland is zeker zo interessant.
Later schrijven we daar zeker nog meer over. Eerlijk gezegd blijft er weinig tijd over om te schrijven.
Als we op een camping aankomen is het eerste wat we doen naar de kampkeuken lopen met onze koelkast spullen. We hebben wel een kleine diepvries in de auto maar deze werkt vooral als de auto rijdt. De hele nacht kan de accu namelijk niet aan.
Daarna is het vaak enkele draaien was want de kleren ruiken meteen naar het zweten. Hier is de temperatuur nu rond de 30 graden.
Dus later krijgen jullie meer te lezen wat we allemaal zien en dat proberen we te visualiseren met foto's.
We naderen Sydney. Nog zo'n 500 km te gaan.
Blijkt moeilijk te zijn om daar met de auto te komen en je weg te vinden dus proberen we daar een camping net buiten Sydney te vinden en dan met de trein naar het centrum.

Maar nu de titel. Waarom zijn er geen ...... schapen? Wij hebben pas een laar schapen gezien. In ieder geval minder dan in Nederland.
De reden? De wilde honden. Verwilderde honden of dingo's die gekruisd zijn met wilde honden. Zij jagen voor plezier en doden zo vele schapen dat de boeren het niet meer zien zitten en met de schapenteelt stoppen. Omheiningen helpen niet afdoende en de oppervlakten zij zo gigantisch dat daar bijna geen beginnen aan is.
Deze week zagen we overl borden langs de weg met de mededeling dat iedereen vlees gevuld met vergif kon afhalen. Men heeft dan twee dagen om dit over het land te verspreiden. Na die twee dagen moet het weer opgeruimd worden.

Van verschillende mensen en bieren hebben we gehoord dat het probleem niet onder controle te krijgen is.

Volgende keer zal ik nog andere opmerkelijke dingen vertellen.

Maar nu ga ik eerst mijn vraag van mijn lieve zus Hanny beantwoorden want anders kom ik in de problemen.
Zij vraagt al een paar keer of ik mijn familie hier ga bezoeken.
Mijn antwoord is. Natuurlijk ga ik dat proberen maar de afstanden zijn hier zo ontzettend dat we dat beslissen als we in de buurt komen.
Dus we gaan niet van te voren bellen maar we zien wel en we zijn natuurlijk benieuwd of dat gaat lukken.
In ieder geval hopen we tante Gré te kunnen ontmoeten.
Dus lieve zus volg ons maar en wie weet gaat het likken.

Ook willen we zeker nog naar Tasmanië en deze dagen gaan we daar een plan voor maken want half december en januari is het vanwege de vakantie overal heel druk.
Dus de ferry zullen we zeker moeten boeken.

De foto's volgen later want nu gaan we koken. Dat doen we altijd de de camping keuken. De meeste zien er meer dan geweldig uit. Natuurlijk bbq's, kookplaten, broodroosters, waterkokers. Echt niet te geloven hoe verzorgd hier alles is.

Maar voor nu een warme groet en leef en geniet van de kleine momenten en van de voorbereidingen voor Sint met zijn Zwarte Pieten.

Piet

• 25 November 2016 - 14:29

Riek:

Hoi Piet en Susan, Sydney vonden Jordi en Thierry een erg mooie stad. Ik ben zelf helemaal geen stedenmens, maar Sydney was voor mij echt bijzonder. We hebben in ieder geval nog steeds mooie herinneringen. Het is daar ook allemaal zo groot. Wij hadden maar 3 weken, jullie 3 maanden. Lieve groetjes van ons 4tjes. Wij vieren zaterdag de Sint en Piet.

• 29 November 2016 - 08:09

Hanny:

Goeiemorgen lieve broer en Susan. Nou ik denk zo dat je tante Grè wel gaat zien, als jij iets in je kop hebt heb je het niet..... Maar snap dat het te doen moet zijn. Heel veel groetjes aan haar als het zo ver gaat komen. Peter haar zoon is met zijn vrouw en Petra en Henk zo'n drie jaar geleden denk ik nog hier geweest en hebben we veel foto's en verhalen gehoord.
    Vannacht hier zo'n 8 graden vorst gewoon lekker weer overdag lekker zonnetje duurt maar een paar dagen en dan weer hogere temperaturen.
    Ga zo naar de schoonheidsspecialiste met mijn vriendin Mieke en daarna een wandeling.
    Groetjes van Herman ook voor Susan en let goed op elkaar

• 29 November 2016 - 16:13

Hanny:

Piet, gefeliciteerd met Bauke!!
    Herman Hanny en keetje.

• 29 November 2016 - 16:13

Hanny:

Piet, gefeliciteerd met Bauke!!
    Herman Hanny en keetje.