Geen stadsmens maar ..... - Reisverslag uit Busan, Zuid-Korea van piet lagarde - WaarBenJij.nu Geen stadsmens maar ..... - Reisverslag uit Busan, Zuid-Korea van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Geen stadsmens maar .....

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

18 Oktober 2016 | Zuid-Korea, Busan

Busan, maandag 17 oktober 2016, 27 graden en blauwe lucht

Beste allemaal,

Vanmorgen vroeg met de auto naar Busan. Bijna twee uur rijden over een tolweg. Wij zouden er tot laat blijven. Het is de tweede stad na Seoel. Maar het is echt een prachtige stad aan het water. Een van de grootste havens in de wereld en met ontzettend veel hoogbouw. Hier kun je aan alles zien dat Zuid Korea een zeer hoog ontwikkeld land is. Alles ziet er echt ongelooflijk schoon en verzorgd uit. Ik heb er nog niet één keer graffiti gezien of een stukje papier op straat. Prachtige wandelroutes midden in de stad.
Aan alles is gedacht. Voor gehandicapten en ook voor blinden zijn overal looproutes gemaakt.
Ook de openbaretoiletten zijn om door een ringetje te halen.
De avond valt en wij zitten aan de rand van de haven letterlijk tussen de wolkenkrabbers.
Geen geschreeuw maar alles gaat er rustig aan toe.
We bezoeken ook nog een tempel aan zee en een congrescentrum waar alle leiders van de wereld bij elkaar komen.

Busan is echt een stad om te bezoeken.

Rond tien uur waren we terug in Daegu waar we met de voorbereidingen beginnen voor de reis in Australië.

Morgenvroeg om vijf uur vertrekken we met een vliegtuig naar Seoel en in de middag vliegen we Soutern China Airlines naar Sydney en vandaar met Jetstar Airlines naar Cairns.
Dus het volgende bericht komt vanuit Australië.

De twee weken in Zuid Korea waren hartverwarmend en overweldigend.

Voor nu een warme groet en leef en geniet van de kleine momenten van de dag.

Piet

• 18 Oktober 2016 - 16:31

Jane:

Een goede reis Susan en Piet!!

• 18 Oktober 2016 - 19:16

Gonnie Engelbart Lagarde:

Weer een prachtige reis,,prachtig en gaaf ook die foto's!!
    Goede reis en tot in "Down Under"groetjes jos en gonnie

• 18 Oktober 2016 - 20:58

Riek:

Hoi Piet en Susan,
    Weer een mooie reis achter je liggen. Nu genieten van het prachtige Australie. Erg mooi daar. Geniet lekker.

• 19 Oktober 2016 - 09:48

Hanny:

Hoi Piet fijne reis gewenst verder vanuit een super nat en herfstig Gennep momenteel.