Daar zijn we weer!!!! - Reisverslag uit Udenhout, Nederland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Daar zijn we weer!!!! - Reisverslag uit Udenhout, Nederland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Daar zijn we weer!!!!

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

21 December 2014 | Nederland, Udenhout

We zijn er weer!!!!

Udenhout, zondag 21 december 2014, 12 graden

Dear everyone,

For all my lovely friends I met on my travels.
We are back again. 99 days travelled in Soutern Africa. Botswana, NamibiË, Zimbabwe, Lesotho, Swaziland en Zuid Africa. Sooo beautiful. The coming weeks I write on my weblog all the stories and place a lot of beautiful pictures. So you can follow me a little bit.
I wish you all the best and merry Christmas and all the luck and health for 2015.

Warm greetings from your Piet.

Beste allemaal,

Wij zijn weer thuis na een adembenemende reis door zuidelijk Afrika. Drie maanden lang was "ons huis" niet groter dan een paar vierkante meter. Drie maanden hebben we rondgetrokken door Botswana, Zimbabwe, Namibië, Zuid Afrika, Lesotho en Swaziland in onze Wicked campervan. Drie maanden hebben we buiten geleefd.
Dit keer was niet de cultuur de hoofdrolspeler maar de NATUUR. We hebben ontzettend veel gezien en duizenden prachtige foto's gemaakt. Elke foto met zijn eigen verhaal.

De beste manier om deze unieke reis onuitwisbaar te maken is om er over te schrijven. Dat ga ik de komende maanden dan ook doen. Van elke dag wil ik een kort verslag maken en daarbij niet alleen de mooiste foto's plaatsen, maar ook foto's die een verhaal vertellen. Ook ga ik van elk land een fotoboek maken. Want wie van zijn herinneringen kan genieten, leeft twee keer.

Wij hebben honderden mensen ontmoet, ook ieder met hun eigen verhaal. Van zichtbaar zeer arm tot zichtbaar zeer rijk. Maar ik heb ook arme mensen zeer rijk zien zijn, maar ook andersom.

MAAR we hebben ook ruim drie maanden ALLEEN maar heel veel vriendelijke en behulpzame mensen ontmoet. Wat een vriendelijkheid overal. Helaas zagen we alleen in Zimbabwe aan de mensen dat ze onder het het regime van Mugabe lijden. Zo'n rijk en mooi land dat de mensen zo veel zou kunnen geven maar helaas verdwijnt er teveel naar een kleine groep mensen. Vroeg of laat zal en moet dit verkeerd gaan.

Voordat ik de komende week met de verhalen en foto's begin zal ik hieronder zomaar wat specifieke dingen opnoemen.

- 27 dagen Botswana, 7 dagen Zimbabwe, 21 Namibie, 4 dagen Lesotho, 2 dagen Swaziland en 48 dagen Zuid Afrika. In totaal zijn we 99 dagen van huis geweest.
- Van de 99 dagen heb ik drie dagen buikloop gehad. Meteen in het begin. Ik denk van de ijsblokjes in het hotel in Pretoria waar we de eerste dagen verbleven.
- 90 dagen in de Wicked campervan geleefd. Eigenlijk alleen maar geslapen want we leefden voornamelijk buiten.
- Over de gehele reis een gemiddelde temperatuur van ongeveer 30 graden. Maar in Botswana en Namibië was het gemiddeld meer dan 33 graden. Twee dagen was het 43 graden!!!! Maar de nachten konden behoorlijk koud zijn. Je had dan wel een warme slaapzak nodig.
- We hebben maar een keer of vijf regen gehad. Meestal in de nacht. We hebben drie keer in de auto gegeten.
- We hebben wel tweehonderd zakken met ijsblokjes gekocht om onze koelbox koel te houden.
- We hebben maar een keer of acht een lunch of ontbijt "buitenshuis" gegeten. We kookten elke dag ons eigen eten.
- Geen stukken aan de auto gehad maar uit voorzorg twee nieuwe voorbanden erop laten leggen en uit laten lijnen.
- We hebben ruim 17.000 km gereden. Op goede wegen maar meestal op zeer slechte asfaltwegen en vele kilometers op gravelroads. In Botswana twee keer vastgezeten omdat het zand te diep en te los was.
- Wij hebben duizenden dieren gezien. Maar ook veel foto's gemaakt van vogels,bloemen en landschappen.
- We hebben duizenden foto's gemaakt. Om precies te zijn: 20.161 foto's !!!!!!!!! Natuurlijk zijn er vele foto's bij die we kunnen weggooien maar na een eerste selectie zullen er heel veel mooie foto's overblijven. Ik hoop de mooiste foto's de komende maanden met jullie te kunnen delen.

MISSCHIEN een leuk idee. Doe je mee?
Ik wil van elke dag dat ik foto's op mijn weblog plaats de mooiste foto kiezen. Op het einde van de verslagen kunnen al mijn lezers die foto kiezen die zij het mooiste vinden. Onder de deelnemers die op de foto gestemd hebben die de meeste stemmen kreeg, verloot ik die foto. Je krijgt een ingelijste vergroting van 60x80 cm.

Beste allemaal, het is bijna Kerstmis en bijna het einde van 2014. Wij wensen al de trouwe lezers super fijne en gezellige kerstdagen en veel geluk en gezondheid in 2015. EN vele fijne leef en genietmomenten die er echt toe doen.

Een warme groet,

Piet.

De spreuk voor de deze week:
ALS JE NIET IN BEWEGING BENT LOOP JE NERGENS TEGEN AAN.

• 21 December 2014 - 17:23

Riette Teurlings :

En weer terug in udenhout, nog wel op de kortste dag van het jaar, maar niet de koudste !
    Voor iedereen fijne ook fijne kerstdagen en misschien tot ziens op de ijsbaan. En we kijken uit naar alle foto's enz. Veel groetjes Jan en Riette Teurlings

• 21 December 2014 - 22:16

Riek:

Welkom thuis. We zien de foto's wel komen.

• 22 December 2014 - 13:19

Jane:

Hoi,
    wel weer even wennen hier denk ik :-)
    ( Mijn) Madelon kijkt erg uit naar een ontmoeting om je verhalen te horen over je reizen naar Azië !!
    Dus hopelijk tot gauw ( ze vertrekt 28 januari)
    Fijne feestdagen voor jullie en een heel gelukkig 2015
    kiefs Jane

• 22 December 2014 - 16:56

Yvonne En Wim:

Wij zien de verslagen wel komen al zijn we dan op onze stalen rossen ergens op Bali, Lombok,Sumbawa of...... Als ex schoolmeester kan jij dat rijtje wel invullen.
    In ieder geval Piet en Suzan, wensen we jullie heel fijne feestdagen maar bovenal een gezond 2015.
    Met een pluk de dag groet van Yvonne en Wim.

• 22 December 2014 - 18:35

Maria Venhuizen:

Dag Piet en Suzan,
    Prachtige reizen maken jullie:-)! Mooi voorbeeld voor velen.
    Fijne Feestdagen met alle Goeds in een Gezond 2015.
    Leef en Geniet:-)!
    Waar gaat de volgende reis naartoe?
    Groetjes, Maria.

• 24 December 2014 - 17:00

Annie :

Ben benieuwd wat je mij aan fotos te bieden hebt,telkens een verrassing.
    Ik wens jullie een fijne kerst en een gezond 2015.
    Groet,
    Annie

Verslag uit: Nederland, Udenhout

Op weg naar Afrika.

Beste allemaal,

Wij zijn weer volop bezig met de voorbereidingen voor de volgende reis.

In 2008 ben ik op mijn fiets 8000 km door Nieuw Zeeland getrokken. Van het uiterste noorden naar het uiterste zuiden en van west naar oost. Werkelijk een superreis met super gastvrije mensen. Daar heb ik echt de smaak te pakken gekregen.
In 2009 fietste ik 7500 km door China, Noord en Zuid Vietnam, Cambodja en Laos. In 2010 startte ik in Myamar, voormalig Birma, Thailand, Laos en Nepal. Op deze reis leerde ik Susan uit Zuid Korea kennen en in 2011 reisden we samen als backpackers door Noord en Zuid India, Sri Lanka, Java en Bali.
In 2012 trokken we naar Zuid Amerika. Ecuador, de Galapagos eilanden, Peru en Cuba.
Voor ons was Zuid Amerika nog niet klaar en in 2013 trokken we met de backpack door Zuid Peru, Bolivia, Argentinë en Chili. Een paar dagtrips naar Uruguay en Brazilië hoorden daar ook nog bij.

Tussendoor zijn we ook nog met de tent door Engeland, Schotland, Spanje, Portugal en Marokko getrokken.

En nu beginnen de voorbereidingen voor een tocht door Afrika. Op een andere manier. We proberen nu met een campervan door Zuid Afrika, Lesotho, Namibië, Botswana, Swaziland en Zimbabwe te trekken. Hoe dat gaat bevallen lezen jullie in de reisverslagen. Ik zal ook proberen zoveel mogelijk foto's te plaatsen.
Maar het is nog geen september dus nog even geduld, al zal ik jullie wel zo af en toe van de stand van zaken op de hoogte houden.