Ruim 10 dagen en ........ - Reisverslag uit Maun, Botswana van piet lagarde - WaarBenJij.nu Ruim 10 dagen en ........ - Reisverslag uit Maun, Botswana van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Ruim 10 dagen en ........

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

26 September 2014 | Botswana, Maun

Maun, vrijdag 26 september 2014, 37 graden!!!!

Beste allemaal,

Eindelijk kan ik weer iets van ons laten horen. Helaas kan ik nog geen verhalen en foto's plaatsen. Zelfs dit verhaal doorsturen duurt een eeuwigheid. Aan foto's hoef ik dus helemaal niet te denken. Maar de verhalen en de meest mooie foto's komen later. EN .... Ik kan je zeggen dat er sensationeel prachtige foto's tussen zullen zitten. Zo jammer dat ik jullie nu niet mee kan laten genieten. Maar wat in het vat ...........

Pas ruim tien dagen onderweg en nu al zoveel gezien. Van het leven hier maar vooral van de natuur. Gisteren was een topdag. 12 uur in de Okavango Delta. Samen met een gids heel diep de delta in geweest. En wat een geluk hadden we. Want op safari hier is niets verwachten maar gewoon hopen. Je kunt een paar dieren zien maar ook honderden. Wij hebben er honderden gezien.
Honderden olifanten, tientallen giraffen, honderden zebra's, antilopen, kudu's, warthogs, gemzen, impala's, krokodillen, kraanvogels, arenden, visarenden, ijsvogels, Afrikaanse buffels, tientallen Nijlpaarden, je kunt het je niet voorstellen.

Wij hebben zelfs op een dag vier van de Big Five gezien. Want wij hebben een prachtig luipaard onder een boom gezien. Op dertig meter afstand. Wel in de schaduw dus het was moeilijk foto' s te maken. Maar het is gelukt. Maar het mooiste moment was de vier leeuwen die onder een boom lagen te luieren.
Wij konden ze echt waar tot op 7 meter!!!!!! Naderen en vijftien minuten hun gedrag gadeslaan. Wel vanuit onze auto want 1 meter buiten de auto en je bent er geweest aldus onze gids.

Maar het toetje kwam nog. Op het eind van de middag zagen we een familie warthogs. Kleine lelijke wilde zwijnen. Zij namen een modderbad. De leeuwin had hen in het oog gekregen en zij ging er naar op jacht. Vijftig tot honderd meter voor ons zagen we dit prachtige jachttafereel. Sluipend door het lange gele gras benaderde ze zwijnen tot op een paar meters. Onze gids Jozef had al voorspeld dat de leeuwin met deze hitte er geen lange jacht van zou willen maken. Dit buitenkansje zou ze met zo min mogelijk inspanning willen nemen. En ja wel hoor hij kreeg gelijk. De aanval was in een splitsecond gebeurd. Maar helaas de warthogs stoven uiteen en de leeuwin droop af, kuierend terug naar de boom om in de schaduw de nacht af te wachten waarin hij zeker succesvoller zal zijn.

Beste allemaal wat zou ik deze foto's met jullie graag meteen willen delen. Maar helaas, jullie moeten nog even geduld hebben.

Helaas kan ik niet iedereen feliciteren met de verjaardag. Dus AD en Tineke ik doe het bij deze nu maar. Van harte en nog vele fijne en gezonde jaren.

Morgen trekken we verder maar we komen over een week weer terug op deze campingsite. Echt een paradijsje op vier meter van het water van de Okavangodelta. Met het bordje "warning crocodiles" voor ons. En Rinus en Frans, de hoppen grazen op drie meter van onze tafel.

Voor nu een hete groet en leef en geniet van de momenten.

Piet

  • 26 September 2014 - 16:12

    Ine Seegers:

    Wat een prachtig verhaal. Ik zie het zo voor me. Als we bij Koen en Angela zijn, kijken we altijd die prachtige natuurfilms van Afrika en jullie zien dit nu allemaal met eigen ogen. " Warning Crocodiles" ik zou toch een paar meter terug gaan staan Piet. Verder bevalt de camper goed?
    Lieve groet Marcel & Ine

  • 26 September 2014 - 17:12

    Riek:

    Ja, jullie hebben mazzel met al die dieren. Lijkt me erg mooi. Geniet lekker door.

  • 26 September 2014 - 20:13

    Hanny:

    Lijkt me prachtig al die dieren Piet, Theo en Wilma zijn daar ook geweest, we waren daar zondag, alleen de warmte was toch wel lastig, maar daar zullen jullie toch ook wel last van hebben. Lieve groetjes uit Gennep

  • 29 September 2014 - 08:33

    Jac En Hanneke:

    Dag Piet en Susan,

    We wachten de immer fraaie foto's met veel belangstelling af! Je maakt ons extra nieuwsgierig doordat je schrijft dat er weer heel bijzondere foto's gaan volgen! Hartelijke groeten uit Hilvarenbeek, waar het op dit moment werkelijk fantastisch 'nazomert'! Volgens de berichten gaat het vandaag 23 graden worden. En dat met een heerlijk zonnetje en nauwelijks wind! Vanmiddag dus maar eens met mijn fietsclub op pad, denk ik!
    Jac en Hanneke

  • 29 September 2014 - 16:13

    Bart En Tineke:

    Hallo Riet en Susan,

    Dank je wel voor je felicitatie met mijn ....ste verjaardag Piet.
    Dat je daaraan denkt!!!
    Het was een leuke dag met de hele familie en eigen kroost.
    Natuurlijk hopen we op nog vele gezonde fijne jaren.

    Jullie genieten weer volop en het verslag maakt ons alleen nog maar nieuwsgieriger naar de foto's.
    Hier is het weer erg goed voor de tijd van het jaar en dat blijft dus nog even genieten van een "nazomertje".
    Fietsen en wandelen kan prima. Dat doen we ook regelmatig.
    Blijven jullie ons maar bestoken met mooie, avontuurlijke en spannende verhalen.
    Het ga jullie goed.
    Kijken jullie wel goed uit dat jullie zelf geen prooi worden?
    groet Bart en Tineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Botswana, Maun

Op weg naar Afrika.

Beste allemaal,

Wij zijn weer volop bezig met de voorbereidingen voor de volgende reis.

In 2008 ben ik op mijn fiets 8000 km door Nieuw Zeeland getrokken. Van het uiterste noorden naar het uiterste zuiden en van west naar oost. Werkelijk een superreis met super gastvrije mensen. Daar heb ik echt de smaak te pakken gekregen.
In 2009 fietste ik 7500 km door China, Noord en Zuid Vietnam, Cambodja en Laos. In 2010 startte ik in Myamar, voormalig Birma, Thailand, Laos en Nepal. Op deze reis leerde ik Susan uit Zuid Korea kennen en in 2011 reisden we samen als backpackers door Noord en Zuid India, Sri Lanka, Java en Bali.
In 2012 trokken we naar Zuid Amerika. Ecuador, de Galapagos eilanden, Peru en Cuba.
Voor ons was Zuid Amerika nog niet klaar en in 2013 trokken we met de backpack door Zuid Peru, Bolivia, Argentinë en Chili. Een paar dagtrips naar Uruguay en Brazilië hoorden daar ook nog bij.

Tussendoor zijn we ook nog met de tent door Engeland, Schotland, Spanje, Portugal en Marokko getrokken.

En nu beginnen de voorbereidingen voor een tocht door Afrika. Op een andere manier. We proberen nu met een campervan door Zuid Afrika, Lesotho, Namibië, Botswana, Swaziland en Zimbabwe te trekken. Hoe dat gaat bevallen lezen jullie in de reisverslagen. Ik zal ook proberen zoveel mogelijk foto's te plaatsen.
Maar het is nog geen september dus nog even geduld, al zal ik jullie wel zo af en toe van de stand van zaken op de hoogte houden.

Recente Reisverslagen:

04 September 2015

Carnaval op het water.

02 September 2015

Sail 2015

31 Augustus 2015

Op vakantie.

15 Juni 2015

Nog een keer.

14 Juni 2015

Wat een vogelpracht.
piet

Beste allemaal, Na 8000 prachtige kilometers door Nieuw Zeeland in 2008/2009 en 6000 facinerende en indrukwekkende kilometers door China, Vietnam, Cambodja en Laos in 2009/2010 begint in november mijn derde fietsavontuur. Deze keer zullen de vele (?) fietskilometers mij leiden door Birma (Myanmar), Thailand, Laos en Nepal. Ik hoop jullie weer regelmatig verslag te doen van al mijn avonturen. Voor nu een lieve leef en geniet groet. Piet

Actief sinds 16 Juli 2008
Verslag gelezen: 592
Totaal aantal bezoekers 1985630

Voorgaande reizen:

10 Juli 2023 - 15 September 2023

Een echt avontuur.

06 Juni 2022 - 10 Augustus 2022

Op een andere manier.

24 September 2018 - 06 September 2019

Voor de tweede keer.

22 November 2017 - 06 Maart 2018

Acht in een?

05 Oktober 2016 - 16 Januari 2017

Naar de andere kant .....

11 September 2015 - 18 December 2015

Rondtrekken door midden Europa met de tent.

16 September 2014 - 17 December 2014

Op weg naar Afrika.

20 Mei 2012 - 24 Januari 2013

"Een lach kent alle talen"

27 September 2011 - 20 Januari 2012

Totaal anders maar .......

27 November 2010 - 27 Maart 2011

Het Vervolg

14 Oktober 2009 - 28 Maart 2010

Een nieuw avontuur

26 September 2008 - 13 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: