Als VIPs!!!!!!!!!!! - Reisverslag uit IJmuiden, Nederland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Als VIPs!!!!!!!!!!! - Reisverslag uit IJmuiden, Nederland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Als VIPs!!!!!!!!!!!

Door: pietlagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

07 September 2014 | Nederland, IJmuiden

Newcastle upon Tyne, maandag 18 augustus 2014

Beste allemaal,

Het is bijna zover. Vandaag met z'n allen nog een half dagje naar Newcastle.
Newcastle, een stad met hele vriendelijke inwoners, de Geordies. Vaak zie je ze lopen in de kleuren van de lokale voetbalclub. Wit/zwart gestreept. Vandaar de bijnaam; De Magpies oftewel de eksters. Het stadion ligt middenin de stad.
Behalve van voetbal houden ze ook van feestvieren, fish and chips en bierdrinken. Vandaar ook dat je veel HELE dikke mensen ziet. Helaas eten velen heel ongezond.
Wij brachten een bezoekje aan Baltic. Een voormalig meelfabriek aan de kade van de rivier de Tyne. Deze is omgetoverd tot een van de grootste kunstencentra voor de hedendaagse kunst. De 3000 m2 oppervlakte wordt volledig gebruikt voor tijdelijke tentoonstellingen. Werkelijk schitterend. Ook is er een groete ruimet waar kinderen hun eigen kunstwerken kunnen maken.
Vanaf de bovenste verdieping heb je ook een prachtig uitzicht op de rivier de Tyne met zijn vele verschillende bruggen.
De bekendste is de Milleniumbridge uit 2001. Je ziet er veel mensen over de Quayside wandelen. Wij hebben gewacht tot de Millenium bridge open ging. Werkelijk een technisch hoogstandje.

Na een heerlijke lunch sloten we een hele gezellige maand af bij Sjored en Madelon en de lieve Djuna.

Voor nu een warme groet en morgen gaan we met de boot naar huis, naar Ijmuiden. Wij deden dat wel op een hele speciale manier. Hoe?

Dat lees je morgen wel weer.

Piet.

Newcastle upon Tyne, dinsdag 19 augustus 2014

Beste allemaal,

De laatste dag in Newcastle en de laatste dag bij Sjoerd, Madelon en Djuna. Wanneer wij hen weer terug zien dat zijn zij met hun viertjes. Maar natuurlijk hopen we hen nog vaak op Skype te zien.

Ik had me voorgenomen om geen fish and chips meer te eten omdat deze telkens veel te vet was. Maar Sjoerd verzekerde ons dat zij een plaats gevonden hadden waar de fish and chips heel lekker en niet zo vet was. Ik zou betalen als dat ook echt zo was en wanneer deze wel te vet was dan zou Sjoerd betalen.
En.......... ik kon betalen want dit was inderdaad de beste fish and chips die ik in Engeland gegeten had. en nog in een heel gezellig strandtentje.
Om twee uur brachten ze ons naar de haven en daar gingen we in de lange rij staan om in te checken. Wij namen afscheid niet wetende dat we ze vijf minuten alweer terug zouden zien.

Want na 3 keer een stukje in de rij opgeschoven te zijn, startte de auto de vierde keer niet meer. Wat zou dat kunnen zijn? BALEN!!!!
Sjoerd gebeld en naar de informatie gelopen. Gelukkig wilden ze ons op de boot slepen. M aar dan wel als laatste en in IJmuiden zouden ze ons er ook weer als laatste er vanaf trekken. Dus weer afscheid van Sjoerd genoemen en om 5 uur werden we als laatste met een heftruck de boor opgetrokken. Honderden mensen stonden op de brug foto's van ons te maken en op de boor werden we een paar keer aangesproken wat er gebeurd was. We voelden ons als Vips.

Ondertussen hadden we de garage en de verzekering gebeld en die hadden geregeld dat er de volgende dag om half tien een autoambulance klaar zou staan om ons naar Udenhout te brengen.

Maar wat ik jullie nog niet verteld heb is dat we op maandag 28 julie toen we op weg waren naar een kasteel op een rotonde aangereden werden door een campervan uit Duitsland. Wij wilden de derde afslag nemen maar de campervan sneed ons net voor de tweede afslag af en schampte ons aan de rechter voorkant. Hij moet ook veel te hard gereden hebben. Gelukkig alleen blikschade. Nu zijn ze aan het uitzoeken wie er schuldig is. Maar op een rotande iemand passeren mag natuurlijk nooit. Dus ik heb goede hoop.

Wij hadden een rustige zee en een mooie hut waar we heerlijk konden slapen en voor dat we het wisten kwamen we de volgende dag om klokslag half tien in IJmuiden aan. En na een uur werden wij weer, maar nu zonder de toeschouwers, van de boor getrokken. Rond twee uur stond de wagen voor onze deur. Het bleek alleen een zekering van de benzinepomp te zijn die stuk was.

Dezelfde dag nog veel gewassen enkonden we, ondanks 3x pech met de auto, terugkijken op een prachtige rondrit door het prachtige Wales. Ook waren we blij dat we nog een paar gezellige dagen bij Sjoerd en Madelon en Djuna hebben doorgebracht voor we weer voor ruim drie maanden naar Afrika vertrekken.

Beste allemaal. Over 4 dagen zitten we al weer in het vliegtuig naar Afrika. Wij zijn nu volop bezig met de voorbereidingen voor deze reis. Volg ons maar en ik hoop dat we weer vele verhalen en foto's kunnen sturen.

Bedankt voor de vele reacties en hopelijk tor snel.

Een warme groet en leef en geniet van de momenten die er echt toe doen.

Piet.

• 07 September 2014 - 09:54

Hanny:

Mooie foto's, en een mooi land.

• 07 September 2014 - 12:15

Riek:

Prachtige foto's. Geniet van het inpakken voor de volgende reis.

Verslag uit: Nederland, IJmuiden

Op weg naar Afrika.

Beste allemaal,

Wij zijn weer volop bezig met de voorbereidingen voor de volgende reis.

In 2008 ben ik op mijn fiets 8000 km door Nieuw Zeeland getrokken. Van het uiterste noorden naar het uiterste zuiden en van west naar oost. Werkelijk een superreis met super gastvrije mensen. Daar heb ik echt de smaak te pakken gekregen.
In 2009 fietste ik 7500 km door China, Noord en Zuid Vietnam, Cambodja en Laos. In 2010 startte ik in Myamar, voormalig Birma, Thailand, Laos en Nepal. Op deze reis leerde ik Susan uit Zuid Korea kennen en in 2011 reisden we samen als backpackers door Noord en Zuid India, Sri Lanka, Java en Bali.
In 2012 trokken we naar Zuid Amerika. Ecuador, de Galapagos eilanden, Peru en Cuba.
Voor ons was Zuid Amerika nog niet klaar en in 2013 trokken we met de backpack door Zuid Peru, Bolivia, Argentinë en Chili. Een paar dagtrips naar Uruguay en Brazilië hoorden daar ook nog bij.

Tussendoor zijn we ook nog met de tent door Engeland, Schotland, Spanje, Portugal en Marokko getrokken.

En nu beginnen de voorbereidingen voor een tocht door Afrika. Op een andere manier. We proberen nu met een campervan door Zuid Afrika, Lesotho, Namibië, Botswana, Swaziland en Zimbabwe te trekken. Hoe dat gaat bevallen lezen jullie in de reisverslagen. Ik zal ook proberen zoveel mogelijk foto's te plaatsen.
Maar het is nog geen september dus nog even geduld, al zal ik jullie wel zo af en toe van de stand van zaken op de hoogte houden.