Verplichte "rust"!!!! - Reisverslag uit Caernarfon, Verenigd Koninkrijk van piet lagarde - WaarBenJij.nu Verplichte "rust"!!!! - Reisverslag uit Caernarfon, Verenigd Koninkrijk van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Verplichte "rust"!!!!

Door: pietlagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

03 September 2014 | Verenigd Koninkrijk, Caernarfon

De kastelen van Edward I

Conwy, zondag 3 augustus 2014

Beste allemaal,

Vannacht weer veel wind en regen maar rond 11 uur rijden we naar Conwy. Het wordt misschien eentonig maar ook dit mooie stadje met zijn prachtige stranden wordt beheerst door een indrukwekkend kasteel en een dikke stadsmuur. Maar er is meer te zien. Conwy werd in 1284 gesticht, alweer door Edward I. En alweer om de opstandige Welsmen in te tomen. Want er moest maar eens voorgoed afgerekend worden met het streven naar onafhankelijkheid van de prinsen van Wales. De burcht werd samen met de stad opgebouwd en de burgers die er kwamen wonen kregen de nodige privileges. Conwy wordt een welvarende stad onder bescherming van het machtige kasteel. De stad heeft zijn middeleeuws karakter goed bewaard gehouden en is daardoor op de werelderfgoed van de Unesco geplaatst.
Maar er is meer te zien. Zoals het kleinste geregistreerde huis in Groot-Brittannië. Ook de Telford's bridge is de moeite waard. Een prachtige hangbrug uit de 19de eeuw in gotische stijl door ingenieur Telfort.
Maar we hebben ook ruim een uur rondgedwaald door een "elisabethaans" pand. Gebouwd tussen 1576 en 1585 door Robert Wynne. Hij was een van de eerste Welshmen die in de stad mocht komen wonen. zomaar tussen de Engelsen. Echt de moeite waard.

Hetzelfde liedje want toen we weer na een prachtige middag naar huis reden, regende het weer. En de avonden koelen behoorlijk af. Maar alles went. En wat je niet in de hand hebt daar moet je ook niet over zeuren want je verandert er niets mee.

Voor nu een warme groet en leef en geniet van de momenten.

Hij is er weer.

Llandudno, maandag 4 augustus 2014

Beste allemaal,

Vanmorgen wisten we niet wat ons overkwam. We waren juist gewend aan het klapperende tentzeil en aan het geluid van regen op onze tent maar vanmorgen was het windstil en de zon stond al regelmatig onze tent te verwarmen. Om 7 uur al naar de douche om daarna naar Llandudno te gaan. Een ander voordeel als je vroeg naar de douches gaat, is dat het water nog heerlijk warm is. Het was een uurtje rijden naar deze victoriaanse badplaats te noorden van de baai van Conwy. Een super lange boulevard, hotels, een mooie lange pier en heel veel toeristen. Allemaal ingrediënten voor een mondaine badplaats. Wij verkozen de rust. Gingen met een kabelbaan naar de Great Orme. Een prachtige bergpiek die aan de rand van de stad verrijst. De massieve spectaculaire kalkrots is ruim 200 meter hoog en heeft steile kliffen die uitsteken in de Ierse zee. Wij wandelden weer rustig terug en gingen met de auto de Marine Drive doen. Een eenrichtingsweg bracht ons naar de top en ondertussen genoten we van de prachtige vergezichten. Ook waren vanaf de top de honderden windmolens in de zee goed te zien.
Rond vijf uur reden we weer terug naar onze camping. En tot negen uur zaten we heerlijk buiten. Daarna koelde het snel af en zochten we de beschutting van onze tent weer op.

Vandaag eindig ik maar eens met een andere spreuk. Deze las ik vandaag langs de weg.

Bad things happens when good men do nothing.

Dus laten we met ons allen het goede voorbeeld geven zodat de slechte dingen ver in de minderheid blijven.

Leef en geniet van de momenten die er echt toe doen.

Verplichte rust.

Caernafon, dinsdag 5 augustus 2014

Beste allemaal,

Op de weg terug begon een rood lampje te branden. Maar meteen langs de garage. Had iets met het elektrisch systeem te maken. Er moest een onderdeel besteld worden. Als we het niet lieten repareren dan kon de auto zomaar ineens niet meer gestart kunnen worden. De garage zette ons af in de stad en daar hebben we rond gewandeld en gewacht tot ze ons rond 2 uur weer ophaalden. Hopelijk hadden ze de auto ondertussen gerepareerd. Maar helaas men had het verkeerde onderdeel gestuurd en dus moesten we wachten tot de volgende dag. Dus we hadden een "verplichte" campingdag.

Voor nu een dampige groet vanuit de voet van de Snowdonia mountains.

• 04 September 2014 - 00:04

Riek:

Hoi, net pas gelezen. We waren op de beurs inParijs.

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Caernarfon

Op weg naar Afrika.

Beste allemaal,

Wij zijn weer volop bezig met de voorbereidingen voor de volgende reis.

In 2008 ben ik op mijn fiets 8000 km door Nieuw Zeeland getrokken. Van het uiterste noorden naar het uiterste zuiden en van west naar oost. Werkelijk een superreis met super gastvrije mensen. Daar heb ik echt de smaak te pakken gekregen.
In 2009 fietste ik 7500 km door China, Noord en Zuid Vietnam, Cambodja en Laos. In 2010 startte ik in Myamar, voormalig Birma, Thailand, Laos en Nepal. Op deze reis leerde ik Susan uit Zuid Korea kennen en in 2011 reisden we samen als backpackers door Noord en Zuid India, Sri Lanka, Java en Bali.
In 2012 trokken we naar Zuid Amerika. Ecuador, de Galapagos eilanden, Peru en Cuba.
Voor ons was Zuid Amerika nog niet klaar en in 2013 trokken we met de backpack door Zuid Peru, Bolivia, Argentinë en Chili. Een paar dagtrips naar Uruguay en Brazilië hoorden daar ook nog bij.

Tussendoor zijn we ook nog met de tent door Engeland, Schotland, Spanje, Portugal en Marokko getrokken.

En nu beginnen de voorbereidingen voor een tocht door Afrika. Op een andere manier. We proberen nu met een campervan door Zuid Afrika, Lesotho, Namibië, Botswana, Swaziland en Zimbabwe te trekken. Hoe dat gaat bevallen lezen jullie in de reisverslagen. Ik zal ook proberen zoveel mogelijk foto's te plaatsen.
Maar het is nog geen september dus nog even geduld, al zal ik jullie wel zo af en toe van de stand van zaken op de hoogte houden.