Op weg naar de koningsstad - Reisverslag uit Caernarfon, Verenigd Koninkrijk van piet lagarde - WaarBenJij.nu Op weg naar de koningsstad - Reisverslag uit Caernarfon, Verenigd Koninkrijk van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Op weg naar de koningsstad

Door: pietlagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

03 September 2014 | Verenigd Koninkrijk, Caernarfon

Een woord vooraf:
Een week geen verslagen. Mijn laptop moest hoognodig opgeschoond worden. Ik hoop dat ik de komende week de andere verslagen kan plaatsen. Misschien wat korter maar met de foto's erbij zullen jullie toch een mooie indruk van het prachtige Wales kunnen krijgen.
Nu zijn we volop met de voorbereidingen voor Afrika bezig. Morgen nog een weekje en dan is het zover.

Voor nu een warme groet en leef en geniet van de momenten.

Een prachtige wandeling.

Fishguard, woensdag 30 juli 2014

We hadden wel veel van de omgeving van Fishguard gezien maar van Fishguard zelf nog niet zoveel. Dus besloten we op de laatste dag hier naar Fishguard te lopen. Er loopt een voetpad langs de kliffen van het zuiden naar Cardigan dwars over onze camping. Het werd werkelijk een schitterende wandeling van zo'n anderhalf uur. Op en neer. Links de grasvelden met de koeien en links de zee met meters hoge kliffen. En als we soms omkeken zagen we pas hoe mooi onze camping lag. In het dorpje een lunch genomen en weer anderhalf uur teruggelopen.

Nog even langs de supermarkt en op tijd naar bed want morgen is het vertrekken geblazen. Spannend of we een droge tent mee naar de volgende plaats kunnen nemen.

Voor nu een warme groet en leef en geniet van de momenten.

Caernafon, donderdag 31 juli 2014

Beste allemaal,

's Nachts had het flink gespookt en de lucht zag er dreigend uit. Dus meteen om 8 uur in de morgen begonnen met alle voorbereidingen en dan wachten tot de tent droog is. Het lukte nog net op tijd om de tent droog in de auto te krijgen.
Het zou een tocht van ruim 4 uur worden. Langs de kust naar het noorden. In de ANWB campinggids hadden we een mooie camping gevonden in de buurt van de koningsstad Caernafon.
Zo'n 9 km buiten deze stad aan het water.
We kwamen rond drie uur aan op de mooie en hele grote camping met uitzicht op de Snowdonia mountains.op de grens van het Snowdonia Nationaal Park. Helaas geen bereik met telefoon en IPad.
We zochten een mooie plaats met elektriciteit en water.
Nog even een supermarkt opgezocht en om hier te starten een Macdonalds.

Morgen gaan we de omgeving verkennen. Als dat mogelijk is want de vooruitzichten zijn bar en boos.

Een warme groet en leef en geniet van de momenten.

Kastelen in overvloed.

Beaumaris, vrijdag 1 augustus 2014

Beste allemaal,

Vannacht storm en heel veel regen. Dus wat langer in bed gebleven. In de tent lijkt het altijd veel erger maar gelukkig begon het rond 11 uur op te klaren en het werd nog een heerlijk middag. Dus de lunchpakketjes klaargemaakt en naar Beaumaris gereden. Een mooi badplaatsje dat vele toeristen lokt. Maar niet alleen door het strand het is hoofdzakelijk het kasteel dat zoveel toeristen trekt. Het is het laatste kasteel van Edward I in Wales. Het is een indrukwekkend bouwwerk uit 1295. De schepen die van zee kwamen konden de slotgracht via een vaargeul bereiken. Helaas werd het door geldgebrek niet voltooid maar je verdwaald er bijna door de vele bastions en gangen en poorten.
Rond vijf uur begon het weer donker te worden en voordat we goed en wel in onze tent zaten begon het te regenen en te stormen. En dat zou zo de hele nacht doorgaan.

Maar in de voortent wat eten koken en wat lezen en bespreken wat we morgen gaan bekijken kan ook heel gezellig zijn.

Voor nu een stormachtige groet en leef en geniet van de momenten die er echt toe doen.

Caernafon, zaterdag 2 augustus 2014

De Royal City.

Beste allemaal,

Rond 11 uur begon het droog te worden en gingen we het stadje Caernafon bekijken. Het is vooral bekend, hoe kan het ook anders, om zijn indrukwekkend kasteel waar zoon Charles door zijn moeder tot prins van Wales werd gekroond. De troon die bij de kroningsplechtigheid werd gebruikt is er nog altijd te bewonderen. Caernafon wordt daarom ook wel " The Royal city" genoemd.
Ook dit indrukwekkende kasteel met zijn stadsmuren werd gebouwd door koning Edward I en wel in 1283. Met zijn kastelen probeerde hij de Engelse dominantie te verstevigen. De soldaten binnen het kasteel, de Engelse kooplieden in de stad en de Welshmen werden buiten de stadsmuren gehouden. Een efficiënte manier om te laten zien wie de baas was na de nederlagen van de prinsen van Wales. Het werd in de negentiende eeuw gerestaureerd ter gelegenheid van de investituur van de prins of Wales, de latere Edward VIII.

Nog even langs de supermarkt en tegen de avond begon het weer te spoken. Regen en harde wind. Maar in de tent met een "vuurtje" was het aangenaam.
Morgen zou het weer beter moeten worden. We zullen wel zien.

Voor nu een regenachtige groet vanuit het prachtige Wales.

• 04 September 2014 - 09:13

Riek:

Mooie regenachtige verhalen.

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Caernarfon

Op weg naar Afrika.

Beste allemaal,

Wij zijn weer volop bezig met de voorbereidingen voor de volgende reis.

In 2008 ben ik op mijn fiets 8000 km door Nieuw Zeeland getrokken. Van het uiterste noorden naar het uiterste zuiden en van west naar oost. Werkelijk een superreis met super gastvrije mensen. Daar heb ik echt de smaak te pakken gekregen.
In 2009 fietste ik 7500 km door China, Noord en Zuid Vietnam, Cambodja en Laos. In 2010 startte ik in Myamar, voormalig Birma, Thailand, Laos en Nepal. Op deze reis leerde ik Susan uit Zuid Korea kennen en in 2011 reisden we samen als backpackers door Noord en Zuid India, Sri Lanka, Java en Bali.
In 2012 trokken we naar Zuid Amerika. Ecuador, de Galapagos eilanden, Peru en Cuba.
Voor ons was Zuid Amerika nog niet klaar en in 2013 trokken we met de backpack door Zuid Peru, Bolivia, Argentinë en Chili. Een paar dagtrips naar Uruguay en Brazilië hoorden daar ook nog bij.

Tussendoor zijn we ook nog met de tent door Engeland, Schotland, Spanje, Portugal en Marokko getrokken.

En nu beginnen de voorbereidingen voor een tocht door Afrika. Op een andere manier. We proberen nu met een campervan door Zuid Afrika, Lesotho, Namibië, Botswana, Swaziland en Zimbabwe te trekken. Hoe dat gaat bevallen lezen jullie in de reisverslagen. Ik zal ook proberen zoveel mogelijk foto's te plaatsen.
Maar het is nog geen september dus nog even geduld, al zal ik jullie wel zo af en toe van de stand van zaken op de hoogte houden.