Luipaarden? - Reisverslag uit Udenhout, Nederland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Luipaarden? - Reisverslag uit Udenhout, Nederland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Luipaarden?

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

23 Maart 2012 | Nederland, Udenhout

Udenhout, vrijdag 23 maart 2012

Tissa, zondag 15 januari 2012

Beste allemaal,

Gisteren was het opadag. En met dit weer is het een eztra genot. Samen op de fiets naar de duinen en naar boer Piet. En 's morgens kon ik ook nog van Sterre genieten. Dat is dan echt leven en genieten.

Maar het was ook genieten in Sri Lanka. Zouden we vandaag een luipaard te zien krijgen? Om 5 uur in de morgen op voor een 6 uur durende jeepsafari in het nationale park Yale.
Een 98.000 hectare groot park. In sommige delen mag je helemaal niet komen om zo de wilde dieren een rustig plekje te verzekeren.
Onze gastvrouw was ook om 5 uur opgestaan om thee te zetten en een vers ontbijtpakketje klaar te maken. Met nog 2 stelletjes vertrokken wij om in het pikkedonker naar Yale. onze chauffeur reed met hoge snelheid naar de ingang van het Park Wij vroegen ons af waarom hij zo hard reed maar dat later duidelijk. Vele jeeps passeerden wij onderweg. Bij aankomst moet elke chauffeur zich eerst melden én betalen. Maar vele toeristen willen zo vroeg mogelijk het park in want dan is de kans het grootst dat je een luipaard te zien krijgt. Onze chauffeur was tevens een zeer ervaren gids.
Er huizen o.a. olifanten, beren, krokodillen, luipaarden, wilde buffels en meer dan 150 soorten vogels in het park.
Maar iedereen hoopt een luipaard van dichtbij te zien.

Yale ligt ook voor een gedeelte aan de zee en halverwege de safari hadden wij een rustmoment bij het monument ter nagedachtenis van de familie die bij de tsunami omgekomen was. Wij zagen alleen nog maar de fundamenten van het huis. Vele mensen zijn hier overleden.

Beste allemaal het was echt puur genieten en wij kwamen ogen te kort. Het is ook moeilijk om een selectie uit al dat moois te maken maar ik ga dat toch proberen. Het zijn teveel foto's om deze in één keer te plaatsen dus morgen krijgen jullie er nog meer te zien.

Voor nu een fijne dag met vele leef en genietmomenten.

Piet

• 23 Maart 2012 - 07:54

Riek:

Ja Piet, ik weet (hoop) dat de foto's nog komen maar ik ga nu naar Oss lopen. Ik bekijk ze dan vanmiddag wel. Om 4 uur rijden we naar je kleindochter.

• 23 Maart 2012 - 12:41

Riek:

Wat een mooie foto's hoor.
    Ook van de dieren en vogels. Schitterend.
    Ga weer even in de zon. Doei.

• 23 Maart 2012 - 19:24

Lieske:

Fijn dat het goed is aangekomen Dikke kus, heerlijk die ' opa-fotoos' !

• 30 Maart 2012 - 02:08

Claartje:

prachtige kinderen, prachtige dieren!