De laatste etappe in Thailand. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van piet lagarde - WaarBenJij.nu De laatste etappe in Thailand. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van piet lagarde - WaarBenJij.nu

De laatste etappe in Thailand.

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

02 Maart 2011 | Thailand, Bangkok

Lad krabang, woensdag 2 maart 2011

Dear everyone,

Yes the last etappe from 80 km in Thailand. The coming days shall tell more about my bike adventure. This night i sleep very bad. Their were to many " animals" in my room. In my bed and between my luggage i found big insects from 7 cm. They were very fast but I could " killed" yhem both. But when I go to the bathroom I found another three big ones. So I couldn't sleep anymore. So I deceided to go cycling very early. At 5 oclock I went to 7 Eleven. A store in every city who is open 24 hours. So I eat their something and because it was very quiet on the road I decide to go cycling. At eleven I came in my room in Thong Ta resort. very nice and no " animals". So I think I sleep very well this night.
Also my bikingbox was their so tomorrow I go reorganised everything dor the flight to Nepal. I think I travel their on another way and not with my bike. I stay their too short to make a good round. I want to visit a volonteer project and look arouns in Phokara waht must be a very beautiful city. But the coming days you hear more about the last part from my adventure.

For now warm greetings and leve ande enjoy the days.

Piet

Beste allemaal,

Vanmorgen stond ik al heel vroeg buiten. Om 5 uur om precies te zijn. In mijn hotel bleken nogal wat beesten rond te lopen die er normaal gesproken niet thuishoren. Toen ik mijn hoofdkussen wilde verleggen zag ik iets wegglippen. Het was geen kakkerlak maar een groot beest van een centimeter of 7. Na wat zoek werk vond dit exemplaar zijn laatste rustplaats onder mijn schoenzool. Maar even later vond ik het tweede exemplaar tussen mijn tassen. Ook deze kreeg ik te pakken.

Toen ik na een paar uur naar het toilet ging vond ik er nog 3 en ze kwamen allemaal via de riolering naar binnen. Dus van slapen kwam niet veel meer.
Om 5 uur alles gepakt en ben ik naar het dorp gefietst naar de 7 Eleven. Wat gegeten en gedronken en een praatje gemaakt en tegen zessen toch de weg op gegaan.
Het voordeel was dat ik dat laatste stuk naar Lad Krabang van zo'n 75 km al om 11 uur afgelegd had. Voor een nacht was het resort al gereserveerd en gelukkig kon ik in dezelfde kamer nog 2 nachten verblijven.

Na een douche alle kleren uitgezocht en naar de wasserette gebracht. En zou Vieng Travel mijn fietsdoos goed bewaard hebben?
En ja hoor toen ik op hun kantoor kwam stond mijn doos daar nog. bedankt Sharon!!!
Ze waren zo vriendelijk om de doos ook nog naar mijn kamer te brengen dus morgen ga ik mijn fiets demonteren en inpakken voor de ris naar Nepal.
Ik ga de komende 2 dagen bekijken wat
ik zo allemaal wil gaan bekijken in Nepal. In ieder geval zal ik minder of niet gaan fietsen. Maar dat horen jullie de komende dagen wel.

Ik ben blij dat ik sommige dagen 2 etappes op een dag gereden heb want nu kan ik wat relaxter naar Nepal toeleven. Een hele omschakeling. maar dat maakt het juist ook wel weer spannend.

Voor nu een warme groet en leef en geniet ook al zitten er wat te grote beesten in je slaapkamer.

Piet


Foto's heb ik de laatste etappes niet veel meer gemaakt maar die houden jullie nog tegoed.









  • 02 Maart 2011 - 07:57

    Geoff And Cynthia:

    We are keeping up with you but things in ChCh. have been occupying our minds.
    Now they say it is on a scale of Haiti but so far have controled the desease.
    We all have somebody there but fortunately have not lost any relatives. Final death toll looks a scary 240. I should be down with the farmers helping clear the streets but Cynthia,s knee had to have another op. today and so my turn to help will be later,
    Cynthia is home tonight and O K.
    I think you have had enough of biking in Asia, or your butt says so, you will be looking forward to seeing grandchildren again.
    Just had a marvellous weekend in Taupo, fishing, ski-ing and talking with lots of friends.
    Enjoy the rest of your travels, big hugs from NZ geoff

  • 02 Maart 2011 - 08:26

    Ria Koning:

    Alweer een gedeelte afgesloten.
    Wat gaat het allemaal vlug en voor je het weet wordt je thuis alweer met open armen ontvangen, maar jij bent intussen wel weer heel veel ervaringen en vriendschappen rijker. Thailand wordt weer afgesloten en nu op naar Nepal. Ik ben benieuwd wat je daar gaat ondernemen.
    Succes ermee en groetjes van Ria.

  • 02 Maart 2011 - 08:46

    Riek:

    Hoe lang is het nog vliegen naar Nepal?
    Leuk poppetjes en handdrukken op skype hoor. Kippevel.
    Groetjes

  • 02 Maart 2011 - 09:28

    Annie-berkel-enschot:

    Hoi Piet,
    Ik heb een nieuwe pc en dat valt nog niet zo mee.Ik moet nu meer typen om dat de instelling nog niet verloopt zoals ik wil.
    Morgen ga ik naar Sandra's verjaardag en blijf een paar dagen bij haar.
    Ik wens je een goede fijne voortzetting van je reis zonder kakkerlakken en geniet ervan.
    lieve groeten,
    Annie

  • 02 Maart 2011 - 11:07

    Els R:

    Dag Piet,
    Ik wens je nog enkele heerlijke dagen in Thailand toe. Ik hoop dat je nog goede dagen in Nepal beleefd. Ik vond indertijd Nepal een geweldige ervaring. Ik voeld mij net Alice in Wonderland.
    Ga je nog wandelen in de bergen?? Er schijnt daar een mooi 'handelspad' te lopen. Een eeuwen oude verbinding tussen oost en west. Hartelijke groet, Els

  • 02 Maart 2011 - 17:57

    Ine Seegers:

    Gatsie, wat voor beesten waren dat Piet? Misschien gaan ze wel ilegaal met jou mee naar Nepal, schud je tas nog maar eens goed om.
    Hier is het een spannende strijd tussen diverse politieke partijen i.v.m. de provinciale verkiezingen. Vanavond de uitslag, er is een betere opkomst dan 4 jaar geleden.
    Ben benieuwd naar jouw avontuur in Nepal en vooral Boethan. We blijven je volgen.
    Een goede en vooral voorspoedige reis gewenst.
    Lieve groet Marcel en Ine

  • 02 Maart 2011 - 20:22

    Herman En Hanny:

    Je moet er niet aan denken die grote beesten, maar jij zult daar minder van schrikken omdat je in een land bent waar zoiets kan gebeuren, alleen wel wat groter als je eerder wel eens hebt gehad. Zit naar de verkiezingen te kijken, de eerste prognose is dat het CDA een fors verlies gaat lijden, en de PVV nog meer winst gaat maken.
    Fijn dat je fietsdoos nog intact is, een zorg minder.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

piet

Beste allemaal, Na 8000 prachtige kilometers door Nieuw Zeeland in 2008/2009 en 6000 facinerende en indrukwekkende kilometers door China, Vietnam, Cambodja en Laos in 2009/2010 begint in november mijn derde fietsavontuur. Deze keer zullen de vele (?) fietskilometers mij leiden door Birma (Myanmar), Thailand, Laos en Nepal. Ik hoop jullie weer regelmatig verslag te doen van al mijn avonturen. Voor nu een lieve leef en geniet groet. Piet

Actief sinds 16 Juli 2008
Verslag gelezen: 476
Totaal aantal bezoekers 1985454

Voorgaande reizen:

10 Juli 2023 - 15 September 2023

Een echt avontuur.

06 Juni 2022 - 10 Augustus 2022

Op een andere manier.

24 September 2018 - 06 September 2019

Voor de tweede keer.

22 November 2017 - 06 Maart 2018

Acht in een?

05 Oktober 2016 - 16 Januari 2017

Naar de andere kant .....

11 September 2015 - 18 December 2015

Rondtrekken door midden Europa met de tent.

16 September 2014 - 17 December 2014

Op weg naar Afrika.

20 Mei 2012 - 24 Januari 2013

"Een lach kent alle talen"

27 September 2011 - 20 Januari 2012

Totaal anders maar .......

27 November 2010 - 27 Maart 2011

Het Vervolg

14 Oktober 2009 - 28 Maart 2010

Een nieuw avontuur

26 September 2008 - 13 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: