Luidsprekers. Loadspeakers - Reisverslag uit Ban Bueng, Thailand van piet lagarde - WaarBenJij.nu Luidsprekers. Loadspeakers - Reisverslag uit Ban Bueng, Thailand van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Luidsprekers. Loadspeakers

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

01 Maart 2011 | Thailand, Ban Bueng

Ban Bueng, dinsdag, 1 maart 2011

Dear everyone,

Today a long day on the bike. I started very early. 6 oclock. Not so hot and than I arrived mostly before two o clock on the place where I can sleep. Today 112 km. A lot of water again. 10 bottles I think. Tomorrow the last biking etappe in Thailand. I hope they have stored my bikingbox well. Than I stay 3 days in Luang Prabang. A little city very near by the airport. 5 of March I fly to Nepal. I think I travel their on an otherway and not with the bike. But I now sure it become their also 3 wonderful and unforgettebles weeks.

In many places here in Thailand their are lodspeakers in wgole the villages. In the morning from 6 oclock till mostly 8 oclock. you can hear preyers from the monks but also information from the government. I think that it was a good way to inform the people ut nowadays with television, internet and mobile phones I think it is not useful anymore.

Dear everyone tomorrow the last bikingetappe in Thailand. I rest a few days and fly 5 of March to Nepal.

For now live and enjoy the days.

Piet

Beste allemaal,

De laatste loodjes in Thailand? Nee hoor daar is het te mooi voor. Maar toch geeft het een ander gevoel als je weet dat het de laatste dagen van het fietsavontuur er aan beginnen te komen.Zie het maar als je vakantie bijna voorbij is. Je wilt dat gevoel vasthouden maar tegelijkertijd ben je in je hoofd alweer met andere dingen bezig.
Zo denk ik al aan mijn fietsdoos, zullen ze die nog bewaard hebben in het hotel? En zo niet hoe moet dan mijn fiets in gaan pakken. Maar ook denk ik op de fiets al na wat ik in Nepal zal gaan doen. Fietsen of op een andere manier rondtrekken. Om een grote ronde te maken op de fiets heb ik te weinig tijd en om in de buurt van Khatmandu te fietsen is geen pretje. Dus misschien laat ik mijn fiets maar in de fietsdoos en ga ik de komende 3 weken op een andere manier Nepal en het project Medora verkennen.

En Willemien ik heb je mailtje ontvangen. De komende 2 dagen hoop ik wat meer tijd te krijgen om het een en ander uit te zoeken.En misschien kom ik wel in de buurt van dat project. Ik laat het de komende dagen ens rustig bekijken.

Maar ook het verkeer geeft aan dat ik in de buurt van een hele grote stad ga komen. veel vrachtverkeer, veel industrie en ga zo maar door. Ik ben nog hooguit een kilometer of 80 van Bangkok verwijderd.
Dus morgen kom ik in LadKrabang, een voorstadje van Bangkok. Daar hoop ik een paar dagen te verblijven alvorens 5 maart naar Nepal te vliegen.

Nu iets over de luidsprekers. Daar heb ik al een paar keer over willen vertellen. Maar vanmorgen hoorde ik ze weer. Je moet je voorstellen dat aan elke lantaarnpaal of lichtmast in Udenhout een luidspreker hangt. En elke morgen hoor je vanaf 6 uur gebeden van monniken en of berichten van de overheid. Ik kan het helaas niet verstaan maar in veel dorpen is het 's morgens een geluid van jewelste. Maar ik heb de indruk dat de mensen er niet meer naar luisteren. Alles gaat gewoon zijn gangetje. Ik denk dat het wel een effect middel geweest is om de mensen (op de juiste wijze?) teinformeren over alles en nog wat. Maar ik denk dat het middel nu achterhaald is want iedereen heeft nu een mobieltje en televisie in huis.

Dus beste mensen morgen begin ik aan de laatste fietsetappe in Thailand.
Voor nu een leef en geniet groet vanuit een warm en een beetje benauwd Ban Bueng.

Piet





  • 01 Maart 2011 - 10:24

    Cisca Christchurch:

    Hi Piet, after one week I just got internet. We now have a bit water we can use for a cat wash and power. Our house is not to bad, around $10.000 damage, but the little rental house I have has to be demolished. Christchurch is a war zone, the city centre is closed for the coming months. Thank you for your call, many ppl have asked. I am still in a kind of shock, as we all are. 22 aftershocks today, 20 min ago a 4.5 it does not stop. Just catching up on your stories but can not concentrate, its 11.21 at night so better try some sleep.
    So dont worry I am as good as it gets. Hugs from us. Cisca

  • 01 Maart 2011 - 12:03

    Willemien En André:

    Je avontuur zal in Nepal heel anders zijn dan wat je de laatste dagen in Thailand hebt gezien. Maar niet minder enerverend, denk ik. We zijn er in ieder geval erg benieuwd naar en kijken dan ook met spanning uit naar je verslagen. Goede vliegreis nnar Kathmandu!

  • 01 Maart 2011 - 12:42

    Riek:

    Kom net terug van de kapper. Kunnen we er weer tegen, zullen we maar zeggen.
    Verder hier geen nieuws. Vanmiddag nog even enkele uurtjes weg en vanavond visite.
    Met Tonnie gaat het elke dag een klein beter beter, rustig aan nog. maar komt goed hoor.
    Goede vlucht naar Nepal. Hopen dat de doos er nog staat, is wel een stuk makkelijker.
    Knuffel

  • 01 Maart 2011 - 13:46

    Fred En Anita:

    hoi Piet,

    dit weekend waren we op de fietsrai en er waren verschillende sprekers die vol enthousiame vertelden over verre fietstochten, dus we moesten wel vaak aan jouw tochten en aan jou denken. Mischien ook eens iets voor jou om daar wat te vertellen, dat gehoor is wel de goede doelgroep

    ciao en groet van je mede opa en mede oma

  • 01 Maart 2011 - 20:00

    Herman En Hanny :

    Heel veel succes met alles Piet, en het is weer eens wat anders om je trouwe vriend te laten staan. Geniet van je laatste etappe.

  • 01 Maart 2011 - 20:52

    Bauke:

    Succes met de laatste 80 km!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 01 Maart 2011 - 20:54

    Bauke For Cisca:

    Cisca, Great to hear from you on this site! God to hear you are all alright!!! Everybody here is thinking of you!! Hope the aftershocks will stop soon...but I understand it can take a long time before that is over. Good luck!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

piet

Beste allemaal, Na 8000 prachtige kilometers door Nieuw Zeeland in 2008/2009 en 6000 facinerende en indrukwekkende kilometers door China, Vietnam, Cambodja en Laos in 2009/2010 begint in november mijn derde fietsavontuur. Deze keer zullen de vele (?) fietskilometers mij leiden door Birma (Myanmar), Thailand, Laos en Nepal. Ik hoop jullie weer regelmatig verslag te doen van al mijn avonturen. Voor nu een lieve leef en geniet groet. Piet

Actief sinds 16 Juli 2008
Verslag gelezen: 455
Totaal aantal bezoekers 1985737

Voorgaande reizen:

10 Juli 2023 - 15 September 2023

Een echt avontuur.

06 Juni 2022 - 10 Augustus 2022

Op een andere manier.

24 September 2018 - 06 September 2019

Voor de tweede keer.

22 November 2017 - 06 Maart 2018

Acht in een?

05 Oktober 2016 - 16 Januari 2017

Naar de andere kant .....

11 September 2015 - 18 December 2015

Rondtrekken door midden Europa met de tent.

16 September 2014 - 17 December 2014

Op weg naar Afrika.

20 Mei 2012 - 24 Januari 2013

"Een lach kent alle talen"

27 September 2011 - 20 Januari 2012

Totaal anders maar .......

27 November 2010 - 27 Maart 2011

Het Vervolg

14 Oktober 2009 - 28 Maart 2010

Een nieuw avontuur

26 September 2008 - 13 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: