Het is gelukt, - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van piet lagarde - WaarBenJij.nu Het is gelukt, - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Het is gelukt,

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

09 Januari 2011 | Thailand, Chiang Rai

Chiang Rai, zaterdag 8 januari 2011

Dear everyone,

Yes I am in Chiang Mai. Almost 90 kilometers and 4 hours with the boat. Soooooo beautiful. Now I stay here for a few days. And than I go direction Lao already.

So follow me and you see the coming times more pictures from the nature and all other beautiful things.

Live and enjoy the moments,

Piet

Beste allemaal,

Nog maar even het verslag van gisteren dan ben ik weer een beetje bij. Het is nu half 8 in de ochtend en dadelijk ga ik ontbijten. Het is dus gelukt gisteren maar daar moest ik wel vroeg voor uit de veren. Om 6 uur, het was nog donker en na een ontbijtje zat ik al op de fiets en de reden was vooral dat de boot naar Chaing Rai om half 1 zou vertrekken en dan zou ik toch zo'n 90 kilometers gereden moeten hebben. En de weg was heuvelachtig en soms een pittige beklimming maar via Fang kwam ik toch om half 12 al in Tha Ton aan.
Onderweg de weg een keertje gevraagd aan een mevrouw maar die riep meteen haar dochter want die kon Engels. Moest binnenkomen en er ontstond een heel gesprek waar de foto's weer goed van pas kwamen. Zij studeerde in Melbourne en wilde alles van mijn fietstocht weten en natuurlijk werd alles vertaald aan haar ouders die heel trots waren.
Het lijkt misschien niet zoveel maar juist deze dingen maken mijn fietstocht zo mooi voor mij. En ik weet nu al dat dit contact zal blijven en misschien zie ik haar nog weleens terug in Nederland.
Maar de tocht was weer schitterend. Elke seconde gennieten van de schitterende natuur.
Bij de pier stonden nog 3 Nederlanders te wachten op de boot dus ook daar weer hele verhalen.
De boottocht was nog verrassender en mooier dan ik had verwacht maar ook spectaculair door de vele stroomversnellingen en het ondiepe water. Soms moesten een aantal mensen eruit want dan was de boot te zwaar om door een stroomversnelling te komen. Dan liepen de passagiers een paar honderd meter langs de oever om daarna weer in te stappen.Na 4 uur kwam ik Chiang Rai aan na werkelijk een adembenemende tocht over de rivier de Kok.

Nu verblijf ik een paar dagen in het Lek House. Een mooie plaats om van hieruit Chiang Rai te verkennen.

Ik hoop dat ik vandaag nog tijd vind om foto's te plaatsen maar anders houden jullie die tegoed.

Leef en geniet van de momenten,

Piet

• 09 Januari 2011 - 09:47

Riek:

Ja dat zal wel schitterend zijn op de rivier. De uitzichten zullenheel indrukwekkend zijn, dat geloof ik echt. Geniet van alles wat je tegen komt, proberen wij ook te doen.

• 09 Januari 2011 - 09:50

Riek:

Vergeet te vragen, zitten jullie met je kontje op de boot, dus geen stoeltjes?. Hoeveel personen zaten erin?
    Hoe lang was de tocht?

• 11 Januari 2011 - 20:24

Herman En Hanny:

Heeeel veel lieve groeten uit Gennep!!!!!!