BBQ - Reisverslag uit Nakhon Sawan, Thailand van piet lagarde - WaarBenJij.nu BBQ - Reisverslag uit Nakhon Sawan, Thailand van piet lagarde - WaarBenJij.nu

BBQ

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

29 December 2010 | Thailand, Nakhon Sawan

Nakon Sawan, woensdag 29 december 2010

Dear everyone,

Today a very long day. 130 km. From 6in the morning till 4 in the afternoon. ButI do that because I know that I have a very long trip to go the coming months and I leave Holland a week later and I hate to go with the train or bus. I hope I can makke it.

For now I go something to eat and then sleap.

Live and enjoy the days.

Piet

Beste allemaal,

Hier ben ik weer na een superlange dag. Vanmorgen om 6 uur gestart en om 4 uur hadik 130 km erop zitten. Ben ook weer blij dat Ted mij volgt.
Had hem al een beetje gemist.
Ayutthaya Sing Buri was 94 km Bang Ban, Pa Mok, Ang Tong, Pho Thong, Ban Thong Samo en Sing Buri.

Vandaag ging de tocht van Sapphaya, Chainat, Wat Sing,Uthai Thani, Krok Phra naar Nakhon Sawan. Andodard hotel.

Waarom zo,n lange tocht op een dag?
Dat heeft verschillende redenen:
Ten eerste zit ik nu helemaal graag op de fiets om al de indrukken van Birma te verwerken. En dat heel goed op de fiets.
Ten tweede weet ik dat het een hele klus gaat worden om de route te fietsen die ik bij mijn vertrek in mijn hoofd had. Natuurlijk kun je een stuk met de trein of bus doen maar daar heb ik moeite mee wantik wil geen stuk overslaan. Je beleeft op de fiets alles zo veel intenser. Maar ik ben een week later vertrokken dus die moet ergens terugbetaald worden. Dus ik ben mijn achterwerk ook een beetje aan het trainen. Mijn benen willen meestal wel. het is meer mijn achterwerk dat problemen kan krijgen dus daar moet eelt op komen.
En de laatste reden vertel ik later nog wel.
Morgen weer iets rustiger. 62 km.

Vandaag een mooie rustige route langs dorpje, rustige weggetjes maar ook drukkere stukken. Maar dat hoort allemaal bij het land. Veel foto's heb ik niet gemaakt omdat je vaak ook dezelfde dingen tegenkomt. maar de foto van de toilet vond ik wel bijzonder. 2 meter in de berm langs een drukke weg heb ik er een tiental gezien. Ik weet niet of ze gebruikt worden want je zit echtmet je blote .... langs de weg en ten tweede vraag ik mij af hoe je deze toiletten vanuit de auto moet vinden want er stond ook geen herkennings teken bij.
Dit is nou een van de dingen die je kunt zien omdat je op d fiets zit en rond kunt kijken.

En de titel slaat op de BBQ langs de weg. Wij BBQ-en meestal 's avonds maar hier is het s'morgens om 7 uur al een reuk van brandend vlees. Ook de kippen draaien er rustig op los boven gloeiende kooltjes. Dus ik om acht uur een glimmende kip of haan ingeslagen voor deze lange tocht. De kip werd deskundig ontdaan van kop en poten en verder in hapklare brokken gehapt. Dus regelmatig stond ik langs de weg kip te eten want om de twee uur moet ik iets eten om dit vol te blijven houden.

Ook bijzonder was om een keer in het donker te vertrekken en om Thailand letterlijk te zien ontwaken, de sunrise, de hanen, de vogels. Het komt allemaal bij je binnen als je fietst.

O ja nog een tip om de foto's nog mooier te kunnen bekijken. Als je een keer op de grote foto klik en even wacht krijg je een dia show en zijn de foto's mooi ingelijst. Probeer het maar eens uit. Misschien hadden jullie dit al wel langer ontdekt.
Kijk ook goed naar de achtergronden bij de foto's vaak vertellen deze achtergronden ook heel veel.

Voor nu vind ik het welletjes en heb honger en ga eten en dan nog mijn SCHONE lieve dochter bellen. Want die is jarig vandaag.

Leef en geniet van de momenten ook al sluit de dear van de toilet niet zo goed.

Piet

• 29 December 2010 - 12:34

Riek:

Lekker de 1ste. Hahahahaha.
    Het ziet er allemaal super uit. Eerst geschreven en ga nu lezen.
    Misschien reageer ik dan nog ergens op.
    Dag broer.

• 29 December 2010 - 12:40

Riek:

Ja, Proficiat met je schoondochter Madelon. Ik heb ze straks al gebeld.
    Mooie toilet, ja ik zou daar ook niet op willen gaan zitten. Een beetje uit het zicht is wel prettiger.
    Doei

• 29 December 2010 - 12:42

Riek:

Had ik zelf nog niet ontdekt met die foto's. Maar het klopt wel, zojuist geprobeerd. bedankt.

• 29 December 2010 - 16:11

Ine Seegers:

Is het daar al carnaval Piet? Wat een kleurrijke plaatjes heb je weer geschoten. Je ziet ook gelijk dat hier weinig armoede is, ik zou me hier beter op mijn gemak voelen. Piet wat een kilometers fiets jij toch op een dag en dan lekker vaag eindigen: een reden die we later te horen krijgen!!
    We hebben Eefje vandaag naar Schiphol gebracht en dat was erg emotioneel, nu maar afwachten wanneer ze terug komt.
    Piet een voorspoedig verloop van jouw geweldige fietstocht en die reden horen we die dit jaar nog??
    Groetjessssssssssssss
    Marcel en Ine

• 29 December 2010 - 16:36

Annie Berkel-Enschot:

Piet wat kom je toch mooie dingen tegen,nou ja zo,n wc als die niet bevalt ga je er toch langs zitten.
    Wat een prachtige foto,s.Er op geklikt en toen kon ik ze mooi voorbij zien komen.
    Groetjes vanuit een dooiend Nederland.
    Annie

• 31 December 2010 - 17:39

Herman En Hanny:

Zojuist geprobeerd met de foto's, inderdaad gaat goed.