Even wennen - Reisverslag uit Singburi, Thailand van piet lagarde - WaarBenJij.nu Even wennen - Reisverslag uit Singburi, Thailand van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Even wennen

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

28 December 2010 | Thailand, Singburi

Sing Buri, dinsdag 28 december 2010

Dear everyone.

The cycled today the first 94 kilometer in Thailand. Total flat and after 7 hours I was in Sing Buri. On the way to the north to Chiang Mai. Many police on the road and many many flags from Thailand belong the roads. Thousand and thousand I saw today. Also many portrets from the King belong the roads.

So I hope I can show that with some pictures.

For now many warm greetings and live and enjoy the days.

Piet

Beste allemaal,

Eerst ga ik Madelon alvast feliciteren. Want als ze wakker wordt dan is het 29 november en is ze jarig. Geniet er samen maar van met die superschat van een Djuna.
Een hele dikke knuffel mijn liefste SCHONE dochter.

Ik zit weer op de fiets en daar ben ik heel blij mee. Heerlijk weer. Zo'n 33 graden als je stil staat maar op de fiets heb je altijd wat wind en het waaide ook nogal wat en natuurlijk op kop. Om 7 uur vertrokken voor 94 km over een vlakke weg. Ik noem dit soort stukken soms overbruggingsstukken. toeristen landen in Bangkok en nemen dan meestal de trein of bus naar Chaing Mai. Maar juist de stukken er tussen zijn vaak reuze interessant hoe het land er werkelijk uitziet.
Maar het even wennen.

Mijn Koga vindt dit heerlijk. Geen gekreun meer van ontberingen maar gekreun van genot.
Ik denk soms hhe een gat in de weg. Vorige week dacht ik he GEEN gat in de weg. Ik zie weer benzinepompen in plaats van stalletjes met een paar liter benzine of 2000 wachtenden voor een tank wagen. De stalletjes zijn weer helemaal gevuld en de mobieltjes zijn weer tegen veel oren geplakt. De computers werken en nog snel ook. En zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan.

Inderdaad Birma was minder kleurrijk maar is ook een van de armste landen van de wereld.
Wat mij ook opvalt is dat er hier maar heel weinig mensen Engls spreken. Op deze hele weg niet een persoon die een paar woorden engels sprak. Ook niet in het hotel. Wat dat betreft kon ik in Birma veel sneller iets duidelijk maken.
Ook zijn hier veel meer soldaten en politie agenten op de been, opvallend veel.
Langs de weg ook heel veel uiterlijk vertoon voor het de Koning en zijn vrouw. En bij bruggen en dorpen heel veel rood, wit, blauw, wit , rood gestreepte vlaggen langs de weg soms kilometers lang.

De tweede vraag gaat ook nog over Birma. Ik had er ooit iets over geschreven.
De mooie witte/beige beschilderde gezichten mis ik hier ook. Het is Thanakha wat zij op hun gezicht smeren. Soms smeren ze het over hun gezicht helemaal uit en dan is de huid wat beige. Maar vaak maken ze er een figuur van. Een afdruk van een blad of zo.
Thanakha pasta wordt gemaakt van de schors van de Thanakha boom. Het wordt met water vermengd vermalen en tot pasta verwerkt.
Het is een bescherming voor de zon en voor al dat stof. ook is het een schoonheids symbool. Maar ik heb wat Thanakha gekregen dus je kunt het een keer uit komen proberen.

Vandaag ging het lekker op de fiets. om 2 uur was ik al in het hotel. Niet slecht met de wind vol op kop.

Morgen of een iets kortere etappe of een superlange etappe. Dus ik vertrek vroeg. Ik vemoed dat het in de buurt of voorbij Chiang Mai het landschap weer uitdagender gaat worden met flinke beklimmingen en afdalingen.

Dus beste mensen misschien morgen geen verslag want het zou wel eens laat kunnen worden.

Maar jullie zijn dat al gewend in Birma.

Een lieve leef en geniet groet vanuit een warm Sing Buri.

Piet


Over de foto's:
In Ayutthaya liepen die heel wat over de weg. Een toeristische attractie. En er waren nogal wat festifiteiten dat weekend dus er waren vele optredens met prachtig versierde en opgemaakt dames.
In een dorp hadden ze wel hele speciale straatverlichting. Een kilometer lang allemaal olifanten met een lantaarn aan hun slurf.
De rest spreekt voor zich denk ik en anders hoor ik het wel.













  • 28 December 2010 - 10:36

    Gwen:

    Wauw, wat herkenbaar je verhaal over Thailand.
    Alsof ik er zelf weer ben. Ik ben benieuwd hoe je de omgeving van Chang Mai vindt.
    Wij zijn daar per trein heen gegaan en hebben toen een jungle tocht van 2 dagen gemaakt.
    Ook hebben we Chang Mai verkend op een brommertje.

    Geniet heerlijk ome Piet. Dikke knuffels van mij

  • 28 December 2010 - 11:21

    Riek:

    Wat een pracht die kleding van dat hotelpersoneel, denk ik, of is het een andere groep?
    Gisterenavond dropping gehad. Half 8 gestart en om kwart voor 12 binnen. 4 uur en een kwartier gelopen, dooe de hevige sneeuwvelden etc etc. Was erg mooi weer, we hadden het allemaal erg heet. We moesten tussendoor ook veel vragen beantwoorden. Elke groep was veel te ver omgelopen, de tocht was eigenlijk 8 km, maar wij hebben er wel zo'n 15 gelopen, denken we. Maar vele goede vragen, dus wij hadden met ons groep de 1ste prijs. Een grote TAART. Zojuist heb ik die naar een dagverblijf voor gehandicapten gebracht en daar gaan ze er heerlijk van smullen. Ze vonden het allemaal super leuk, die heren en dames.
    Piet proficiat met je schone dochter Madelon. Ik ga ze morgen bellen hoor.
    Dikke oudejaarsknuffel van mij en je zwager

  • 28 December 2010 - 11:28

    Tom:

    Ha Piet, mede-opa, We gaan al snel het nieuwe jaar in. Ik wens je vanuit Utrecht alle goeds op je weg door Azië. Mooie verhalen en prachtige foto's waar wij telkens weer van genieten. Houd je goed! Tom

  • 28 December 2010 - 12:34

    Elly En Ger Fleuren:

    Onze eerste taak na de gezellige kerstdagen is het bijlezen van jouw reisverslagen en vooral het genieten van je geweldige foto's. We waren meteen weer terug in Indochina, prachtige sfeer, herkenbare tafereeltjes alleen de geuren ontbreken.
    Blijf vooraal ook je route benoemen, de plaatsen die je aan doet en waar je naar toe gaat. Je weet dat wij jou ook volgen via google maps.
    Je maakt prachtige foto's die de sfeer van een land en zijn mensen geweldig weergeven, dus: vooral doorgaan en laat ons blijven genieten.

  • 28 December 2010 - 13:49

    Ria Koning:

    Hallo Piet,
    Bedankt voor je uitleg en wat een prachtige foto's en weer een mooi verslag.
    Ik geniet er elke keer weer van. Geweldig, dat we zo met je mee mogen reizen.
    Ik wens je alvast een heel goed uiteinde en morgen succes met je tocht.
    Elke dag weer een dag vol verrassingen.
    Groetjes van Ria.

  • 31 December 2010 - 17:31

    Herman En Hanny:

    Leuk om te weten van de witte vegen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

piet

Beste allemaal, Na 8000 prachtige kilometers door Nieuw Zeeland in 2008/2009 en 6000 facinerende en indrukwekkende kilometers door China, Vietnam, Cambodja en Laos in 2009/2010 begint in november mijn derde fietsavontuur. Deze keer zullen de vele (?) fietskilometers mij leiden door Birma (Myanmar), Thailand, Laos en Nepal. Ik hoop jullie weer regelmatig verslag te doen van al mijn avonturen. Voor nu een lieve leef en geniet groet. Piet

Actief sinds 16 Juli 2008
Verslag gelezen: 358
Totaal aantal bezoekers 1984438

Voorgaande reizen:

10 Juli 2023 - 15 September 2023

Een echt avontuur.

06 Juni 2022 - 10 Augustus 2022

Op een andere manier.

24 September 2018 - 06 September 2019

Voor de tweede keer.

22 November 2017 - 06 Maart 2018

Acht in een?

05 Oktober 2016 - 16 Januari 2017

Naar de andere kant .....

11 September 2015 - 18 December 2015

Rondtrekken door midden Europa met de tent.

16 September 2014 - 17 December 2014

Op weg naar Afrika.

20 Mei 2012 - 24 Januari 2013

"Een lach kent alle talen"

27 September 2011 - 20 Januari 2012

Totaal anders maar .......

27 November 2010 - 27 Maart 2011

Het Vervolg

14 Oktober 2009 - 28 Maart 2010

Een nieuw avontuur

26 September 2008 - 13 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: