De zesde fotoreportage, And more pictures again - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van piet lagarde - WaarBenJij.nu De zesde fotoreportage, And more pictures again - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van piet lagarde - WaarBenJij.nu

De zesde fotoreportage, And more pictures again

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

26 December 2010 | Thailand, Ayutthaya

Ayutthaya, zondag 26 december 2010

Dear everyone,

Enough for today, Tomorrow the last pictures from Birma.

Enjoy looking to all my pictures.
Have a nice day and live and enjoy the moments.

Big hug,

Piet

Beste allemaal,

vooruit dan nog een verslag en dan ga ik uitrusten. Dit is vermoeiender dan naar kalaw fietsen. Wat ben ik blij als ik bij ben en nog blijer als ik weer kan gaan fietsen. Maar ik ben ook blij als jullie genieten.
Pas op want dit verslag gaat wat langer duren want ik moet de foto's eerst nog selecteren op mijn fototoestel Dus over een uurtje of zo zijn ze allemaal geplaatst en de rest komt morgen wel.

14 december op weg naar Kalaw

263,264 en 266 Op de weg naar Kalaw
269 een begrafenis
271,272 eten met June, Taku, Manu en Fabio. Super gezellig en bedankt voor de reactie Manu het ga je goed

15 december op weg naar Thazi voor de tweede keer.

275 's moergens is het koud dus een snoepje en wat belangstelling kan hen op een andere manier verwarmen.
276 hier woont dit gezin
277 uit wandelen met varkens
279 en 281 op weg naar school met een rijstpannetje vaak kilometers lopen
282,283,284,285,287,289,288, 290 een bergschooltje met een klas van 45 kinderen en een lieve juf van 22 jaar. Kijk maar eens goed rond in dit klaslokaal.
292 een paar honderd gaat een vrachtwagen door de remmen en gaat ondersteboven het ravijn in
294 meisjes werken aan de weg
302,303,303,307 311 Heel opmerkelijk tafereel. een aantal vrouwen staan in het water en halen modder uit deze poel en doen die in kruiken. Die zijn zo zwaar dat ze met zijn drieen deze op het hoofd van een vrouw zetten en dat doen ze zo allemaal bij elkaar en dan wandelen ze naar het dorp een paar honderd meter verderop. Gaan ze potten bakken, gaan ze hun huis bepleisteren. Ik weet het nog niet
315 pepers drogen
319 moeder leert zoontje een bussel hout dragen
321 visjes vangen, schoonmaken en verkopen. Elke dag opnieuw. Want vandaag is belangrijk om eten te hebben morgen is een nieuwe kans.
322 weer terug bij mijn naaiatelier.
324 moeder is haar dochtertje gaan halen om het aan mij te laten zien
327 en ook weer terug bij mijn vriendin NU NU en haar man.
330 ook hier kerstsongs.

Nou Ik ben kletsnat en vind het genoeg voor vandaag.

leef en geniet van elkaar en van de momenten.

Piet

• 26 December 2010 - 10:07

Dag Piet:

Ik heb mij aangemeld om je nieuwe berichten te volgen. Ik heb vanochtend al een reactie geplaatst. Wij gaan volgende week naar Birma. Ik heb vergeten mijn mailadres erbij te voegen, voor het geval je zou willen of kunnen reageren. Ons mailadres is rene.nieland@tele2.nl
    Nogmaals, heel veel plezier met je fantastische reis.
    Hartelijke groeten
    Carla en René

• 26 December 2010 - 10:17

Riek:

Ja, broer, ik heb al verschillende foto's gezien, maar de rest doe ik de komende dagen, want we zijn druk aan het voorbereiden voor vanmiddag. 7 mensen aan een mooi gedekte tafel, dus daar is wel wat voorbereiding voor nodig.
    Doe dat morgenmiddag, want alles blijft slapen, op mijn gemakkie.
    Jordi en Thierry gaan morgen weer naar Parijs en de visite vertrekt tegen de middag ook weer naar Alphen. Morgenavond (nacht) hebben we een dropping van onze Carnavalsclub. Dat houden ze altijd de 3de Kerstdag noem ik dat. Elk jaar weer. Een10 km lopen en zoeken (opdrachten), wie het erst weer terug is.
    Altijd en super gezellig tocht, je weet nooit waar je afgezet wordt. Daarna een lekker borreltje en soep denk ik.
    Prettige zondag. Groetjes je zus en zwager

• 26 December 2010 - 12:38

Riek:

Super foto's hoor. Ik kon niet wachten. Visite is er nog niet.

• 26 December 2010 - 12:52

Bart En Tineke:

Hallo Piet,

Het is iedere keer weer een verbazingwekkende ervaring als we in jouw site duiken. Nu was het een hele lange sessie, omdat we nog bijna niets van deze reis gelezen/ bekeken hadden. Op deze Tweede Kerstdag lekker bij zitten kijken. Wat een indrukken zeg!!! De foto's laten het nog meer tot leven komen. Fantastisch hoor.
    Hier is het een sfeervol plaatje als je naar buiten kijkt. Nederland is eeeeeen grote kerstkaart.
    We wensen jou een veilige, goede voortzetting in Thailand toe en blijf ons maar lekker bestoken met ervaringen in allerlei prachtige verhalen en foto's.
    Groetjes.

• 26 December 2010 - 13:01

De Damwijkjes:

Heerlijk genoten van alle foto's, zo herkenbaar, het leven van alle dag daar! Voel me erg senang bij.
    Goede reis in Thailand!

• 26 December 2010 - 14:28

Carla En René:

Dag Piet,
    We hebben nu alle verslagen gelezen en het is een feest om ons zo in te leven in de fietstocht die wij zelf ook gaan maken. Je hebt zoveel mooie momenten beschreven dat we bijna niet kunnen wachten. Er is zoveel moois te zien maar ook zoveel moois te beleven. Je hebt boeiende contacten opgedaan. De foto's zijn prachtig. Dank voor al dat moois en we gaan er ook zo veel van genieten.
    Het lijkt ons ontzettend leuk om hier en daar de groeten te doen aan mensen die je hebt ontmoet. Je schreef dat je goede suggesties had voor bijv. slaapplaatsen.
    In eerste instantie volgen we de suggesties van AWOL of van de Lonely Planet, maar de beste suggesties zijn toch de raadgevingen van mensen die er pas geweest zijn, zoals jij. Dus als je goede tips hebt, horen wij die graag en wij zullen een "spoor van groeten van Piet" achterlaten.
    Zo mogelijk nemen wij graag contact met je op. Wie weet.
    Met heel veel groeten,
    Carla en René

• 26 December 2010 - 14:55

Herman En Hanny:

Wat een werk moet dat zijn die foto's allemaal erop zetten, maar ook wel fijn als het allemaal gelukt is.

• 26 December 2010 - 19:04

Ine Seegers:

Piet jou in de Boedha houding zien zitten heeft wel wat. Mag jij daar zo maar op hun troon gaan zitten?? Wat zijn het allemaal prachtige foto's Piet, het leeft allemaal nog net wat meer. We genieten er hier erg van en ons voornemen voor 2011, iets minder snel klagen!!!!!!!!!!!!!!
    Doei!!!!!!!!
    Marcel en Ine

• 26 December 2010 - 21:19

Lieske:

Een beetje bijgelezen en gekeken...INDRUKWEKKEND. liefs en alle goeds xLieske

• 26 December 2010 - 23:43

Sjoerd:

Wat een prachtige fotos, die heb ik de afgelopen weken wel gemist, maakt het verhaal nog bijzonderder...

gr sjoerd , madelon en djuna (die voor het eerst naar ons lacht)