Tsee-szoeoe-tin-ba-de Birma - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van piet lagarde - WaarBenJij.nu Tsee-szoeoe-tin-ba-de Birma - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Tsee-szoeoe-tin-ba-de Birma

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

25 December 2010 | Thailand, Bangkok

Bangkok, zaterdag 25 december 2010

Dear everyone,

The title means Thank you Burma. Thanks you for all the thousand and thousand wonderful impressions. For the many meetings, for that i could be your guest, for your warm heart, for what you learned me. Birma Thanks.
Mingalaaba and I hope:Sswaa-bi (see you again)

Live and enjoy the little things,

Piet

Beste allemaal,

Maingalaaba Birma, Goede morgen Birma.

Wat heb ik dit woord vaak geroepen en jullie weer terug.

Tsee-szoeoe-tin-ba-de Birma.

Dank je wel Birma voor:
- Je intense gastvrijheid
- voor je ontelbare goeuden tempels en pagodes
- Voor de monniken en nonnen die het straatbeeld overal roze of rood/bruin kleurden
- Voor de trage of niet werkende computers die je doen beseffen dat niet alles perfect hoeft te zijn om gelukkig te zijn.
- Voor de prachtig opgemaakte Thanaka gezichten en vaak roodgekleurde lippen.
- Dat ik jullie intense leven mocht kijken en er foto's van mocht maken.
- Voor het samen lachen en huilen.
- Voor de vele prachtige Bouddha's
- Voor de kleurrijke markten.
- voor het levendige staatbeeld en het leven en eten op straat.
- Voor het bescheiden gezwaai vanaf de scooter
- Voor het blij zijn met gewoon een lach of een woord of een schouderklop of een knuffel
- Voor de miljoenen rood gekleurde spuugsels van betelnoten
- Voor de lach met de rode tanden van de betelnoten
- Voor al die mensen waarvan ik een foto mocht maken.
- Voor de sigaarrokende vrouwen waarvan ik een foto mocht maken.
- Voor de overvolle vrachtauto's met mensen er boven op of hangend aan de achter en zijkanten
- Voor de 2 onbergetelijke treinreizen en alles eromheen.
- Voor de intens lieve manier hoe jullie met baby's en kinderen omgaan
- Voor geuren van de rook en de gaarkeukens
- Voor al dat lekkere eten en lekker fruit
- Voor de spelletjes Chinlon waar ik jullie voetbal kinsten kon bewonderen
- Voor al jullie huisvlijt dat ik mocht bewonderen
- Voor de vele prachtige sunsets en sunrises
- Voor het gewas van jezelf of de kleren aan de kanalen en waterputten
- Voor de duizenden karren met ossen die 's morgens naar de rijstvelden trokken entegen de avond weer teru kwamen.
- Voor de levenswijsheid die jullie mij meegegeven hebben.
- Voor de vele prachtige ontmoetingen van medereizigers, zoals Charlotte en ArildJanosch en Lena, Doris en John, Priscilla,kerstin Peterssen Manu, Fabio,June, Taku,Nathalie en Michiel,Alie en Jaap, Gila, en ?,Maar een extra dank je wel voor Susan uit Zuid Korea waar ik 5 dagen mee op mocht trekken en wat heel speciaal was.
- maar vooral een Tsjee-szoeoe-tin-ba-de voot: NU NU, nun Ma Verapali en haar medezusters, Yi Yi Tin, kyi Kyi Khant, Zuster 1 en zuster 2 van de Four Sisters,Hlaing Pwa en zijn moeder Daw than N Yunt en zijn broer Mg mg Tun en Kyaw Myint oo en oudste zuster Thein Gi Chit.
- Voor de duizenden andere indrukken.

Mingalaaba Birma,
TSEE-SZOEOE-TIN-BA-DE BIRMA EN HOPELIJK SSWAA-BI BIRMA. (tot ziens)

YOU ARE AMAZING JUST THE WAY YOU ARE,


Leef en geniet van de kleine dingen.

Piet








  • 25 December 2010 - 13:31

    Riek:

    Terwijl ik je zit terug te schrijven, komt het volgende al weer binnen. Wij hebben zojuist lekker geluncht. En nu lekker samen een spelletje doen en bijkletsen.
    Groetjes

  • 25 December 2010 - 13:38

    Piet Lagarde:

    Beste mensen,

    Hier de eerste foto van Birma. Ik ben het aan het uitproberen maar eerst wil ik al mijn foto's op een dvd branden en dat kan hier niet. Vaak zitten er virussen op de computer in een internetcafe en dan kun je alle foto's kwijt raken. Dus nog even geduld.
    Hier een eerste "gouden" indruk van de Shwedagon-Pagode in Yangon.


  • 25 December 2010 - 13:58

    Piet Lagarde:

    Nog maar eentje van de Swedagon Pagode. Ik heb nog een andere manier uitgeprobeerd.

  • 25 December 2010 - 17:25

    Manu Bouts:

    Hey Piet,

    Prachtige samenvatting van wat Myanmar ook voor mij betekent!

    Bedankt voor die avond in Kalaw, was enorm gezellig! Taku zat uiteindelijk toch nog bij ons in de groep voor de trekking naar Innle, heb hard moeten lachen! Het was een groep vol wonderlijke mensen, het hele avontuur! Ben June nog toevallig tegengekomen in Bangkok nadien, it's a small world...

    Take care, keep enjoying life, keep exploring to the fullest!

    Manu

  • 25 December 2010 - 18:25

    Buurman Vincent:

    Dag Piet,

    Zo hier een lieve Kerstgroet uit een witte Wilgenlaan.
    Al jaren volg ik je: door het raam en via 'waar ben jij'.
    Indrukwekkend, groots, deemoedig, warm, groot, pakkend en zo kan ik nog wel even doorgaan over je reisverhalen en indrukken die je beschrijft.
    Piet, ben trots op jezelf!

  • 26 December 2010 - 14:35

    Herman En Hanny:

    Heel mooi samengevat.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

piet

Beste allemaal, Na 8000 prachtige kilometers door Nieuw Zeeland in 2008/2009 en 6000 facinerende en indrukwekkende kilometers door China, Vietnam, Cambodja en Laos in 2009/2010 begint in november mijn derde fietsavontuur. Deze keer zullen de vele (?) fietskilometers mij leiden door Birma (Myanmar), Thailand, Laos en Nepal. Ik hoop jullie weer regelmatig verslag te doen van al mijn avonturen. Voor nu een lieve leef en geniet groet. Piet

Actief sinds 16 Juli 2008
Verslag gelezen: 393
Totaal aantal bezoekers 1987266

Voorgaande reizen:

10 Juli 2023 - 15 September 2023

Een echt avontuur.

06 Juni 2022 - 10 Augustus 2022

Op een andere manier.

24 September 2018 - 06 September 2019

Voor de tweede keer.

22 November 2017 - 06 Maart 2018

Acht in een?

05 Oktober 2016 - 16 Januari 2017

Naar de andere kant .....

11 September 2015 - 18 December 2015

Rondtrekken door midden Europa met de tent.

16 September 2014 - 17 December 2014

Op weg naar Afrika.

20 Mei 2012 - 24 Januari 2013

"Een lach kent alle talen"

27 September 2011 - 20 Januari 2012

Totaal anders maar .......

27 November 2010 - 27 Maart 2011

Het Vervolg

14 Oktober 2009 - 28 Maart 2010

Een nieuw avontuur

26 September 2008 - 13 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: