Een benige roeiers. Peddling with one leg. - Reisverslag uit Naypyidaw, Myanmar van piet lagarde - WaarBenJij.nu Een benige roeiers. Peddling with one leg. - Reisverslag uit Naypyidaw, Myanmar van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Een benige roeiers. Peddling with one leg.

21 December 2010 | Myanmar, Naypyidaw

Inle Lake,zondag 12 december 2010

Today was the weather nice again and I went the whole day on the Inle Lake with a long small boat. We saw so many things, Pagodes and temples, driving gardens, driving markets and fishing with one leg standing on a little boat and with the other leg peddling so they have one hand free for fishing. Amazing how they do that.
I hope that the pictures can let see you a lot of these things.

For now live and enjoy the little things of life.
And I am gl;ad Geoff that you spoiled Cynthis and that all is alright with her so give her a big hug from me.

ik lees dat mensen geen automatisch bericht meer krijgen als ik iets geschreven heb op mijn weblog. Dat dacht ik al en ik weet niet hoe dat komt. Normaal heb ik tussen de 4 en 5 duizend bezoekers maar nu veel minder. Dus gewoon opnieuw aanmelden. Links dus je email invullen en aanmelden. Vertel het ook maar aan anderen.

Maar vandaag het verslag van de vaartocht op het Inle Lake. Het weer was super. Samen met Susan, een gids en een driver de lange, smalle supersnelle boot in gestapt en daar gingen we om half 9 het grote meer op 19 km lang en acht kilometer breed. Ook groeit er heel veel wier en hebben de Intha's zo hun eigen vang methode ontwikkeld. Op kleine smalle bootjes staan met EEN been achter op het bootje en met het andere been zetten ze roeispaan klem om zo EEN hand vrij te hebben. Ze hebben een kegelvormige bamboekorf van 2 tot 3 meter en als ze luchtbelletjes zien dan laten ze de korf zakken tot op de bodem en porren met een stok in het midden om de vissen op te schrikken en hopen zo dat ze in het net verstrikt haken. Hij voelt dan met de hand het touw trillen. het net wordt omhoog gehaald en de vis eruit gehaald. En zo gaat dat de hele dag door. Werkelijk super kunstig.
Maar de hele dag hebben Susan en ik de ogen uitgekeken. Wij zijn naar een supergrote markt op het water geweest, naar een zilversmid, naar prachtige pagodes en tempels, naar een weverij waren men garen van de Lotus bloem spint en verder verwerkt tot kleding, naar de Langnekken die wel 18 ringen van in totaal 8 kg om hun nek krijgen.

Beste mensen het waren zoveel ontzettend veel indrukken op een dag die wij afsloten met een gezellig etentje bij de Four Sisters.
Ik hoop dat de foto's al deze indrukken straks nog meer duidelijk maken.

Jullie komen al wel heel dicht bij de kerstvakantie.
Dus leef en geniet van deze drukke dagen.

• 21 December 2010 - 07:51

De 1ste, hahahahaha

• 21 December 2010 - 08:42

Wij krijgen wel automatisch je berichten hoor.
    Ben erg benieuwd naar de foto's ja.
    Groetjes

• 21 December 2010 - 13:51

Piet, bij ons komen ze ook niet door en ga me nu dus weer aanmelden. We kwamen er zondag achter toen ons Ria zei dat ze 7 meldingen tegelijk had gekregen. Toen ging er een lichtje op.