Weerzien. Meet again. - Reisverslag uit Naypyidaw, Myanmar van piet lagarde - WaarBenJij.nu Weerzien. Meet again. - Reisverslag uit Naypyidaw, Myanmar van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Weerzien. Meet again.

20 December 2010 | Myanmar, Naypyidaw

Inle Lake, vrijdag 10 december 2010

Another story so you can read a lot with Christmas. Today easy, 66 km and a very nice place to stay for 3 or 4 days. And perhaps I meet Susan from Korea again so we can do some things together. And yes I met her and it became 4 very nice relaxing days with a lot of talks and walks.
So now I go something to eat en perhaps I write this evening another story.

Have a nice day and live and enjoy the moments.

Nog maar eentje proberen en dan hebben jullie ook wat te doen met de komende kerstdagen en ik loop mijn achterstand weer een beetje in.
's morgens uitgezwaaid door Lilly en haar gasten en een dikke knuffel van een leuke Canadese vrouw die maar niet snapte dat ik op de fiets was.
Maar Lilly zei dat zij mij terug zou zien omdat de weg die ik wilde gaan verboden terrein was geworden en de politie mij terug zou sturen. Maar ik zei dat dat wel mee zou vallen en dat ik het toch ging proberen maar eigenlijk zij haar glimlach eigenlijk al genoeg.
66 kilometer, de eerste 24 heuvelachtig en dan een paar lange en flinke afdalingen en de laatste 20 vlak door een vallei.
Wim en Yvonne hadden mij het Gusethouse de Four Sisters aanbevolen maar ik hoorde onderweg dat bijna alles volgeboekt was. Het Inle Lake is in trek bij de toeristen ook al omdat er vlakbij een vliegveld (Heho) ligt.
En ik had met Susan uit Korea afgesproken dat ik in de Four Sisters zou proberen te overnachten.
Om 1 uur kwam ik Inle Lake al binnengefietst. Alweer een prachtige tocht en de vermoeidheid v an gisteren was ook verdwenen maar hier wilde ik toch wel een dag of 3 of 4 verpozen.

En ik had geluk want er was nog plaats bij de Four Sisters. Werd hartelijk ontvangen door Sister 1 en sister 2 maar bij navraag waar sister 3 en 4 was, antwoordde sister 1. sister 3 is getrouwd met een Nederlander ne woont in Amsterdam en Sister 4 is getrouwd met een Duitser en woont in Duitsland.
Maar toen ik vroeg of er een Koreaanse dame Susan was geweest antwoordde ze ontkennend. Maar even later kwam een man met een briefje aangelopen. Van Susan, zij was vanochtend gearriveerd met het vliegtuig en taxi en verbleef in Remember Inn.
Dus na de douche heb ik haar meteen opgezocht en wij waren allebei wer blij met het weerzien en het zouden 4 onvergetelijke dagen gaan worden.

Het weer was wel totaal omgeslagen. Het was regenachtig en er zou nog veel meer regen aankomen hoorde ik. En hier kennen ze geen riolering dus de straten en kuilen staan vol water.

Maar Susan en ik hebben heerlijk samen gewandeld gegeten en 's avonds bij de Four Sisters gegeten. Ondertussen veel geraat over Korea en over ons levensloop.

Morgen zouden we de hele dag met een boot het Inle Lake opgaan.
Of dat gaat lukken horen jullie morgen wel weer of misschien vandaag nog.

Voor nu een lieve groet en de felicitaties voor Maik die gisteren jarig was.

Leef en geniet van de momenten ook al staan er wat plsssen op de weg.

• 20 December 2010 - 12:39

André:

Proficiat met je resultaat op die ontzettend zware klim. Je staat op nummer één in het bergklassement!!!

• 20 December 2010 - 15:39

Andre lees de reacties nog even door van de laatste verslagen, hahaha.
    Piet super gaaf.
    Dikke Kerstknuffel van je zus

• 20 December 2010 - 21:27

André:

Heb ik gedaan, Riek. Helaas voor PSV is Reis het hele seizoen uitgeschakeld, als die jongen nu maar niet in die diepe put valt, waaruit hij net is opgekrabbeld.
    Maar dit alles valt in het niet bij wat Piet daar allebei van dichtbij ziet en meemaakt.
    We worden weer op keiharde feiten gedrukt van echte armoede. We zijn er wel van overtuigd dat Piet bij die mensen toch een glimlach weet op te wekken op het door grote zorgen getekende gezicht.....

• 21 December 2010 - 13:46

Hier regent het alleen maar sneeuw Piet, al lang geleden dat alles net een sprookje lijkt vanwege de sneeuw. Wij zijn zondag toch naar de verjaardag van ons petekind Maik geweest, het was eigenlijk niet te doen, ook in Duitsland was nergens iets aan de wegen gedaan. Maar als je eenmaal op weg bent ga je door, zo'n uurtje geweest en toen weer voor de donker terug, het was een opluchting om weer thuis te zijn. Lieve groetjes van ons Herman Hanny en keetje