Naailes. Sewing-lessons - Reisverslag uit Thazi, Myanmar van piet lagarde - WaarBenJij.nu Naailes. Sewing-lessons - Reisverslag uit Thazi, Myanmar van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Naailes. Sewing-lessons

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

20 December 2010 | Myanmar, Thazi

Thazi, dinsdag 7 december 2010

Dear everyone,

Today a short distance. Just 23 km but tomorrow became a very very hard day So I can rest out a little. But I was the whole afternoon on the street by people who made everything with their sewing machines. So great what they made with two old sewing-machines. I talk with them and their costumers the whole afternoon and the man make betwen also a little present for me. Early to bed for the big day tomorrow.

Live and enjoy the preporations for Christmas time.

Big Hug from your Piet

Beste allemaal,

Hier ben ik weer.2 dagen op de fiets geweest waarvan een zware dag maar daarover later meer omdat ik nog heel wat in te halen heb.
Maar ook allereerst proficiat Djuna want gisteren was je al weer 1 maand jong.

dinsdag 7 december was geen zware dag. Van Meiktila naar Thazi was maar 23 kilometer. Dus pas om 8 uur op de fiets. En om 11 uur was ik al bij Wonderful guesthouse.

Ik werd heel hartelijk ontvangen door miss NU NU en mister Win Bjin. Ik ga vandaag goed uitrusten want morgen wacht de zwaarste etappe hier in Birma.
Miss Nu Nu is zo ontzettend gastvrij en behulpzaam en omdat ze een beetje Engels kon hebben we heel wat afgekletst over het leven van hen en haar familie en over mijn leven en familie. Na eem heerlijke koude douche ben ik wat gaan wandelen en ik belandde bij een winkeltje of beter gezegd bij een werkplaatsje van een man en vrouw en heb daar de gehel middag op een bankje gezeten en mijn ogen uitgekeken hoe handig zij beide zijn met de trapnaaimachientjes. De hele middag komen er klanten die iets te laten herstellen hebben.
Fietszadels van een nieuwe zitting voorzien, scooterszadels die van een nieuwe leren zitting worden voorzien, nieuwe ritssluitengen, jassen en tassen herstellen en dekzeilen maken van oude plastic zakken.Echt niet te geloven.
Wij kregen ook contact met elkaar en hebben heel wat afgekletst met onze handen en voeten. De foto's gingen alwer van hand naar hand en alle klanten moesten die bekijken. Zeker de klanten die soms gewoon een uur wachten tot hun zadel of scooterzadel gemaakt is. Dus klaar terwijl u wacht al is het een uur.
Tussen de middag ging de vrouw even naar huis om te eten maar daarna ging ze gwoon door. De man maakte zonder iets te zeggen nog een kleine sleutelhouder voor mij.
Niss Aye Aungand en mister Aung Si Hein bedankt dat ik jullie gast mocht zijn.

Weer terug in mijn Wonderful Guesthouse had Nu NU al mijn kledinge gewassen en gestreken. Nog wat gekletst en vroeg naar bed want morgen wacht een loodzware etappe. Om half 6 uit bed en een goed ontbijt en dan om wil ik om kwart over 6 op de fiets zitten.

Maar wat een contacten alweer met heel veel mensen. Ik snap er zelf ook niets van. Voordat ik naar bed ga geef ik Nu Nu nog een stevige knuffel en maken we nog een foto van haar en haar man en ga ik proberen te slapen.

Voor nu een lieve groet en leef en geniet van de momenten ook al loopt alles niet zoals je dat voorgesteld had.
Geniet van de voorbereidingen met kerst waar ik hier bijna niets van meekrijg.

Misschien lukt het mij om straks nog een verslag te schrijven want nu is de computer wel erg traag.

Een knuffel van zo'n 33 graden.

Piet

• 20 December 2010 - 09:14

Bauke:

Even een berichtje om in ieder geval tante Riek voor te zijn!
    En natuurlijk een kus van Japser!!

Liefs
    Bauke

• 20 December 2010 - 10:02

Astrid:

Hallo Piet,
    geweldig om weer, tussen de sneeuwbuien door, je verhalen te lezen!!!!
    Het is hier weer geweldig op het Lagarde-plein in Udenhout....met die grandioze ijsbaan,en gisteren voor het eerst in de geschiedenis een heuse Kerstmarkt in d'n Uent.....
    We hebben nog geprobeerd het sneeuwkanon uit te zetten(haha) maar het bleef maar sneeuwen...

Veel veilige fietskilometers toegewenst!!!
    groeten vanuit een WIT Udenhout
    Ad -Astrid en Jannick

• 20 December 2010 - 10:11

Riek:

He Bauke, ik dacht nu ben ik het hahahahaha.
    Schrijf straks meer.

• 20 December 2010 - 10:36

André:

Piet, ik neem aan dat je weer van die typische portretfoto's hebt kunnen maken? En foto's van de activiteiten van de mensen daar?
    We zien er naar uit om straks het resultaat daarvan te mogen zien.

Ook groetjes van Willemien.

• 20 December 2010 - 14:54

Djuna:

Hi lieve ompa, wat maak je allemaal weer mooie avonturen mee en ontmoet je bijzondere mensen!
    Ik ben al heel erg sterk en groot en heb ook al een keer gelachen naar papa en mama. Morgen moet ik voor het eerst naar het consulateibureau om gewogen te worden. Kus voor Ompa

• 20 December 2010 - 15:30

Riek:

Nu ga ik snel naar je volgende verhaal, groetjes je zus

• 20 December 2010 - 19:33

Jac:

Succes morgen met je 'zware' etappe!
    Hier zijn het overigens ook zware etappes! 's Morgens een half uur werk voordat je met de auto naar het werk kunt! En ... voor morgenmiddag ziet het er heel erg slecht uit: ijzel voorspeld en supergladde wegen (zout weer bijna op in Nederland en België). Hopelijk valt het mee, wan morgenmiddag is de altijd zo gezellige kerstbijeenkomst van Tangent in 't Plein! Ik vrees als het weer zo slecht wordt als voorspeld, dat er veel mensen zullen wegblijven ...
    Hartelijke groet, Jac en Hanneke

• 21 December 2010 - 13:38

Herman En Hanny:

Weer helemaal bij gelezen, maar goed dat we zoveel tijd hebben.
    Daaaag