Het is onmogelijk ..... It is impossible .... - Reisverslag uit Mandalay, Myanmar van piet lagarde - WaarBenJij.nu Het is onmogelijk ..... It is impossible .... - Reisverslag uit Mandalay, Myanmar van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Het is onmogelijk ..... It is impossible ....

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

17 December 2010 | Myanmar, Mandalay

Mandalay, vrijdag 17 december 2010

Dear everyone,

I am in Mandalay again and it is almost impossible to tell in words what I have see and what adventures I have here in Burma. Also I met such a beautiful people on the road. I became so many Goosebumps from the people. They are so friendly and nice. But I become sometimes tears in my eyes because the people are so poor. But always their smile. That is incredible. In the coming weeks I try to tell you all about my adventures and wonderful meetings. Also I sent when I am in Thailand many pictures to you because I have no words enough to tell it with words.

For now for everyone big hugs and live and enjoy the days.

Piet

Beste allemaal,

Ja het is onmogelijk om mijn reis tot nu toe onder woorden te brengen. Ik ben nu terug in Mandalay en ga hier wat uitrusten en bekomen van alle indrukken. Ook ga ik in de omgeving wat fietsen en sommige plaatsen rond Mandalay bezoeken. Als die ene computer in het hotel een beetje mee wil werken probeer ik een begin te maken mat de verslagen van de afgelopen dagen die jullie hebben moeten missen. Foto daar begin ik hier niet aan maar die komen wel als ik over ruim een week in Thailand ben. Ik kan wel zeggen dat de reis tot nu toe echt een prachtig avontuur is. Met schitterende ontmoetingen, met uitdagende beklimmingen an levensgevaarlijke afdalingen over wegen waar je in Nederland geen 2 meter kunt vinden.
Ik heb ook een heel warm en overweldigend contact met de mensen.
WAT EEN ONTZETTEND LIEVE MENSEN ZIJN DAT HIER IN BIRMA/MYANMAR.
Ik doe zoals ik altijd doe, lachen, praten met handen en voeten en de mensen laten voelen en laten zien dat ze er toe doen.
Maar nog nooit in mijn leven heb ik zoveel armoede gezien. Regelmatig lopen de rillingen over mijn rug en staan de tranen in mijn ogen.
Beste mensen jullie gan vanaf nu iets regelmatiger van mij horen. Morgen ( als de computer meewerkt) ga ik aan mijn verslagen beginnen, zoals ik beloofd heb. De foro's volgen later. Hier is het voor de mensen ook winter en 's morgens worden er heel wat houtvuurtjes gestookt maar het is hier wel gewoon 30 graden over dag. Het is maar wat je gewend bent zie je wel. Jullie hebben alles al in Kerstsfeer gebracht. Hier is dat heel mondjesmaat aanwezig maar dat lezen jullie wel in de komende verslagen.

Laten jullie maar een berichtje achter of de verhalen doorkomen want daar ben ik niet altijd zeker van.

Voor nu een warme knuffel en leef en geniet van de momenten ook al werkt de computer niet of te traag.

Piet

• 17 December 2010 - 11:28

Rianne:

Hallo Piet, het is gelukt hoor. Ik denk dat velen met mij uitkijken naar je verhalen en altijd inspirerende woorden vanuit een wit Nederland. Fijn dat je zo hebt genoten en mijn bewondering dat je alle uitdagingen onderweg, met nadruk op weg, weer hebt overwonnen. Tot later, lieve groeten Rianne

• 17 December 2010 - 11:35

Carmen:

ha die Piet,

We zijn ERUG benieuwd naar de verhalen..... en tja een computer vinden zal een van de grote uitdagingen zijn, haha! Geniet ervan en vast Fijne dagen toegewenst.

• 17 December 2010 - 11:37

Sylvia Vorselaars:

Hoi Piet,
    je verslagen komen allemaal goed door.Spannend,de kinderen vinden het ook elke keer weer leuk.
    Hier ligt overal een paar cm. sneeuw, dus de kerstsfeer zit er alweer in.Het ziet er prachtig uit,
    alleen onze straat is alweer een grote spiegel,(en jij denken dat de wegen daar gevaarlijk zijn!)
    Nu nog wachten op de opening van de schaatsbaan en dan kan de vakantie beginnen.
    Alvast een fijne kerst,groeten Sam ,Milou Ben,Marcel en Sylvia.

• 17 December 2010 - 11:48

Jasper:

Dag Ompa!
    Ik mis jou zo...
    Maar het gaat toch wel supergoed met mij en papa en mama hebben een kerstboom gekocht!
    Maar hier is het wel koud en buiten is het helemaal wit!!!!
    Ik vind het wel heel zielig dat mensen daar heel arm zijn...
    doe ze maar een kusje van mij!
    Want ik kan heel goed kusjes geven!
    Als papa of mama 'kusje?' zeggen geef ik ze altijd een kusje.
    En als mama 'poes' zegt kijk ik altijd naar buiten omdat mama dat vaak dan ook doet, maar ik weet niet waarom...
    En ik kan al lopen als papa mij vast houdt!
    En ik heb twee rare harde stukjes in mijn mond! Voelt echt heel raar maar is wel handig bij de boterhammetjes die ik nu helemaal zelf mag vasthouden. (en die scheur ik dan in stukjes en die gooi ik dan op de grond en dan raapt papa ze steeds voor me op! Hij denkt dat ik dat per ongeluk doe! Niet zeggen he ompa!)
    En papa en mama zeggen dat ze het zo bijzonder vinden dat ik de hele dag vrolijk ben, maar dat snap ik niet want dat is toch logisch als je een ompa hebt die zo stoer is!
    xje van Jasper

• 17 December 2010 - 12:10

Elisabeth Van Blokla:

Beste Piet,
    Ik lees nog steeds met interesse je reisverslagen. Had ik me net perongeluk afgemeld maar nu weer aangemeld naar mijn andere mailadres.
    Wens je veel sterkte in Birma. Het zal niet altijd makkelijk zijn om de armoede van de mensen te zien.
    Ook van mij, net als de vorige reactie reactie, mijn bewondering voor je manier van reizen.
    Er valt heel veel sneeuw momenteel in Amsterdam.
    Groeten en een goede tijd, Elisabeth

• 17 December 2010 - 12:13

Tonnie En Riek:

Piet, ik zit achter de computer te mailen en krijg jouw berichtje binnen. Dacht, snel onderbreken met wat ik bezig was, dan ben ik de 1ste die reageert. Maar tot mijn verbazing zijn er mensen die al 40 minuten voor liggen op mij. Zou ik een trage computer hebben, hahahaha.
    Zondag gaan we naar Sjoerd, als het tenminste te doen is op de weg, want het sneeuwt hier erg en het is glad. Kijkt ontzettend mooi als je binnen zit, toch. Daar heb jij geen last van.
    De foto die ik van je gekregen heb, heb ik naar de fotograaf gebracht. Ik kon geen lijst vinden zelf. Nu komt het goed en hij hangt voor de Kerst op onze slaapkamer, hoop ik.
    Met Kerst komen de jongens naar huis, gezellig.
    Groetjes Riek

P.S. Vanuit Heesch wensen we jou, Piet en alle lieve mensen die reageren op jouw site hele fijn Kerstdagen en een heel goed en gezond 2011. Ik lees ook jullie reacties, dus een beetje kennen, doe ik jullie wel.

• 17 December 2010 - 12:15

Jane:

Hoi Piet,
    Nu reageer ik geloof ik eens als eerste. Ik ben erg benieuwd naar je verhalen. De wereld is hier opnieuw weer helemaal wit. Ik ben benieuwd of we een "witte kerst"halen.
    De kerstdrukte heeft sowieso toegeslagen. Wel heel gezellig, ook op school. We hebben het regelmatig over je. Ook al krijg je niet van iedereen reacties, je wordt wel gevolgd!
    Pas goed op jezelf en succes met het typen van je verslagen. Dat zal nog een hele klus worden
    Groeten van alle Disselboompjes!
    liefs Jane

• 17 December 2010 - 12:15

Jane:

Tja, toch niet de eerste, niet goed gekeken!

• 17 December 2010 - 12:17

Riek:

Even nog zeggen, Jasper, wat een mooi verhaal, tranen in mijn ogen hoor. Super.
    Had het nog niet gelezen omdat ik de 1ste wou zijn, dus Jasper, Tante Riek wacht ook op jouw volgend verslag.
    P.S. Jasper, die hade stukjes zijn jouw tandjes hoor. Hadden ze dat niet verteld???? hahahaha
    Papa en mama de groeten,
    zondag ga ik naar jouw nichtje Djuna

• 17 December 2010 - 12:32

Henk En Elly Robben:

Piet,
    Erg leuk om je verhalen te blijven volgen.
    Heel veel succes in je verdere reis.
    Voor jou hele fijne kerstdagen en een goed 2011.
    Groet en succes
    Henk en Elly Robben

• 17 December 2010 - 12:34

Joop En Corrie :

Hallo Piet,
    Natuurlijk lezen we je verslagen mee. Het is dan net of we ook een beetje op de fiets zitten en meekijken. Prachtig moet het daar zijn en al is de natuur nog zo mooi, de allergrootste indrukken laten toch de mensen achter. Dank voor je verslagen !! En de foto's...
    Piet, ik heb zitten googlen en daar vond ik bij de St. Willibrordkerk in Berkel-Enschot een e-mailverslag van jouw Conny; ik schrok er een beetje van, het was uit 2002. Heel verrassend om haar zo onverwacht te ontmoeten.
    Langs deze weg wil ik ook Jac Peeters feliciteren met zijn benoeming tot dirigent van De Beekse Cantorij. In het Brabants Dagblad met naam en toenaam en een aktiefoto achter de piano. Jac, je droomt toch niet alleen van vespers en psalmen? Heel veel succes met de muziek!
    Zo Piet, ook een beetje nieuws voor jou uit het PRACHTIGE SNEEUWWITTE HOLLAND. Met de geur van de dennenboom, bloeiende hyacinten, en kerstliedjes op de radio sluiten we af. Tot mails.
    Vele groeten uit Berkel-Enschot, van Joop en Corrie van Baast.

• 17 December 2010 - 12:40

Ad :

Hoi Piet
    Het doet me goed je verhalen weer te mogen ontvangen. Zeker ook te horen hoe blij en opgewekt de mensen daar zijn, ondanks hun armoede. Die bliije gezichten, dat doet je iets.Ik ben benieuwd naar je verdere uitgebreidere verslagen. Je begrijpt dat je mailtjes hier goed aankomen.
    Piet , geniet ze .
    Groetjes Ad

• 17 December 2010 - 12:50

Sander Pilon:

Hoi Piet,

Fijn om te horen dat in Mandalay het beter is dan hier in Yangon, want hier word je op elke straathoek belazerd door "money changers".

Maar zoals in elk arm land (Bolivia, Nepal, etc) lijken de mensen hier gelukkiger dan in Nederland. Dat blijft mij ook verbazen.

Groet van een mede-toerist in Myanmar,

Sander

• 17 December 2010 - 14:07

Ria R:

Piet, wat laat je ons toch mee genieten van je avontuur, geweldig!!!!!!!!
    Ik ben elke keer weer verrast en lees alles met de meeste bewondering voor je.
    Fijne en speciale kerstdagen tussen al die lieve mensen. Lieve groet Ria.

• 17 December 2010 - 14:23

Ans&Friso V.Dooren:

Beste Piet,
    Fijn dat je het zo geweldig naar je zin hebt in Birma ! Ik zie ze voor me, al die lieve, vriendelijke, behulpzame mensen ! Als je toch in Mandalay met je fiets onderweg bent en toevallig in de buurt van het Sedona Hotel komt (hoek 26ste en 66e straat), zou je dan daar om de hoek de groeten willen doen aan de trishaw-drivers die daar altijd staan? Vooral Mr. Kyaw Kyaw Soe (uitgesproken als "Georgie") van mrs. Patricia en mrs. Anna ??? Hetzelfde als je toevallig naar het Mintha theater (Mr. Ohn Maung) of het Mandalay Marionetten Theater (Mrs. Ma Ma Naing, Mr. U Pan Aye) gaat , vlak bij het Sedona Hotel? In die buurt kun je ook erg lekker en sfeervol Birmees eten bij " A little bit of Mandalay ". Kortom, Mandalay is een erg fijne plek om een paar dagen te verblijven ! We benijden je wel, nu we hier weer dik in de sneeuwchaos zitten!

groeten en hele goede reis verder! Fr.&A.

• 17 December 2010 - 15:36

Hanny En Herman:

Fijn om weer van je te horen, we wachten op de verslagen. Hier midden in de winter, volop sneeuw en glad. Het weekend 2 verjaardagen van Maik van ons Ria zondag en zwager Alphons morgen. Vanmorgen 2 dames op koffievisite van 83 en 94 jaar, waaronder een tante van Herman, heel leuk, gezellig open haard aan, banketstaaf en wat wil je nog meer. Herm gaat nu de laatste kerstkaarten op de bus doen, en degene die email hebben krijgen deze digitaal. Maar dat oet nog gebeuren. Heel leuk dat Jasper al zo bijdehand is, die zul je wel missen maar daar geniet je straks weer dubbel van.
    Heeel veel lieve groeten van Herman Hanny en keetje

• 17 December 2010 - 16:29

Tante Ria:

Bedankt voor je mail wij hebben hem goed ontvangen.
    Fijn dat je zo geniet en wij genieten mee.
    Hier alles goed en zijn druk voor de Kerst.Bij onze Harrie in de Kwakel is vandaag 25cm sneeuw gevallen.Hij had met de auto twee uur gedaan over 1o km.
    Liefs en groetjes oom Jan Tante Ria.

• 17 December 2010 - 18:26

Jac Peeters:

Onmogeljk?
    Wat niet kan, is nog nooit gebeurd, zou 'onze Gerard' - mijn broer - zeggen!
    En nog een mooie (toevallig, of niet, vandaag nog in de klas met de kinderen besproken! - een bord dat lang geleden in de garage van Bols en Kooijman in Hilvarenbeek hing (de garage bestaat overigens al lang niet meer):
    Onmogelijkheden worden direct uitgevoerd, wonderen duren iets langer!
    Dus Piet, na de onmogelijkheden wachten we nu rustig af op een volgend wonder!
    Hier in Beek - maar ook in Udenhout hoor - lijkt het eenzelfde winter als verleden jaar te worden. Mogelijk dus alweer een witte Kerst! De ijsbaan op de Wichelroede wordt morgen alweer geopend. Super!!! Dinsdag Kerstborrel in 't Plein met Tangent. Ik ga om 15.30 uur direct naar Udenhout om eerst even sfeer te proeven op de ijsbaan. Want ... aan onze ijsbanen van 'vroeger' bewaar ik nog altijd geweldige herinneringen! Piet, genoeg weer voor even. Nog een paar ongelooflijk drukken dagen - ik vertel er nog wel meer over binnenkort, want er gaat van alles veranderen - en dan is het alweer Kerstmis!
    Hartelijke groeten uit een superglad en wit Hilvarenbeek! (Wel heel mooi ook!)
    Jac en Hanneke

• 17 December 2010 - 20:31

Graeme:

Hi Piet,
    Good to hear your trip is going well. Of course the way you tour around is the way to meet the "real" people of any country and you certainly have done and are doing, that. As Christmas nears we here have had early christmas present in the form of rain. It has been very dry but the last couple of days have given rain to help the farms.
    May you enjoy Christmas and stay healthy and enjoy your travels as we enjoy reading about them.
    God bless you Piet
    Graeme and Salend

• 18 December 2010 - 14:51

Annie Berkel-Enschot:

Hallo Piet,ik kan je nog steeds volgen hoor ook al heb ik de pc van iemeand anders.
    Geniet van de dingen die je aangereikt worden en ik kan me voorstellen dat je niet altijd een goede verbinding hebt met ons.wij zijn verwend hé.
    Gert zijn pc was ook stuk,nu heeft een nieuwe en hij stuurde gisteren heel veel foto's van dochter Maria Valentina.
    Ik wens je alvast een goede Kerst en fijn begin van 2011.
    Lieve groeten,
    Annie