Eindelijk - Reisverslag uit Naypyidaw, Myanmar van piet lagarde - WaarBenJij.nu Eindelijk - Reisverslag uit Naypyidaw, Myanmar van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Eindelijk

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

11 December 2010 | Myanmar, Naypyidaw

Inle Lake, zaterdag 11 december 2010

Dear everyone,

Here a short message from me. I am okay and Birma is fantastic. The Burmese People are real nice but internet is mostly not possible. I hope I can write more over my adventures in Thailand.
Cycling in Burma is bumpy bumpy because the roads are soooooo bad. You cab not imagine that.
But for now big hugs and live and enjoy the moments.
Piet

Beste allemaal,

Eindelijk kan ik iets van mij laten horen.Tenminste als dit verslag verzonden wordt want dat is ook niet altijd zeker. Dus dit berichtje maak ik niet te lang want mischien is al mijn moeite voor niets geweest. Ik beloof je vanuit Thailand van elke dag mijn ervaringen door te geven. En dat zijn er heel wat tot nu toe. Het is tot nu toe een geweldig avontuur met ontelbare indrukken en zo ontzettend vele ontmoetingen. Ik heb al vele intense gesprekken gehad met de mense hier. Ook over de politiek al moet je uitkijken om hen niet in de problemen te brengen. Ik wordt ook regelmatig gevolgd maar voel mij gewoon harstikke vrij. Ik doe gewoon wat mijn gevoel ingeeft. Ik lach de hele dag ook al heb ik al een paar zeer zware etappes wat fietsen betreft erop zitten.
Vandaag zou ik met Seon Kyung uit Korea de hele dag met een boot gaan varen op het INle meer maar vanmorgen regende het volop dus dat gaan we morgen nog een keer proberen. De temperatuur is gewoon lekker. Dus straks samen lunchen met Seon Kyung en heel veel praten over haar land en familie en ik over de mijne. Zij reist ook alleen en ik heb haar ontmoet in Bagan en nu was zij ook weer hier voor een paar dagen.

Beste allemaal ik hoop dat dit verslag verzonden wordt maar je bent daar nooit zeker van. Ik voel mij tussen de Birmeese bevolking ontzettend thuis. Zij zijn zooooooooooo vriendelijk en gastvrij. Overal word ik uitgenodigd
maar daar later meer over.

Voor iedereen een dikke knuffel vooral voor mijn zus Coby die 8 december jarig was.
Leef en geniet van de momenten ook al is de weg soms wat ongelijk of liggen er wat teveel drempels.

Een super dikke knuffel voor Djuna en Jasper die hier al door honderden Mensen bewonderd zijn.

Piet

• 11 December 2010 - 02:49

Jac Peeters:

Ja hoor Piet, je berichtje komt keurig binnen. Ik denk dat ik wel de eerste zal zijn, die een reactie plaatst vandaag. Het is hier immers nog nacht ... half vier. Niet mijn gewoonte om 's nachts te werken, maar ja het is op dit moment zo superdruk, dat ik als het kan al heeeeeeel vroeg naar bed ga, en dan dus ook heeeeel vroeg weer wakker ben en maar aan de slag ga. Fijn te horen dat het goed gaat!!! Gelukkig ook de eerste foto's erbij, want die maken jouw verslaggeving toch wel heel apart. Daar gaan we - als het aan mij ligt - nog meer mee doen hoor! Ik heb een superplan, maar dat kost je dan wel wat middagjes 'Hilvarenbeek! Ik kom er binnenkort wel op terug!
    Voor nu een hartelijke groet uit een nog slapend Hilvarenbeek. (onze pa zou alweer uren in de bakkerij doende zijn geweest ...)

• 11 December 2010 - 02:55

Jac Peeters:

Foutje! Nog geen foto's dus, maar tijdens het schrijven van mijn reactie kwamen juist de plaatjes van het fotoboek - steeds mooi in zicht - voorbij van een aantal ijsjesetende kindjes voorbij. Ik moet die destijds gemist hebben, denk ik, want ze kwamen mij niet bekend voor. Vandaar dat ik dacht dat ze van nu waren. Ze waren wel heel apart trouwens, zoals zoveel van de foto's die je in het fotoboek hebt opgenomen. Nogmaals hartelijke groeten en voor straks welterusten. Ik ga nog een paar uurtjes terug naar bed, voordat ik van jou op mijn kop krijg!

• 11 December 2010 - 02:55

• 11 December 2010 - 08:49

Willemien En André:

Haaaaa, gelukkig Piet, dat alles toch weer als vanouds verloopt.
    Al een paar kilo's kwijt door het ploeteren over die "highroad" fietspaden?

We zijn benieuwd naar het verdere verloop van je tocht!

Groetjes uit Luyksgestel

• 11 December 2010 - 10:35

Tonnie En Riek:

Ha, wat een indrukken zul jij meekrijgen. Super hoor broer.
    Hier is de sneeuw ook weer weg, maar voor hoelang. De winter heeft wel iets hoor. Tonnie vindt van niet. Als het vriest is het ook weer lekker voor een ferme wandeling. Nu is het een beetje waterkoud. Het is 7,6 graden boven nul vandaag. Al en beetje mijn Kerstmenu aan het samenstellen, want Jordi en Thierry komen lekker met die dagen naar huis. Ook fijn.
    Groetjes van je zus en zwager

• 11 December 2010 - 10:37

Riek:

Even een berichtje voor Andre.
    Je bent me steeds voor met schrijven, daar ga ik iets op verzinnen, hahahaha.
    Groetjes Andre, ook voor Willemien
    Riek

• 11 December 2010 - 14:24

Fam Lagarde:

Knuffel van ons 3tje uit amsterdam! DJUNA, Sjoerd en Madelon

• 11 December 2010 - 20:52

Herman En Hanny:

hallo Piet,

Wat een indrukken zul je daar weer op gedaan hebben , het is een schitterend land daar ben ik nu helemaal van overtuigd nu ik me in dit land verdiept heb, de mooiste gebouwen en een interessante cultuur en niet te vergeten de natuur, prachtig !
    Piet geniet en blijf gezond groetjes van Hanny en mij vanuit Gennep

• 16 December 2010 - 08:04

Ad Vromans:

Hallo Piet
    Ik hoorde van mijn vader van je reizen en heb het even allemaal gelezen.
    Wat en geweldige avonturen en mooie verslagen die je maakt.
    Veel veilige kilometers en zorg voor een goede terugreis al is het over een 100 dagen.
    veel plezier en geniet van de gastvrijheid van die lieve mensen.
    groeten ad vromans udenhout

• 16 December 2010 - 16:23

Agathe En Heleni:

Beste Piet,

We lezen met plezier je reisverslag en wensen je nu alvast een gezegend Kerstfeest en alle goede wensen voor het nieuwe jaar.
    Vauit de de achtergrond nog eenzelfde wens van Wil (Haans) die ons met raad en daad bijstaat met het gebruik van de computer.
    Agathe, Heleni en Wil.