Wat een bijzondere avond - Reisverslag uit Udenhout, Nederland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Wat een bijzondere avond - Reisverslag uit Udenhout, Nederland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Wat een bijzondere avond

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

03 Juni 2010 | Nederland, Udenhout

Udenhout donderdag 3 juni.

Dear everyone,

A long time ago but here I am again. I tell you something about one special evening. I give a reading for more than 80 people about my bikeadventure. I tell them all my special meetings on the road in New Zealand and in Asia. Special how hospitable the people are. The people were very enthusiast and so I must come back for another evening in October.
About a few months I have an exposition from the most beautiful picture I made on my bike adventures.
So I share with many people these beautiful adventures and that feel good.
Tuesday is the most special day of the week because Jasper, my grandson is the whole day in my house and I care for him. That is great.

For now lots of love and live and enjoy the moments.

Piet

Beste allemaal,

Ik wist niet wat ik ervan kon verwachten. Een lezing geven over mijn 2 fietsavonturen. Georganiseerd door de KBO. Om 7 uur een inloop en om half 8 kon ik met mijn programma beginnen. Alles meegenomen, powerpointpresentatie, muziek, landkaarten, mijn 7 multomappen met contacten, landeninformatie, voor de gasten een klein fotootje als aandenken met achterop "Leef en geniet" geschreven en mijn nieuwe visitekaartjes en natuurlijk mijn verhaal maar dat zit in mijn hoofd en lijf. Men hoefde zich van te voren niet aan te melden en met het mooie weer rekende ik op zo'n 25 gasten.
Maar om half 8 zat de zaal helemaal vol: ruim 80 aanwezigen !!!!!!!
En...... het werd een speciale avond. Doodstil was het in de zaal. En aan de reacties te merken heb ik op de een of andere manier de mensen echt "geraakt". Voor mij kregen mijn fietsavonturen nog een diepere betekenis.
Na ruim 2 uur ben ik gestopt nadat ik beloofd heb om mijn verhaal op een andere avond nog een keer af te maken. Dus deze avond krijgt nog een vervolg. Niet alleen in Udenhout maar er waren ook 2 vertegenwoordigers van de KBO uit Berkel Enschot aanwezig en die willen in oktober ook een avond gaan organiseren.
De bijdrage die ik ontving gaat naar de mensen op de vuilnisbelten in Siem Reap.
Bedankt mensen van de KBO!!!!
Wordt vervolgd.

Ik heb van een aantal foto's verschillende vergrotingen laten maken en deze ingelijst. Werkelijk super mooi. Ik probeer de komende maanden een selectie te maken van een twintigtal foto's en die allemaal in te lijsten omdat er al verschillende mensen mij gevraagd hebben om te exposeren. De eerste plaats waar ik mijn foto's tentoonstel zal hoogstwaarschijnlijk in de huisartsenpraktijk in Udenhout zijn. Dus laat maar weten als er nog meer interesse voor is.
Want wat is er mooier dan speciale dingen met anderen te delen.

Het meest speciale moment van de week voor mij is de dinsdag. Ompa zijn voor Jasper. Dat is puur genieten. En oom Renato komt dan ook even langs want die is echt helemaal dol op Jasper.

Zo dat was het weer voor deze keer.

Morgen weer een jaartje erbij. 62
Vaak zet ik op een kaartje voor anderen die jarig zijn de volgende zinnen:

"Het is niet belangrijk hoe oud je bent, maar belangrijker is HOE je oud bent. Dus leef je leven en vergeet je leeftijd".
En dat probeer ik de komende jaren te doen.

Leef en geniet,

Piet

• 03 Juni 2010 - 15:50

Cisca:

Ha die lieve Piet is jarig vandaag. Heel Hartelijk gefeliciteerd vanuit NZ. I am sure it will be a great year, a new grandchild and a new adventure. We are so blessed that you let us be part of your life Piet. Sending a big hug, the hi five from Jodie and love from Miko and myself. :=)))

• 03 Juni 2010 - 16:16

Lieske:

Als je eens denkt aan een weekendexpo ben je van harte welkom in mijn atelier ! xLieske ALLE GOEDS

• 03 Juni 2010 - 16:43

Riek En Tonnie:

Ha, broer, alvast van harte Gefeliciteerd met je 62ste verjaardag. Wij bellen of skypen morgen nog wel even vanuit Frankrijk.
    Mooie foto's hoor.
    Dikke verjaardagskus van je zus en zwager.

• 03 Juni 2010 - 17:44

Coby:

Piet wat een prachtige foto,s,en Jasper groeit als kool,een erg leuk mannetje.
    Morgen weer een jaartje ouder,HARTELIJK GEFELICITEERD met je verjaardag,ik probeer je nog te bellen.
    Heel veel liefs,Coby.

• 03 Juni 2010 - 19:04

Hans:

Hoi Piet, wat een prachtig verhaal weer. Heerlijk dat jij anderen zo in de ban van jouw avontuur kan brengen en kan laten zien dat alles mogelijk is als je dat wilt. En ik zag dat Japer al een "adventure" shirt aan heeft dus die krijgt het met de ompalepel ingegoten. Langs deze weg alvast gefeliciteerd met je verjaardag. Op het moment is het nu nog 3-6 in NL, maar hier ben ik verjaardag al vast aan het vieren.

Arohanui Piet en nog vele jaren!!

• 03 Juni 2010 - 19:28

Ria:

Leuk Piet en fijn dat je zoveel mensen laat meegenieten van al je belevenissen.
    Je bent geen spat veranderd. Mooie foto's en leuk om jou als ompa te zien. De trots straalt eraf. Prachtige kleinzoon. Dat is echt genieten. Voor morgen alvast van harte gefeliciteerd en maak er een fijne dag van.
    En ook alvast: "Lang zal hij leven, hieperdepiep....Hoera!!!!

• 03 Juni 2010 - 20:44

Annemarie:

Hoi Piet,Wat een prachtig ventje zeg!!! Om jaloers op te zijn!!!
    Alvast proficiat met je verjaardag en je weet dat Connie bij je is!!!!
    Gr Annemarie Maas

• 03 Juni 2010 - 21:28

Riette Teurlings:

hoi Piet, het kan nog net van harte gefeliciteerd met je verjaardag, we zijn nu even oud/jong.jan wil je nog bedanken voor de mooie avond gisteren hij was erg onder de indruk van al je verhalen. en wat groeit die jasper,een mooi kereltje en geniet ervan zeker op dinsdag, veel groetjes jan en riette.

• 03 Juni 2010 - 22:16

Rika Goossens:

Beste Piet,
    Graag wilde ik bij de KBO berichten in de Wegwijzer aandacht besteden aan je speciale lezing en ik vroeg me af hoe ik dat het beste kon doen. Toen ik je e-mail aanklikte was het meteen duidelijk: ik heb jouw eigen terugblik laten plaatsen. Beter zou ik het niet kunnen verwoorden!
    Verder wil ik je van harte feliciteren met je verjaardag en je nog veel goede jaren met mooie levenservaringen wensen.
    hartelijke groet,
    Rika

• 04 Juni 2010 - 06:20

Jac Peeters:

Ja, weer een jaartje erbij! Ik probeer je te bellen, maar wie weet zit je alweer op de fiets of ben je ompa aan het spelen of ... ik weet het niet, maar ik blijf het vandaag proberen hoor! Ook van Hanneke van harte proficiat! Het doet me ongelooflijk (een woordje dat ik zo vaak uit jouw mond heb mogen horen, en dat ik de laatste tijd gelukkig ook vaak kan uitspreken) goed, dat je een selectie uit je portretfoto's hebt kunnen kiezen voor exposities! Wordt vervolgd!!!
    Tot later, groet Jac en Hanneke

• 04 Juni 2010 - 06:48

Frans Swartelé:

Dag Piet,

Het was fijn je opnieuw te ontmoeten in Breda.
    Ik heb met veel interesse je verslag gelezen en ben akkoord met je gevleugelde uitspraak: HOE JE OUD BENT is belangrijk.

Fijne dag en wat een mooi kleinkind!

Frans

• 04 Juni 2010 - 19:42

Herman En Hanny:

Dag lieve broer, proficiat met je verjaardag, hopelijk is het een leuke dag geweest.
    Hele mooie foto's van Jasper, wat een prachtig kereltje.
    Tot gauw, liefs van mij, Hanny

• 05 Juni 2010 - 13:34

Henk En Riet V B:

Piet het was interressant om naar jou verhaal te luisteren. geweldig z`n fietstocht wat een belevenis, de cultuur de charme de omgang met mensen in een wildvreemd land.Maar meerdere dingen zullen je bij blijven in je verdere leven Proficiat Bedankt het was gewedig

• 07 Juni 2010 - 19:08

Helen:

Dag Piet,
    Alsnog van harte met je verjaardag,hopelijk heb je de dag gezelig met familie en vrienden om je heen doorgebracht!
    Leuk te lezen dat je zo actief blijft ten aanzien van je reiservaringen en die krijgen als ik het goed begrijp wederom een vervolg....Geniet vooral van je knappe kleinzoon en het gaat je goed!
    Liefs Helen