De wereld is ......... The world is ....... - Reisverslag uit Udenhout, Nederland van piet lagarde - WaarBenJij.nu De wereld is ......... The world is ....... - Reisverslag uit Udenhout, Nederland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

De wereld is ......... The world is .......

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

01 April 2010 | Nederland, Udenhout

Udenhout, 1 april 2010

Dear everyone,

It is cold and rainy now. I am working hard on the photobooks. And I hope I can show you these photobooks about a month or two. I think I ust make 10 books for all my stories and my pictures. To choose the pictures is very difficult. They have all a very nice story for me. Of course I go every week to my beautiful grandson, Jasper. He is growing very well.Now something about the title:
The world is like a mirror; look angry to them and he looks angry back; laugh to the mirror and he laughs back; looks optimistic to the mirror and he looks optimistic back; and so I can go on.
It is not always to look good in the mirror but try it every day. It gives you and the other energy. noticed that every day when I was cycling in NZ and in China, Vietnam, cambodja and Laos. It is a natural drug.

So I wish you all the best with Easter and look optimistic in the mirror who is called "the world".

A big hug and a lot of loves.

Beste allemaal,

Even weer een berichtje uit een koud en nat Udenhout.
Alles gaat zo zijn gangetje. Ben volop met mijn fotoboeken bezig en dat wil zeggen het herbeleven van dat mooie avontuur.
Ik heb nu de volgende boeken in de grondverf staan.
- Verhalend fotoboek China
- Verhalend fotoboek Vietnam 1
- verhalend fotoboek Vietnam 2
- Verhalend fotoboek Cambodja ( ben er zojuist an begonnen)
- Portrettengalerij China
- Portretten galerij Vietnam
- Portrettengalerij Cambodja
- De mooiste landschappen Azië (moet ik nog aan beginnen.
- Het moment van de dag fotoboek (moet ik ook nog aan beginnen)
In laos ben ik niet lang genoeg geweest om er een volledig boek van te maken maar dat komt hopelijk volgend jaar weer want Laos is nog niet (van me) af.
In de grondverf wil zeggen: Nog een voorwoord schrijven en ook laten vertalen in het Engels en dan alles nog een keer controleren en dan kunnen ze verstuurd worden. Maar voor het zover is ben ik wel een maandje verder.
Ben ondertussen wel benieuwd naar het resultaat. Maar nog even geduld.
Jullie kunnen die boeken natuurlijk allemaal bekijken op zondag 19 september. (noteer deze datum maar alvast in de agenda)

Verder kreeg ik deze week nog een verzoek om een lezing van deze reis te verzorgen voor de KBO. Daar moet ik ook nog een presentatie voor maken.

En natuurlijk ga ik regelmatig naar die prachtige kleinzoon Jasper kijken. Hij "doet" het geweldig. Net als zijn super trotse ouders. Mijn eerste babyspulletjes heb ik deze week in huis gekregen. Een Maxi Cosi (?) voor in mei als hij elke dinsdag
bij mij komt logeren. Kijk er al naar uit.

Maar nu iets over de titel:

De wereld is ........ als een spiegel; kijk je er boos in dan kijkt hij boos terug; kijk er optimistisch in en hij kijkt optimistisch terug; kijk er bezorgd in en hij kijkt bezorgd terug; lach ernaar en hij lacht terug.En zo zou ik nog wel even door kunnen gaan.

Dat wil zeggen dat je vaak terugkrijgt wat je zelf uitstraalt. Natuurlijk valt het niet altijd mee. Maar het is wel de moeite waard om elke dag te proberen positief die spiegel in te kijken. Ook al zit je een keertje niet lekker in je vel. Als je de mensen die je tegenkomt goede dag zegt of naar ze lacht of een praatje maakt, kan dat heel veel energie genereren. Energie bij de ander en energie voor jezelf.

Op mijn reis door Nieuw Zeeland, China, Vietnam, Cambodja en Laos gaven juist die momenten mij de kracht en de energie als het een keer wat minder ging.De reacties van mensen op de weblog en via de mail noemde ik weleens; de meest natuurlijke doping. Het voelde goed en het deed goed.
Het zijn de kleine dingen die er toe doen en die er voor zorgen dat je kunt leven en genieten van de momenten.
Dus leef en geniet van de Paasdagen en kijk optimistisch naar de spiegel die "de wereld" heet en die je overal om je heen ziet.

Piet


















  • 01 April 2010 - 13:42

    Hanny En Herman:

    Piet, fijn weer iets van je te horen. Aan Jasper zie je hoe snel de tijd gaat,wat een heerlijk ventje, met zusjesdag gaan we naar hem toe. Hier ook nat en koud, de tuin is al wel in de lente stemming nu het weer nog. Heb je al weer vogeltjes in je voliere? Heel veel lieve groeten uit Gennep.
    Hanny

  • 01 April 2010 - 14:50

    Geldrop:

    Blij weer wat te horen van jou.Wat een lief mooi kereltje is die kleinzoon van je,Trots ben je en dat mag ook. Wij genieten mee.Fijne Paasdagen veel liefs en succes bij je verslagen.Oom Jan en tante Ria.

  • 01 April 2010 - 17:03

    Willemien:

    Van zo'n kleinzoon kun je alleen maar genieten. Wat een plaatje.
    Dus je gaat je reis over een half jaar voortzetten waar je in februari gebleven was? Lijkt een goed plan. We horen de details nog wel.
    Fijne Paasdagen en misschien tot gauw.
    André en Willemien

  • 03 April 2010 - 20:19

    Rianne:

    Hallo Piet, ik zie nog niet bij je lijstje staan, foto boek Jasper. Dat komt er toch ook wel één, want dit zijn ook hele mooie portret foto's! Fijne tijd met alle activiteiten en met je gezin deze paasdagen.
    Hartelijke groeten, Rianne

  • 07 April 2010 - 03:56

    Riek En Tonnie:

    Super foto van Jasper, hoor. Wat is hij gegroeid. Mooi om het hier in NZ te kunnen bewonderen. Dikke groeten vanuit Taupo.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

piet

Beste allemaal, Na 8000 prachtige kilometers door Nieuw Zeeland in 2008/2009 en 6000 facinerende en indrukwekkende kilometers door China, Vietnam, Cambodja en Laos in 2009/2010 begint in november mijn derde fietsavontuur. Deze keer zullen de vele (?) fietskilometers mij leiden door Birma (Myanmar), Thailand, Laos en Nepal. Ik hoop jullie weer regelmatig verslag te doen van al mijn avonturen. Voor nu een lieve leef en geniet groet. Piet

Actief sinds 16 Juli 2008
Verslag gelezen: 477
Totaal aantal bezoekers 1985635

Voorgaande reizen:

10 Juli 2023 - 15 September 2023

Een echt avontuur.

06 Juni 2022 - 10 Augustus 2022

Op een andere manier.

24 September 2018 - 06 September 2019

Voor de tweede keer.

22 November 2017 - 06 Maart 2018

Acht in een?

05 Oktober 2016 - 16 Januari 2017

Naar de andere kant .....

11 September 2015 - 18 December 2015

Rondtrekken door midden Europa met de tent.

16 September 2014 - 17 December 2014

Op weg naar Afrika.

20 Mei 2012 - 24 Januari 2013

"Een lach kent alle talen"

27 September 2011 - 20 Januari 2012

Totaal anders maar .......

27 November 2010 - 27 Maart 2011

Het Vervolg

14 Oktober 2009 - 28 Maart 2010

Een nieuw avontuur

26 September 2008 - 13 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: