De afgelopen dagen - Reisverslag uit Udenhout, Nederland van piet lagarde - WaarBenJij.nu De afgelopen dagen - Reisverslag uit Udenhout, Nederland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

De afgelopen dagen

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

21 Februari 2010 | Nederland, Udenhout

zondag 21 februari 2010

Udenhout

Beste allemaal, dear everyone,

Dear everyone,

Home again. Enjoying my grandson Jasper!!!!!!!!!!
I start this week, to make nice photobooks from my adventure in Azie. So I did that also with my NZ adventure. So I can give this beautiful trip also a place in my live and in my heart.
19 September,Sunday afternoon, you are all welcome in my house for a Azie- party. I celebrate than my return, my birthday and my departure together. So perhaps I see you than.
But follow this weblog because I write more about the adventures and the live now here in Holland. I also try to put photo's on the weblog.
The photo's you see now are from Yvonne en Wim, the two lovely persons I met in China in the beginning. They sent me their photo's and so yhey make also photo's from me. When you are alone it happens not so often that you make photo's from yourself.

For now live and enjoy your live,

Piet

Beste allemaal,

Steeds meer begin ik te beseffen wat een prachtige reis ik gehad heb en wat een thuiskomst. Nog vaak wordt de film automatisch in mijn hoofd afgespeeld.

Maar het mooie van het avontuur in Nieuw Zeeland was dat de reis niet over was toen ik thuis was. Tot nu toe heb ik nog vele fijne contacten met vele mensen uit NZ maar ook uit andere delen van de wereld.
Zo heb ik vanmorgen Cynthia en Geoff, Cisca en Karin (Kipeenvel) via skype gesproken. En dat voelt zo goed.

Bij deze reis dacht ik dat de contacten veel minder zouden zijn. Door de cultuur verschillen, maar zeker door de taal had ik verwacht dat contacten veel minder zouden zijn. Maar ook in deze 4 maanden in Azie heb ik hele fijne contacten opgedaan die nog lang zullen blijven.
Mailtjes, smsjes en zelfs bijna dagelijks telefoontjes uit Azië.

Dat voelt zo fijn en zorgt ervoor dat beide fietsavonturen "levend" blijven. Het geeft ook een fijne invulling van de dagen die zonder mijn Connepon toch wel heel lang zijn en waar ik haar zo intens mis.Zeker nu met die prachtige kleinzoon Jasper.

Maar steeds meer voel ik dat de mooie dingen van weleer een kostbaar geschenk zijn en een blijvende bron zijn van nieuwe kracht en nieuwe vreugde.
De 2 fietsavonturen hebben mij tot nu toe ontzettend geholpen om die bron van nieuwe kracht en nieuwe vreugde te kunnen aanboren.
Ook de mensen in China, Vietnam, Cambodja en Laos hebben mij veel geleerd dat het de kleine dingen zijn die er toe doen. De betoverende glimlachen, zelfs op de vuilnisbelt, doen je beseffen dat er niet zoveel nodig is om je "happy" te voelen.

Bedankt allemaal voor de fijne reacties die ik mocht ontvangen omdat ik OMPA geworden ben. Wat een medeleven!!!!!
Deze week ook 2 dagen met vrienden naar Zeeland geweest, naar de huisjes van Koos en Roos in Oost Kapelle. Wat is "onze" zee met de duinen toch ontzettend mooi. Kijk maar eens op www.heerlijkzeeland.nl.

Misschien weet je nog dat ik de eerste 2 weken in China samen met Yvonne en Wim uit Hilversum gefietst heb. Een fijnere start was niet te bedenken. Toen zijn er ook foto's gemaakt. Deze hebben wij uitgewisseld en zodoende kreeg ik mijzelf ook wat meer te zien. Als je alleen bent, maak je niet zo vaak foto's van jezelf.
Dus ik probeer jullie ook van deze foto's te laten genieten. bedankt Yvonne en Wim!!!!!

De komende weken ga ik aan de fotoboeken beginnen en daar heb ik heel veel zin in. Want dat is de reis nogmaals intens beleven en verwerken.

De datum voor de tweede "Drie in EEN" bijeenkomst
(thuiskomst-verjaardag-vertrek) staat nu ook vast.
Noteer maar in je agenda:

Zondag 19 september van 1 tot 8 uur.

Maar blijf deze weblog maar volgen want er volgt nog veel meer nieuws.

Voor nu leef en geniet van de lente die er aan zit te komen.

Piet

Foto's:
6151/6154: heerlijk nieuw Zeeland. 2 dagen heerlijk ontspannen in de huisjes van Koos en Roos.
6158: Bedankt voor alle fijne reacties bij de geboorte van Jasper.
6163:Geboorte kaartje van Jasper Hart.
117: Een vrouwtje helpen om die zware mand met mest op haar rug te tillen.
244/245/248: De wereld beroemde dokter Hu die mij na onderzoek van mijn verkoudheid afhielp.
280: Componist van de naxi muziek.
310/317:Samen eten langs de weg


nb: De website ziet er iets anders uit als een week geleden. Ik heb de helpdesk gebeld en het probleem proberen ze te herstellen.









  • 21 Februari 2010 - 09:59

    Carmen:

    Heij Piet,

    suc6 met het maken van je fotoboek! Enne.... top hoor: "het vlaggetje van de site heb je in Nederland gezet."

    Groeten uit Esbeek.
    (koffie staat klaar, he)

    Dion & Carmen

  • 21 Februari 2010 - 10:15

    Coby:

    Piet geweldig,al die mooie foto,s,ik mis je verhalen wel een beetje.
    Maar dat komt vast wel weer een keer,dat weet ik zeker,liefs Coby.

  • 21 Februari 2010 - 13:25

    Herman En Hanny:

    Inderdaad wat een mooie foto's, Piet is dat het snauzertje wat bij je loopt waar wij toen naar zijn gaan kijken in de pastorie? Of loopt dat toevallig daar? Hier alles goed, Herman is vandaag sinds lange tijd weer op de fiets gestapt met zijn fietsmaat.
    Ben even bij een vriendin koffie wezen drinken met Max en nu weer thuis.
    Hanny

  • 21 Februari 2010 - 13:28

    Jac Peeters:

    Dag Piet,

    Hier ben ik weer eens!
    Je zult je misschien afgevraagd hebben, of ik nog leef! (Onze Pa vroeg dat vroeger steevast als ik een paar dagen niet bij hem was geweest!)
    Welnu, ik leef nog hoor! En hoe! Tijdens de voorbije weken ben ik ongelooflijk druk geweest met 'van alles en nog wat' (maar niet met Carnaval! daar heb ik alleen de optocht van gezien en daarna een paar pintjes in een lokaal café) Ik zal je besparen om te vertellen waarmee ik dan wel zo druk ben geweest, dat vertel ik je wel als we elkaar eens zien en 'live' spreken. Ik hoop, dat dat er binnenkort toch eens van komt, want het is nu toch wel heeeeeel lang geleden, dat we elkaar 'in het echt' gezien hebben. Maar hoe dan ook, ik blijf je site regelmatig bezoeken hoor! (Als ik 's avonds eens even niet weet wat ik moet gaan doen - wat overigens niet veel voorkomt - laat ik al die fraaie foto's nog eens voorbijkomen. En dan denk ik steeds weer, dat je met de 'portretfoto's' écht iets moet gaan doen. Je gaf zelf gelukkig ook al aan, dat je daarover wilt gaan denken. Zal ik ook doen! Voor nu:
    Hartelijke groeten uit een 'lente-achtig' Hilvarenbeek!
    Jac en Hanneke

  • 21 Februari 2010 - 13:36

    Ad:

    Piet,
    Ik begrijp dat je geweldig geniet van wat je allemaal hebt gezien en beleefd. Onthou, dit komt alle dagen van je verdere leven dagelijks weer boven drijven. Zaken die je vergeten bent komen toch weer terug
    Maar geniet nu eerst maar eeens van Jasper
    De foto's zijn geweldig en laten zien hoe je het beleefd hebt
    Groetjes Ad

  • 21 Februari 2010 - 13:51

    Annemarie:

    Hoi Piet, Idd erg leuk om nu jouzelf eens op de foto te zien, dan lijkt het echter ook al maakt dat niets uit natuurlijk, Ook leuk om te zien dat de foto's die jij maakte nu van een andere kant worden gezien!!!
    GR en tot gauw ergens hier!!!
    En die Jasper is een knapperd zeg!!!

  • 21 Februari 2010 - 14:31

    Riek En Tonnie:

    Zitten nu in Yogjakarta, zien heel veel terug in jouw verhalen, scooters, brommers, ongelooflijk. We zitten in een echt Indonesisch hotel. smorgens met taxi iets gaan bekijken en smiddags relaxen. Kabinet gevallen? 2x goud? Dikke kus van ons

  • 23 Februari 2010 - 14:20

    André:

    Img 6154 mag niet in de portrettengalerij ontbreken, ook al heb je die niet zelf gemaakt!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

piet

Beste allemaal, Na 8000 prachtige kilometers door Nieuw Zeeland in 2008/2009 en 6000 facinerende en indrukwekkende kilometers door China, Vietnam, Cambodja en Laos in 2009/2010 begint in november mijn derde fietsavontuur. Deze keer zullen de vele (?) fietskilometers mij leiden door Birma (Myanmar), Thailand, Laos en Nepal. Ik hoop jullie weer regelmatig verslag te doen van al mijn avonturen. Voor nu een lieve leef en geniet groet. Piet

Actief sinds 16 Juli 2008
Verslag gelezen: 494
Totaal aantal bezoekers 1986212

Voorgaande reizen:

10 Juli 2023 - 15 September 2023

Een echt avontuur.

06 Juni 2022 - 10 Augustus 2022

Op een andere manier.

24 September 2018 - 06 September 2019

Voor de tweede keer.

22 November 2017 - 06 Maart 2018

Acht in een?

05 Oktober 2016 - 16 Januari 2017

Naar de andere kant .....

11 September 2015 - 18 December 2015

Rondtrekken door midden Europa met de tent.

16 September 2014 - 17 December 2014

Op weg naar Afrika.

20 Mei 2012 - 24 Januari 2013

"Een lach kent alle talen"

27 September 2011 - 20 Januari 2012

Totaal anders maar .......

27 November 2010 - 27 Maart 2011

Het Vervolg

14 Oktober 2009 - 28 Maart 2010

Een nieuw avontuur

26 September 2008 - 13 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: