Gezocht? Gevonden? Nee hoor, maar wel ...... - Reisverslag uit Udenhout, Nederland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Gezocht? Gevonden? Nee hoor, maar wel ...... - Reisverslag uit Udenhout, Nederland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Gezocht? Gevonden? Nee hoor, maar wel ......

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg piet

12 April 2009 | Nederland, Udenhout

Beste allemaal,

Daar ben ik weer even. Het is nu eerste Paasdag. Half negen maar ik ben al weer een paar uurtjes op. Genoten in de tuin van de stilte en van het gezang van de vogels. Dat uitslapen lukt mij dus helemaal niet.
Straks naar Amsterdam samen met Bauke en Wouter, Renato en Noortje bij Sjoerd en Madelon brunchen. Kijk ik echt naaruit.

Deze week weer van alles gedaan in de tuin. Nog een grote, vieze klus en dan ligt er alles weer netjes bij. Die grote vieze klus is een vijver na 10 jaar leegmaken en opnieuw vullen en aanplanten.

Maar nu iets over de titel. Veel mensen dachten dat ik "iets" ging zoeken in NZ. En ook nu vragen sommige mensen of ik gevonden heb wat ik wilde zoeken.
Maar beste mensen ik ben niet naar NZ gegaan om daar iets te zoeken. Ten eerste is het gevaar, als je iets zoekt, heel groot dat je het niet vindt. En dan?
Ten tweede zou ik niet weten wat ik zou moeten zoeken.

Maar .... ik heb op deze reis wel heel veel gevonden zonder te zoeken. Ik ben er letterlijk en figuurlijk heel veel tegengekomen. Ervaringen en mensen die ik mijn hele leven mee zal nemen en die mij weer een stukje meer gevormd hebben. Nu ik zo weer een paar weken terug ben ervaar ik dat steeds sterker.
De komende weken zal ik proberen wat van die gevoelens en ervaringen aan het papier toe te vertrouwen.

Voor nu wens ik je hele fijne Paasdagen en leef en geniet van de kleine momenten waar dan ook.

Piet









  • 12 April 2009 - 08:37

    Annemarie:

    Fijne dagen met je gezin!!!
    Groetjes Fam Maas

  • 12 April 2009 - 08:46

    Ans:

    Hallo Piet

    Voor jou ook fijne paasdagen en veel plezier in Amsterdam.

    Groetjes Frank Ans en Daphne Versteijenen

  • 12 April 2009 - 12:27

    Hans:

    Happy Easter Piet!! Ook van Joyce, Jo, Brian en Morgan.


  • 12 April 2009 - 19:08

    Rene:

    Dag Piet,

    ik ben gisteren bij toeval op je weblog gestuit. Heerlijk om te lezen omdat het mijn NZ fietsherinneringen weer tot leven brengt en niet in de laatste plaats voor de geweldige manier waarop je een kijkje geeft in jouw (positieve manier van) leven. Wat doe je het goed, ik heb er bewondering voor. Blijf bewonderen en veel succes met alles.

    groetjes,
    Rene

  • 12 April 2009 - 21:02

    Herman En Hanny Week:

    hoi piet,
    ook vanuit een koud Spanje, we zitten in La Cabrera ongeveer 60 km boven madrid, een zalig Pasen.Wij zijn inmiddels al meer dan 3 weken onderweg met de caravan door Spanje.We hebben zojuist de laatste berichten en foto's gelezen en bekeken.komende vrijdag hopen we thuis te komen.dan zien we elkaar vast wel een keer in de straat.We hebben trouwens in malaga al erg mooi weer gehad en in Barcelona genoten van die mooie stad.
    Tot in udenhout. groeten Herman en Hanny
    P.S. ook toevallig he dat je hermans broer ontmoette in L A.

  • 14 April 2009 - 09:47

    Hanny:

    Hoi broer,de Pasen weer achter de rug, was het leuk bij Sjoerd en Madelon? Gezellig zo met z'n allen! Wij hebben het ook heel lekker gehad,hadden 2de paasdag een feestje in Maren-Kessel, Tante Annie van Ome Gerard vierde haar 85ste verjaardag, was leuk om weer wat familie te zien. Ben met MAX Maren weer eens rondgelopen en even naar het kerkhof. Ik moest de complimenten overbrengen van Riki van Ome Harrie uit Vught en van Gerrie van tante Annie, die hebben genoten van je verhalen over NZ. Nou succes met de vijver, want dat is inderdaad een klus, fijn als het klaar is.
    Groetjes van Herman en mij. Hanny

  • 14 April 2009 - 12:11

    Riek:

    Ja de Pasen is weer voorbij. Je zult het vast leuk hebben gehad in Amsterdam.
    Zaterdag komt Sjoerd en Madlon naar Heesch. Lijkt me leuk. Wij hadden 2e Paasdag een fietstocht met onderbrekingen voor eten en hapjes.Ze hadden deze tocht, 66 km, uitgezet in Belgie (Poppel). Was prachtig. Was van het fietsclubje dat 3 jaar geleden naar Santiago was gefietst. We hadden schitterend weer en het was super.
    Nu weer wat in de tuin gewerkt en morgen ga ik wer lopen. Even naar een collega in Oss heen te terug. Groetjes van je zus Riek

  • 18 April 2009 - 12:51

    Hera:

    Hallo Piet,

    Madeleine vertelde me dat je door NZ gefietst was en dat ik je weblog maar eens moest bekijken. Leuk om de berichten te lezen. En nu hoorde ik van Yvonne een paar dagen terug dat wij schijnbaar hetzelfde plan hebben. Ik wil namelijk eind oktober/ begin november naar Azië vliegen om daar een half jaar te gaan fietsen! Ook in mn eentje. Ik dacht, misschien is het leuk en handig om wat info en ideeën uit te wisselen? Ben benieuwd hoe jij je voorbereid en of je al min of meer een route in gedachten hebt.
    Als je het leuk vindt kun je me mailen: trincula@hotmail.com.
    Succes met alles. Het is héérlijk weer om te fietsen vandaag!

    Groetjes, Hera

  • 23 April 2009 - 01:22

    Lisette Hulme, NZ:

    Hi Piet,
    Nice to see you are still writing a blog on your website.
    Dad had an accident about 3 weeks ago, he rolled the quad motorbike on top of himself and he has fractured his pelvis. So he is on crutches and is 'learning to be patient'. Being such an active person he finds this quite hard at times.
    He cannot walk without crutches yet and has to take life very quietly. He ofcourse is not at work and so sits at home looking and everything that he would like to do.
    But he has been very lucky, it could have been a lot worse.
    The rest of us are all good, it is starting to turn cold here in NZ, we have had the first few frosts already, but usually beautiful days follow.
    The shed that you helped build at our place is finished and I have painted most of it.
    I still have 2 top coats to go and then it will look good next to the house. Our firewood is all moved in for the winter and the implement side of the shed has also been moved in. I will send some photos once it is all done.
    Anyway, I'd better go.
    will write again soon.
    Groetjes, David & Lisette.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Udenhout

piet

Beste allemaal, Na 8000 prachtige kilometers door Nieuw Zeeland in 2008/2009 en 6000 facinerende en indrukwekkende kilometers door China, Vietnam, Cambodja en Laos in 2009/2010 begint in november mijn derde fietsavontuur. Deze keer zullen de vele (?) fietskilometers mij leiden door Birma (Myanmar), Thailand, Laos en Nepal. Ik hoop jullie weer regelmatig verslag te doen van al mijn avonturen. Voor nu een lieve leef en geniet groet. Piet

Actief sinds 16 Juli 2008
Verslag gelezen: 767
Totaal aantal bezoekers 1985610

Voorgaande reizen:

10 Juli 2023 - 15 September 2023

Een echt avontuur.

06 Juni 2022 - 10 Augustus 2022

Op een andere manier.

24 September 2018 - 06 September 2019

Voor de tweede keer.

22 November 2017 - 06 Maart 2018

Acht in een?

05 Oktober 2016 - 16 Januari 2017

Naar de andere kant .....

11 September 2015 - 18 December 2015

Rondtrekken door midden Europa met de tent.

16 September 2014 - 17 December 2014

Op weg naar Afrika.

20 Mei 2012 - 24 Januari 2013

"Een lach kent alle talen"

27 September 2011 - 20 Januari 2012

Totaal anders maar .......

27 November 2010 - 27 Maart 2011

Het Vervolg

14 Oktober 2009 - 28 Maart 2010

Een nieuw avontuur

26 September 2008 - 13 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: