Bij leven en welzijn - Reisverslag uit Udenhout, Nederland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Bij leven en welzijn - Reisverslag uit Udenhout, Nederland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Bij leven en welzijn

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg piet

05 April 2009 | Nederland, Udenhout

Beste allemaal,

Het heeft even geduurd maar daar ben ik dan weer. Heerlijk in de tuin gewerkt. En dat was echt een hele klus. Drie volle aanhangwagens snoeihout naar de stort gebracht. Maar het was heerlijk weer.
Ook deze week weer bijna 200 km gefietst. En het fietsen gaat mij 's morgens vroeg het beste af. Om half 7 is het soms nog echt koud maar om zo vroeg door de duinen te fietsen is echt een genot.

De contacten met NZ zijn nog steeds intens en dat voelt goed.
Deze week heeft Marianne de laatste 9 verhalen van mijn website vertaald. Deze stuur ik deze week via de mail naar wel 40 adressen in het buitenland. Zo hebben alle mensen die ik op mijn tocht ontmoet ook een overzicht van mijn reis. Marianne bedankt en ik laat de reacties wel lezen.

Langzaamaan begin ik te wennen dat ik mijn tijd helemaal zelf in moet vullen. Elke dag zeg ik tegen mijzelf dat dingen niet meteen klaar hoeven te zijn.
Je moet ook kijken dat je van al die "vrijheid" niet onrustig wordt. Ik probeer er daarom een vast patroon in te krijgen.
Maar het alleen zijn komt toch wel heel dichtbij.
Gelukkig heb ik de foto's die ik, als het weer minder is, aan het uitzoeken ben. Een hele klus om te selecteren voor het eerste fotoalbum. Dat gaat nog weken duren maar dat vind ik alleen maar fijn.
Als ik de beste foto's uitgezocht heb ga ik aan het fotoboek beginnen. Ik weet hoe ik het wil hebben en met behulp van Pierre zal dat ook nog wel gaan lukken, denk ik.

Maar nu iets over de titel van dit verhaal.
Bij leven en welzijn klinkt misschien wat zwaar maar het zijn wel 2 belangrijke zaken als iets aan het plannen bent voor de (naaste) toekomst. Want morgen kan het anders zijn.

Maar een doel moet je hebben, vind ik. Daarom heb ik op de fiets aan NZ al aan een volgend avontuur gedacht.
De reis naar Nieuw Zeeland was een hoogtepunt en eenmalig. Deze reis zal mij mijn hele leven bijblijven.
Ik wil deze reis ook als iets heel kostbaars bewaren. In mijn hoofd en in mijn lijf.

Dus wil ik in het najaar naar landen met een totaal andere cultuur. Een avontuur dat ik niet met NZ kan en wil vergelijken want dan doe ik beide avonturen/reizen te kort.

De bestemming zal hoogstwaarschijnlijk Azie gaan worden.
Landen zoals Maleisie, Thailand, Laos, Cambodja en Vietnam spreken mij enorm aan. Het lijkt mij een uitdaging om daar in je eentje rond te fietsen en te genieten van de mensen en hun cultuur.
Ik heb de boeken al in huis en ben al reisverslagen aan het verzamelen van andere fietsers die daar rondgetrokken hebben.
Dit avontuur vergt meer voorbereiding en dat vind ik nu ik genoeg tijd heb alleen maar fijn.

Natuurlijk ga ik daar weer verslag van doen en hoop ik dat jullie mij allemaal weer gaan volgen want dat voelde goed.

Beste allemaal, ik probeer jullie de komende maanden ook mee te nemen in de voorbereiding van dit nieuwe avontuur maar nu zit ik nog middenin het nagenieten van NZ. En ook van dat nagenieten wil ik jullie op de hoogte houden.

Ik zeg nu niet tot morgen maar tot de volgende week want dan horen jullie zeker weer iets van mij.

Voor nu leef en geniet van elk moment van de dag want als je wilt is er altijd wel iets om je heen om van te genieten.

Piet

• 05 April 2009 - 09:26

Annemarie:

Hoi Piet,
    Het is goed je in het dorp tegen te komen en TOCh kun je zien dat het anders is, tis net of je zo uit NZ naar hier bent gefietst!!!!! Leuk om dit te blijven volgen!!!
    Groetjes Fam, Maas

• 07 April 2009 - 07:25

Riek:

Zit even achter de computer in /frankrijk. Mooi verhaal hoor. Ga zo door. Hier alles oke. Prachtig weer. Alle dagen in de zon gelegen en veel gelopen en ook een beetje gewerkt.
    Groetjes van ons viertjes.

• 07 April 2009 - 22:46

Jac Peeters:

Dag Piet,

Ja je hebt weer gelijk! Er is inderdaad altijd wel iets om je heen om van te genieten. Vandaag bijvoorbeeld! Het is vandaag - nou ja,de dag is eigenlijk al voorbij - precies drie jaar geleden dat Hanneke en ik onze huwelijksdag vierden! Drie bewogen, maar mooie jaren! Maar er is nog veel meer om van te genieten hoor! Met de kinderen gaat het goed, op school en met de koren ... deze week: Goede Week met heel bijzondere vieringen. En intussen oefenen we voor 3 mei, dan zingen we om 12.00 uur in een (waarschijnlijk) volle Sint-Jan in Den Bosch. Allemaal dingen om van te genieten! En ... ik geniet er ook van als ik lees dat jouw reis naar Nieuw-Zeeland je echt goed heeft gedaan! Het is er nog niet van gekomen je te bellen, maar een dezer dagen kun je me aan de telefoon verwachten hoor! (Ik had het op school al willen doen, maar ja ... je nummer!!! 5112064 en 5111692 ken ik uit mijn hoofd, maar je nieuwe nummer nog niet ...)
    Groeten uit Hilvarenbeek!
    Jac en Hanneke.

• 08 April 2009 - 20:10

Ine:

We kunnen je ook nu gewoon blijven volgen??
    Wat blijf je toch een druk baasje Piet en wat zijn je dagen lang, 's morgens om 6.oo uur je bed al uit, draai je nog een keer lekker om Piet!
    Met Pasen gaan we voor enkele dagen met de caravan naar Ootmarsum en volgend weekend met de vriendenclub weg, waarheen is nog een verrassing. Eind april gaan we voor 2 weken naar Frankrijk, dus de vooruitzichten zijn veel belovend. We hopen ook jou binnenkort weer eens te zien, we moeten snel iets afspreken.
    Lieve groet Marcel & Ine