Daar ben ik weer - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Daar ben ik weer - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Daar ben ik weer

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg piet

17 Maart 2009 | Nieuw Zeeland, Wellington

Beste allemaal,

Daar ben ik weer in dat mooie Udenhout. Maar daarvoor heb ik een flinke afstand moeten overbruggen.

Vrijdag 13 maart om half 7 vertrok ik met een shuttle naar het vliegveld in Auckland. Om kwart voor 11 vertrok Air New Zealand naar Los Angeles.
Maar voordat ze mijn fiets bij de douane doorlietem moest er nog een speurhond opgeroepen worden om mijn fietsdoos te inspecteren. Maar na een uur kon ik met een gerust hart uit gaan kijken naar de thuisreis. Je weet va te voren dat het een lange zit gaat worden dus daar stel je je op in.
Om 11 uur gingen wij de lucht in voor een vlucht van 10696 km naar Los Angeles. Wij deden daar 11 uur en 28 over. Wat slapen, wat tv kijken en met je "buren" praten. Vrijdagmiddag om half 3 kwamen wij daar aan.
In Los Angeles werd alles weer heel streng gecontroleerd en om 10 voor 5 gingen wij de lucht in op weg naar Londen. Met een vaartje van net over de 1000 km per uur werden de 9567 km in 9 uur en 45 minuten afgelegd.
De aankomst was om kwart voor 10 in de ochtend van 14 maart. 12 uur terug in de tijd gevlogen.
Toen nog naar Amsterdam maar dat is dan nog maar een gooi ver. Om kwart over 3 kwamen wij daaraan. Nog even wachten en dan kon ik mijn familie en vrienden weer in de armen sluiten.
Wat een geweldige ontvangst. Levensgrote foto's een prachtig spandoek en vele warme knuffels. Samen natuurlijk iets drinken op Schiphol en ondertussen regelde Roel een busje om de fiets naar huis te brengen.

Echt moe was ik niet en het werd nog een hele gezellige avond. De bomen waren versierd met ballonnen en met grote letters " WELKOM THUIS" op de garage deur. Super Anouk en Roel. Meteen door het super nette huis gelopen en toen met zijn allen, jawel hoor: frites, frikandellen speciaal en kroketten. Heerlijk na zo'n lange tijd. Daarna nog even naar Conny en daarna naar bed.

Zondagmorgen samen met Bauke en Wouter ontbeten en gezellig gekletst.

Samen naar Anouk en Roel gelopen voor een kopje soep en toen werd ik onverwachts meegenomen naar de geweldige ruimte van Koos en Roos. De vriendenclub was weer compleet aanwezig en het voeld weer meteen als vanouds.
Om 8 uur naar huis en dan kun je in je eentje al die indrukken weer een plekje gaan geven.

Maandagmorgen al weer om 6 uur op en om 7 uur zat ik al op de fiets voor de grote duinenronde van zo'n 30 km. Je moet je er even toe zetten maar dan is het heerlijk om zo helemaal alleen 's morgens vroeg door de duinen te fietsen.

Ik heb mij in ieder geval voorgenomen om dat minstens 4 tot 5 keer per week te doen om dat heerlijke fitte gevoel dat ik in NZ opgebouwd heb vast te houden.
Daarna een lijstje gemaakt wat ik allemaal zou gaan doen de komende dagen. Ik ben zo'n halve dag bezig geweest om weer een internet en telefoonaansluiting te krijgen. Maar zo eenvoudig is dat niet en over ruim een week hoop ik de aansluiting te hebben. In de tussentijd zit ik bij vrienden aan de computer de mail te beantwoorden en dit verslag te schrijven.

Het is nu dinsdagmorgen en heb zojuist de duinenroute weer gefietst. Vandaag weer verder met allerlei kleine klusjes en bezoekjes.

Een jet-lag heb ik denk ik niet gehad, want ik voel mij niet anders dan anders.

Zo beste allemaal, nu zijn jullie weer een beetje op de hoogte van de eerste dagen hier in Udenhout.
De komende dagen vertel ik nog meer over de reis, dus kijk zo af en toe maar eens op deze site.

Leef en geniet,

Piet



















  • 17 Maart 2009 - 09:34

    Hans:

    Gelukkig ben je weer veilig thuis aangekomen. Ik zal je reisverslagen wel gaan missen. Je bent op plekken in NZ geweest waar ik, nu als rechtgeaarde Kiwi, nog niet geweest ben. Zo te lezen heeft me je wel gemist in Udenhout. Fijn dat te lezen. Ik blijf zeker je site volgen want ik ben reuze benieuwd hoe je de eerste tijd door gaat komen. Groetjes,


  • 17 Maart 2009 - 16:45

    Herman:

    Hallo piet,
    erg fijn te weten dat je weer in veilige haven bent beland. Ik heb de verhalen en de mooie ontmoetingen met al die verschillende mensen met boven normale belangstelling gevolgd,bijna elke avond was er iets te beleven op je site, ik denk dat ik dat ga missen maar voor jou moet het helemaal een omschakeling zijn dat kan bijna niet anders.
    Je conditie op pijl houden is natuurlijk een goeie keus dat doe ik ook ,zondag nog honderd kilometer gefietst en morgen belooft een mooie dag te worden, dus fietsen en waarschijnlijk ook voor jouw veel plezier en tot gouw, groeten Herman

  • 17 Maart 2009 - 16:57

    Jac Peeters:

    Dag Piet,
    Welkom in het Brabantse land! Wat heb je toch een hoop energie om meteen de 'fietsdraad'weer op te pakken! Welke grote duinenronde doe je elke morgen? De mountainbike-route??? Of blijf je op de harde weg? Mooi, dat je op de site blijft schrijven. We zullen dus blijven kijken en lezen. Komen er ook weer foto's bij?
    Groeten uit Hilvarenbeek,
    Jac en Hanneke

  • 17 Maart 2009 - 18:02

    Alehendrik:

    Welkom thuis Piet, we hebben je de afgelopen maanden steeds gevolgd,er waren zelf fotos die wij herkenden waar wij ook zijn geweest.Een hele fietstocht je kan nu ook zoo de Elfstedentocht fietsen.De groetjes van ons uit Friesland.

  • 17 Maart 2009 - 18:10

    Joop En Corrie:

    Hallo Piet,
    Wat fijn om te lezen dat je weer veilig en heelhuids terug bent.(de-als-het-allemaal-maar-goed-gaat-gedachten want die waren er ook tijdens je reis). Wij hopen dat je dit geweldige gevoel van gastvrijheid en vrijheid zo lang mogelijk zult vasthouden. Bagage: Je hebt veel meegenomen, veel afgegeven, veel achtergelaten en er kilo's positieve energie voor teruggekregen:well done !! Ook jij THANKS voor die berichten allemaal. We hebben ze met veel plezier gelezen. Dat zoveel mensen met je meeleven (all over the world) moet wel een intens gelukkig en dankbaar gevoel geven. Piet, welkom thuis in Udenhout-city, Holland Europe. Tot mails/ziens.

  • 18 Maart 2009 - 08:31

    Riek:

    We gaan gewoon doorzie je wel. Het was zondag ook erg gezellig.Wat een thuiskomst.
    Vrijdag hebben we zusjesdag, dus zullen we Conny in onze gesprekken beslist niet vergeten.
    We gaan met z'n allen nar Coby in Ede.
    Wil anders, is het maar saai zonder mijn verhalen he, het is toch al een beetje afkicken wonne.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

piet

Beste allemaal, Na 8000 prachtige kilometers door Nieuw Zeeland in 2008/2009 en 6000 facinerende en indrukwekkende kilometers door China, Vietnam, Cambodja en Laos in 2009/2010 begint in november mijn derde fietsavontuur. Deze keer zullen de vele (?) fietskilometers mij leiden door Birma (Myanmar), Thailand, Laos en Nepal. Ik hoop jullie weer regelmatig verslag te doen van al mijn avonturen. Voor nu een lieve leef en geniet groet. Piet

Actief sinds 16 Juli 2008
Verslag gelezen: 437
Totaal aantal bezoekers 1985661

Voorgaande reizen:

10 Juli 2023 - 15 September 2023

Een echt avontuur.

06 Juni 2022 - 10 Augustus 2022

Op een andere manier.

24 September 2018 - 06 September 2019

Voor de tweede keer.

22 November 2017 - 06 Maart 2018

Acht in een?

05 Oktober 2016 - 16 Januari 2017

Naar de andere kant .....

11 September 2015 - 18 December 2015

Rondtrekken door midden Europa met de tent.

16 September 2014 - 17 December 2014

Op weg naar Afrika.

20 Mei 2012 - 24 Januari 2013

"Een lach kent alle talen"

27 September 2011 - 20 Januari 2012

Totaal anders maar .......

27 November 2010 - 27 Maart 2011

Het Vervolg

14 Oktober 2009 - 28 Maart 2010

Een nieuw avontuur

26 September 2008 - 13 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: