168/168. THANKS. 8014. - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu 168/168. THANKS. 8014. - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

168/168. THANKS. 8014.

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg piet

13 Maart 2009 | Nieuw Zeeland, Auckland

Beste allemaal,

De laatste dag van het geweldige avontuur is aangebroken. Maar deze reis, dit avontuur zal nooit eindigen. In mijn lijf en in mijn hoofd zal deze reis nog elke dag terugkeren. Deze belevenis zal zelfs een stukje de rest van mijn leven mee gaan bepalen.

Maar nu eerst even terug naar gisteren.Gisterenmiddag naar Benedicte gefietst en samen met de auto, Benjamin in het kinderdagverblijf opgehaald. Daarna meteen doorgereden naar een prachtig gedeelte van Auckland. Het westen van Auckland is werkelijk schitterend. Wat een prachtige baaien, bossen en stranden met zwart zand.
Eerst even naar een informatiecentrum geweest en daarna naar het strand gereden. Met Benjamin boven op mijn schouders door de duinen en hier een paar uur langs het water gelopen. Om 6 uur papa Arnaud opgepikt en zijn wij heerlijk uit eten gegaan. Een laatste kopje thee en toen afscheid genomen van "mijn" jongste backpacker.10 km door donker Auckland terug naar Bamber House en naar bed want morgen gaat het inpakken beginnen.

Nog even een reactie op het verhaal van gisteren. Ik wist Bauke, dat jullie zouden reageren. Maar wees niet bang, het tuintje van jullie kom ik zeker een goede voorjaarsbeurt geven.
En Wil ik wil en kan zeker niet om jou heen. Dus de Pickwick thee en Lingo zal in huize Broos plaatsvinden. En de andere vaak onverwachte kopjes thee bij Marianne en Pierre.
En .... hoe zit het met de mannenclub op zaterdagmorgen?
Maar Wil die geheugentraining bij mijn zus zal ik wel in gedachten houden. Je weet maar nooit. (Beste Wil en Bauke, ik heb de correcties in de lijst aangepast.)

De stand op mijn teller is bij

8014 kilometer !!!

stil blijven staan.

THANKS

8014 geweldige kilometers, met een overweldigende natuur en met veel overweldigende mensen die ik daar heb mogen ontmoeten.
Al deze mensen wil ik ontzettend bedanken want zij hebben deze reis
onvergetelijk gemaakt, zij hebben deze reis van zoveel warmte voorzien, zij hebben deze reis zoveel meer inhoud gegeven.

THANKS

Wat ik ook niet verwacht had, zijn de heel veel en heel warme reacties op de website, op mijn email, de smsjes en de telefoontjes. Zij zijn/waren de natuurlijke doping voor deze reis. Zij zorgden ervoor dat ik zonder moeite elke dag probeerde een verslag te schrijven. Maar ik wil ook de vele, vele mensen bedanken die mij wel gevolgd hebben maar niet gereageerd hebben. Ruim over de 100.000 !!!!!pageviews. Daar krijg ik spontaan Goosebumps van.

THANKS

Maar vooral wil ik Roel en Anouk, Pierre en Rinus en Ursula en mijn buren bedanken. Want als je ontspannen en zonder zorgen je huis en je vogels voor een half jaar achter kunt laten dan is dat goud waard.

De post, de planten in huis, elke week een of twee keer door het huisje lopen, de financien, bij Renato klusjes in zijn huis doen, het kaarsje op het graf bij Connepon brandend houden, en nog veel meer dingen die jullie in de gaten hielden, de telefoontjes op zondagmorgen om alles door te nemen en ga zo maar door. In een woord Roel en Anouk:

THANKS

Pierre en Rinus ontzettend bedankt voor het verzorgen van de vogels. En met deze winter was dat extra veel. Vaak 3 keer op een dag naar de vogels om hen van vers water te voorzien. En dan het bestrijden van de muizen. Ook voor jullie:

THANKS

Bij mijn afscheid van de Wichelroede kreeg ik van Ursula een fijn en orginaal cadeau. Zij zou tijdens mijn afwezigheid er voor zorgen dat er een half jaar lang 3 witte verse roosjes bij Connepon op het graf zouden staan. Ursula

THANKS

Ik weet ook dat mijn buren mijn huisje elke dag extra in de gaten gehouden hebben. Hartelijk dank fijne buren.

THANKS

Dank ook aan mijn zussen en broer. Zoals zij meegeleefd hebben is ongekend. Ook Yvonne, Peter, Fabienne en Madeleine (die nu in Argentinie rondtrekt) en oma leefden enthousiast mee.
En niet te vergeten Marcel en Ine en Andre en Willemien, vrienden van het eerste uur.

THANKS

Dank ook aan mijn 6 kanjers, Renato, Bauke en Sjoerd met hun Noortje, Wouter en Madelon. Zij hebben mij vooraf bij het idee en de reis ontzettend gesteund met hun enthousiasme. En als grote verrassing de geweldige ontmoeting met Bauke en Wouter en hun "Hee oude man kan het niet wat harder". Nog vaak klinken deze woorden door mijn hoofd.

THANKS

Ik weet ook dat ik zonder geheugentraining van mijn zus zeker mensen vergeten ben en tegen hen zeg ik ook:

THANKS !!!!!!!!!!!

Beste allemaal, Dit worden de laatste zinnen vanuit NZ maar zoals ik al een keertje gezegd heb, blijft de website in de lucht want ik heb nog meer te vertellen.

- Over de hoogtepunten
- Over het fietsen. gevaarlijk? niet gevaarlijk ? en fietstips
- Over mijn persoonlijke ervaringen, wat de reis met me gedaan heeft, wat ik geleerd heb, waarin ik nog meer bevestigd ben en ...
- Over het vervolg van de mensen en andere contacten die ik op deze reis ontmoet heb. Ook wil ik stukjes van hun prachtige reacties plaatsen.
- En op de fiets heb ik reeds na zitten denken over een nieuw avontuur. Bij leven en welzijn tenminste. Daar krijgen jullie zeker binnenkort meer over te lezen.
- En ik maak op deze website een datum bekend voor een BBQ. Ik heb geen cadeautjes gekocht maar wil in de zomer iedereen die wil, mee laten genieten van mijn reis en bedanken met een samenzijn rondom een BBQ in de Wilgenlaan 6.

En nu ga ik INPAKKEN.

Warme groeten en leef en geniet,

Piet

De laatste foto's vanuit NZ.

- Foto's van Benedicte en Benjamin op het strand
- De cabin waar ik de laatste 10 dagen in geslapen hab.
- De fiets klaar voor vertrek.

• 12 Maart 2009 - 20:24

Monique IJpelaar:

THANKS...THANKS...THANKS... dat ik mocht genieten van jouw fantastische reisverhalen. Zoals ik je al eerder privé heb gemaild is het een echte verslaving geworden om 's ochtends meteen mijn email te openen en te kijken of je een nieuw bericht hebt geschreven. Gelukkig ga je thuis verder met deze site dus hoef ik niet af te kicken...
    Lieve Piet, ik wens je een hele goede en voorspoedige terugreis toe en tot weerzien in het brabantse.

• 12 Maart 2009 - 21:25

Riek:

De laatste groet uit Heesch voor je vertrek. Broer het was enorm leuk om je verslagen te lezen. Wij gaan volgend jaar, 40 jaar getrouwd, ook weer naar NZ, maar we zullen nooit beleven wat jij hebt meegemaakt. Misschien kan ik nog mensen bezoeken die jij opgeeft. We horen het wel. Goede reis, thanks for all, tot zaterdag op Schiphol.
    Tonnie en Riek

• 12 Maart 2009 - 22:32

Fam.Maas:

Piet goede reis. Het lijkt me nog het moeilijkst waar je moet beginnen bij thuiskomst, behalve naar Conny gaan dan. ALtijd brandde het kaarsje en al kon ik het op die afstand niet voelen, de warmte straalde eraf!!!!
    En dan denk ik dat het lang duurt voor je thuis komt want volgens mij wil IEDEREEN je even aanspreken!!!
    TOT GAUW!! Groetjes Annemarie Marcel en de kids

• 13 Maart 2009 - 08:52

Maryvon Putman:

Dag Piet,
    Je bent onderweg naar huis, denk ik. Ik laat je nog even weten dat van die 100.000 page views er dagelijks eentje van mij was. Grappig om te merken hoe verslavend het was om je te volgen, terwijl ik toch op enige afstand in jouw leven sta. Ik vind het heel bijzonder, wat je hebt meegemaakt en hoe je dat allemaal ervaart. Maar dat heb je natuurlijk allemaal te danken aan wie je bent...

Als je dat hele lijstje hebt afgewerkt dat ik zag, wip je dan ook nog een keer bij Hoppenbrouwers binnen voor een kop koffie?

Groetjes
    Maryvon

• 13 Maart 2009 - 16:16

Coby:

Piet welkom thuis,ik heb genoten van je verhalen.
    Het zal wel even wennen zijn,maar er zullen nog wel meer reizen volgen.
    Een dikke pakkerd van je zus,liefs Coby.

• 13 Maart 2009 - 21:25

Anja:

I think we are all thanking you for letting us come along with you on your wonderful adventures. Here is wishing you a safe trip back and a big welcome home for you. We hope to see you in May when we will be in Nederland.
    Groetjes en hopelijk tot siens
    Anja and Tony

• 14 Maart 2009 - 09:05

Tineke Van Esch:

Hallo Piet,
    Na een hopelijk voorspoedige reis naar huis zal dit avontuur ten einde zijn. Jammer voor jou en ook een beetje voor ons, de lezers van je prachtige reisverhaal. We begrijpen dat je verhaal nog even doorloopt na thuiskomst en dat is wel erg leuk. Welkom in het jou zo vertrouwde Udenhout en we zien elkaar vast weer. Groetjes Tineke en Bart

• 14 Maart 2009 - 12:17

Jac Peeters:

De laatste dag van een groot avontuur, want dat was het! Ik heb geprobeerd je te blijven volgen, Piet, maar ... de laatse maanden is me dat minder gelukt ... ik vertel er je bij gelegenheid wel over ... Wat zal het weer wennen zijn in ons kikkerlandje, jongen! Maar ... je komt wel in het goede jaargetijde terug. De lente dient zich hier aan ... werk genoeg voor jou heb ik her en der opgevangen! Goede terugreis en graag tot binnenkort! Jac en Hanneke

• 14 Maart 2009 - 13:23

Ad En Marianne :

Welkom thuis Piet!

• 14 Maart 2009 - 22:33

Willemien En André:

Thanks for your nice story!!

Save trip home!!

Ook wij hebben geweldig genoten van je prachtige avontuur!

• 15 Maart 2009 - 19:12

Jane:

Wanneer je dit leest ben je ongetwijfeld weer terug in Udenhout, vol van belvenissen en met 1000 verhalen. Als de grootste storm geluwd is en je je ritme een beetje gevonden hebt, zou ik het leuk vinden om eens af te spreken.
    Heel veel groeten,
    Jane

• 16 Maart 2009 - 07:27

Erik En Monique:

Hee!

Een goede reis gehad? Fijn om je gesproken te hebben!
    Succes met alles wat je gaat doen!

Groetjes, Erik en Monique uit Bamberhouse

• 16 Maart 2009 - 09:51

Hanny:

Wat was het fijn om je afgelopen zaterdag weer terug te zien op Schiphol.Je zag er goed uit en het straalde van je af hoe geweldig je deze reis hebt ervaren. Je hebt al een beetje verklapt dat het wel een vervolg zal krijgen, maar voorlopig blijf je lekker in de buurt. Geniet van al die mensen die blij zijn dat je erweer bent.
    Herman en Hanny

• 16 Maart 2009 - 10:56

Riek:

Weerzien was toppie.
    Jou in 60 jaar niet zo heftig beleefd als het laatste half jaar. Ik mis het smorgens al. Maar alles went.
    Gisteren en zaterdag een mooi weerzien.Uren kunnen we naar je verhalen luisteren, ook al hadden we er al veel over gelezen.
    Nogmaals welkom thuis en geniet ook weer van deze tijd.
    Groetjes Tonnie enRiek

• 16 Maart 2009 - 16:07

Fam Maas:

En laat gauw iets horen op de site want zo kunnen wij niet afkicken van de laatste belevenis>>> De Thuiskomst!!!! Ik zag al de ballonnen en versiering op het huis, maar eh HOE IS HET NU?!?!?!

GROETJES FAM MAAS

• 16 Maart 2009 - 18:06

Zr.Paulino:

Dag Piet. Welkom thuis!
    en Proficiat dat je je reisplannen zo goed - gezond en met fijne ontmoetingen hebt kunnen volbrengen.
    Ik vond het leuk je elke dag zo te volgen! Nu maar de spieren even wat rust gunnen en dan er weer tegenaan met je volgende plannen...? De allerbeste wensen voor de toekomst en veel succes met alles. Groetjes van Zr. Paulino.

• 16 Maart 2009 - 21:54

Iner & Marcel:

Welkom thuis..........

Goed te vernemen dat je er weer bent Piet! Wij kunnen niet wachten tot die BBQ en zijn natuurlijk opnieuw benieuwd naar wat er komen gaat.
    Hopelijk zien we elkaar snel weer.

Liefs en groetjes

Ine & Marcel