Wat statistische gegevens - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Wat statistische gegevens - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Wat statistische gegevens

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg piet

07 Maart 2009 | Nieuw Zeeland, Auckland

Beste allemaal,

Dag 163/168. Zaterdag 7 maart.

Bij jullie begint het weekend en hier zit ik al om half 11 achter de computer voor de beloofde statisctische gegevens. Het weer is alweer een stuk rustiger geworden.

Gisterenavond nog heerlijk gaan eten en daarna met enkele Back Packers naar een film gekeken. Om kwart over 10 naar bed en redelijk geslapen want er is een mug behoorlijk aan het werk geweest. Ik tel al gauw zo'n 20 van die rode bulten.
Om 11 uur vertrek ik naar de papa en mama van de jongste Back Packer die ik ontmoet heb. Benjamin. Hij kon toen net lopen.
Daarna weer terug en dan om half 6 naar de rugbywedstrijd. Kijk er wel naar uit. Gisteren nog een T-shirt gekocht van de All Blacks.
Gisteren ook naog naar een bikestore geweest. Want voor de terugreis heb ik een hele grote fietsdoos nodig. Ze gaan het probereb te regelen. Zo zie je dat de voorbereidingen voor de terugreis vanzelf beginnen.

Een berichtje voor Stijn, Pepijn, Sanne en Milou:
Natuurlijk kom ik een keer naar jullie speelplaats kijken. Een goed initiatief van jullie. Ik ben benieuwd maar eerst nog een paar dagen in dit prachtige land en dan weer terug naar een ook prachtig Nederland.

En nu een aantal statistische gegevens. Nog niet alles is helemaal afgerond maar de exacte getallen zullen hier niet zover vanaf liggen.

HET AANTAL KILOMETERS DIE IK GEFIETST/GELOPEN HEB:

8000 KILOMETER !!!!!!!

Het juiste aantal geef ik donderdag door. Maar nu zit ik op de 7900 km. Als het weer redelijk blijft komen daar nog wel een 100 km bij.
Van deze 8000 km hebik er vooral in het begin, ik denk zo'n 40 km bergop gelopen/geduwd.

Er waren van de 168 dagen zo'n 108 fietsdagen. Dat wil zeggen zo'n:
De andere 60 dagen heb ik hele korte afstanden afgelegd of helemaal niet gefietst.

74 km per fietsdag

De langste fietstocht was van Taupo naar Napier. 150 km op een dag met zware beklimmingen. Ook de weg van Napier naar Gisborne was een pittige met vele steile beklimmingen en een lengte van over de 100 km.

HET AANTAL PAGEVIEWS OP MIJN WEBSITE:

Tot nu toe:

97362 pageviews !!!!!

Ook hier krijg ik Goosebumps van. Niet te geloven hoeveel keer de verhalen en de foto's bekeken zijn.


HET AANTAL BERICHTEN DIE BIJ MIJ AANGEKOMEN ZIJN;

Er zijn tot nu toe:

1760 mailtjes binnengekomen

En ik heb er tot nu toe:

793 verzonden

Ook heb ik ontzettend veel smsjes en telefoontjes binnengekregen en verzonden. Naar schatting toch gauw een 300.

WAAR HEB IK ZOAL GESLAPEN;

1 x op de airport in Auckland

3 x in mijn tent !!!!!!!!

5 x in een Bed en Breakfast

49 x bij hele lieve mensen in huis uitgenodigd en daar gegeten en geslapen

110 x in een Back Packer Accommodatie. Dat kan zijn in een dormroom met 6 tot 10 mensen. In een shared room with 4 mensen, in stapelbedden, in een cabin of in een single room.

In totaal heb ik in zo'n 120 verschillende bedden geslapen. Zachte, harde, hele zachte, hele harde,

De tent en al de kookspullen heb ik 3 x gebruikt. 8000 km heb ik deze spullen op mijn tocht meegenomen door NZ !!!!!!
Maar met Bauke en Wouter werden het toch 3 onvergetelijke nachten in de tent!!!!

DE ADRESSEN DIE IK IN NZ "OPGEDAAN" HEB;

Ik heb zo'n 19 adressen waar ik nu nog regelmatig contact mee heb. Het waren en zijn wondermooie contacten geworden. Ik heb er in totaal 49 x geslapen en gegeten. Het waren echte Goosebumps ontmoetingen.

Maar er waren meer contacten:

Ik heb nog steeds contact met 15 meestal jonge back Packers uit Duitsland, Engeland, Zuid Afrika, Zwitserland en Nederland.

Ik heb verder nog 31 adressen waar ik regelmatig een mailtje naar zal versturen en wie weet nog eens ga bezoeken.

Ook zomaar spontaan langs de weg ontstonden zo'n 11 ontmoetingen en contacten.

Zo zie je dat het een echte reis is geworden met een mooi land maar vooral met mooie, gastvrije mensen.
Ik heb ze ook allemaal uitgenodigd in mijn huis. In jullie komt de eerste gast al aan.

(In een van de volgende verslagen vertel ik in het kort meer over deze ontmoetingen)

ADVENTURES

Ik heb niet alleen gefietst maar ook aan ruim 30 adventures meegedaan.
Maar daarbericht ik je ook een andere keer wat meer over.

"MIJN TROUWE VRIEND; DE FIETS"

Niet te geloven en zeker niet met zoveel glas op de weg en met zoveel bagage (ruim 35 kg) maar ik heb NIET EEN !!!!!!! lekke band gehad. En verder ook geen andere mankementen. Alleen na 6000 km een buitenachterband vervangen en achter de remblokjes vervangen.

EEN COMPLIMENT VOOR:

mijn KOGA MIYATA-globe traveller


AFGEVALLEN:

Ik woog toen ik vertrok zo'n 97/98 kg.
Nu weeg ik zo'n 84/85 kg.
Kan het precies zeggen als ik mij thuis op dezelfde weegschaal weeg.

HOOGSTE EN LAAGSTE SNELHEID;

Ik heb een keer met bibbers 72,6 km gereden en bergop voordat ik bijna omviel 3,6 km.

ETEN en DRINKEN

Ik heb vele, vele liters water gedronken en vele liters Powerade. Dit was natuurlijk afhankelijk van het weer.

Ik heb vele bananen en ander fruit gegeten maar ook vele mueslibars en chocola. Ook elke dag wel een liter yoghurt. Eenmaal per dag at ik een goede warme maaltijd. Meestal probeerde ik dan producten van het land. Wild zwijn, hert enz. en natuurlijk groenten en fruit van het land. Pas op het eind van de reis heb ik wat meer ijs gegeten. Bijna altijd het lekkerste ijs van NZ: Hoki Poki ijs.

Zo nu zijn jullie van veel dingen op de hoogte maar wil je nog iets speciaals weten, laat het dan maar horen.
Ook volgen de komende dagen nog meer wetenswaardigheden over de reis. Dus tot gauw maar weer. een warme groet en leef en geniet.

Piet















  • 07 Maart 2009 - 00:02

    Frank Boom:

    Wow, dat zijn nog eens goed bijgehouden statistieken!!! Ik heb een andere vordering gemaakt, mijn fotoalbum is af :D Aangezien ik binnenkort naar brabant ga verhuizen gaat het vast wel lukken deze een keer te showen, en gelijk jouw foto's te bekijken!!!

    Geniet van de laatste dagen!

  • 07 Maart 2009 - 02:36

    Karin Kippenvel:

    Amazing numbers, amazing stories from an Amazing man!!!

    Well done Piet Goosebumps.

  • 07 Maart 2009 - 08:02

    Wim Franken:

    Dag Piet,
    Ik volg je belevenissen elke dag met belangstelling en vind je een kanjer!
    Ik kan natuurlijk niet zoveel statistische gegevens leveren, maar wat me opviel is je gewicht. Fantastisch! Ik ben sinds mijn terugtreden 8 kg. aangekomen, dus ik denk, dat ik maar ga fietsen!
    Hartelijke groet,
    Wim

  • 07 Maart 2009 - 08:30

    Riek:

    Wat een verhaal. In mooie detailes weergegeven. Geweldig hoor.
    Groetjes Riek

  • 07 Maart 2009 - 12:38

    Ad:

    Geweldig, Piet. wat een prachtige tocht heb jij gemaakt. En wat secuur heb je alles genoteerd!!! Piet het heeft je allemaal heel erg goed gedaan. Voor je lichaam (zorg dat je ook goed aftraint), voor je geest, voor je welzijn. Ik hoor niet of het ook ergens pijn doet!! Pijn dat het bijna voorbij is! Ik wens je nog een aantal goede dagen daar in Nieuw Zeeland en een veilige thuiskomst.
    groetjes Ad

  • 07 Maart 2009 - 14:57

    Lieske Meeuwesen:

    piet we kijken regelmatig op je side
    het is geweldig ,maar ik zou het je niet na doen.
    veel geluk nog en een goede reis naar het mooie udenhout
    groetjes lieske

  • 07 Maart 2009 - 15:07

    Annemarie Maas:

    Hoi Piet, nog steeds blijft het mooi om te lezen!! Wat een lijst ik vind het al knap dat je dat zo vlug kunt tellen allemaal!! Ik ben 3 dagen bezig geweest met lezen!! Laat je ook weten met welke vlucht en hoe laat en waar en welke dag je thuis komt. Kunnen we zwaaien als je hier boven vliegt!!!! Geniet van de laatste dagen Piet En alvast een mooi WELKOM THUIS!!!!
    Groetjes Marcel Annemarie Suzanne Ramon en Jeroen

  • 07 Maart 2009 - 15:35

    Marieke Lamberts:

    Lieve Piet,

    Voordat je bijna thuis bent een berichtje van ons.

    Ik zie en lees dat het geweldig is daar, gaaf hoor.

    Anouk zal het wel heerlijk vinden als jij weer thuis komt net zoals je kinderen.

    Geniet van je laatste dagen en we komen elkaar zeker weer eens tegen bij Anouk of Ilse.

    Liefs Freek, Marieke, Lisa en Gijs Lamberts

  • 07 Maart 2009 - 17:03

    Harry Goos:

    Beste Piet Ik ben (te)laat je dagverslagen gaan lezen.Geweldig dat je ons zo deelgenoot maakt.Is het een gekke vraag tzt.voor 't Schoor eens over je reiservaring te komen vertellen Wens je behoude thuiskomst

  • 08 Maart 2009 - 09:21

    Willemien:

    Wij stonden aanvankelijk tamelijk sceptisch tegenover je plannen om in NZ te gaan fietsen, Piet. Maar wat heb je het fantastisch gedaan! Nu je bijna aan het einde van je reis gekomen bent zien wij dat het heel erg goed is geweest.
    Wij zitten midden in een verbouwing van de keuken, dus komt het er niet van dagelijks je berichten te lezen, maar we proberen toch op de hoogte te blijven. Voor komende week: geniet er nog van en een behouden thuiskomst.
    André en Willemien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

piet

Beste allemaal, Na 8000 prachtige kilometers door Nieuw Zeeland in 2008/2009 en 6000 facinerende en indrukwekkende kilometers door China, Vietnam, Cambodja en Laos in 2009/2010 begint in november mijn derde fietsavontuur. Deze keer zullen de vele (?) fietskilometers mij leiden door Birma (Myanmar), Thailand, Laos en Nepal. Ik hoop jullie weer regelmatig verslag te doen van al mijn avonturen. Voor nu een lieve leef en geniet groet. Piet

Actief sinds 16 Juli 2008
Verslag gelezen: 454
Totaal aantal bezoekers 1985444

Voorgaande reizen:

10 Juli 2023 - 15 September 2023

Een echt avontuur.

06 Juni 2022 - 10 Augustus 2022

Op een andere manier.

24 September 2018 - 06 September 2019

Voor de tweede keer.

22 November 2017 - 06 Maart 2018

Acht in een?

05 Oktober 2016 - 16 Januari 2017

Naar de andere kant .....

11 September 2015 - 18 December 2015

Rondtrekken door midden Europa met de tent.

16 September 2014 - 17 December 2014

Op weg naar Afrika.

20 Mei 2012 - 24 Januari 2013

"Een lach kent alle talen"

27 September 2011 - 20 Januari 2012

Totaal anders maar .......

27 November 2010 - 27 Maart 2011

Het Vervolg

14 Oktober 2009 - 28 Maart 2010

Een nieuw avontuur

26 September 2008 - 13 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: